Web Analytics Made Easy - Statcounter

ازدواج، در جوامع انسانی یک رخداد ضروری و یکی از مهم ترین نیازهای اجتماعی است که در عین سادگی، گاهی با فراز و نشیب های بغرنج و پیچیده ای همراه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بجنا؛ یکی از مشکلاتی که در حال حاضر جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می کند تاخیر در امر ازدواج جوانان است.

به راحتی نمی‌توان عوامل دخیل در این امر را مشخص نمود اما بی‌شک متغیرهای متعددی از جمله مسائل اقتصادی,اجتماعی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بر آن اثرگذار است اما درد اصلی جوانان این جامعه بخاطر فرار از ازدواج چیست؟

شنیدن حرف مردم درباره این مساله قضاوت را برایمان راحت تر می کند.

وضعیت اقتصادی نامناسب و نبود شغل اصلی ترین دلیل برای ازدواج نکردن بنده است

هادی بهادری جوان سی ساله بجنوردی در گفتگو با خبرنگار بجنا مشکلات ازدواج را اینگونه بیان نمود:وضعیت اقتصادی نامناسب و نبود شغل اصلی ترین دلیل برای ازدواج نکردن بنده است.

وی در ادامه گفت: با تلاش های فراوانی که در راستای یافتن شغل داشته اما به نتیجه ای نرسیده است.

وی اظهار نمود: وظیفه رفع این مشکلات بر عهده کسانی است که راه دانشگاه ها را باز کرده اند و فکری به حال فارغ التحصیلان داشنگاهی نکرده اند.

بهادری در باره رابطه بین فساد و بیکاری عنوان کرد که رابطه بسیار تنگاتنگی بین این دو وجود دارد و دلیل اصلی فساد نیز بیکاری ست.

توقعات بی جا که در ابتدای زندگی وجود دارد یکی از مشکلات ازدواج جوانان است

جواد کریمی,مهندس برق 57 ساله,در گفتگو با خبرنگار بجنا در خصوص مشکلات ازدواج، گفت:جوانان در صورت نداشتن امنیت شغلی از امر ازدواج می‌گریزند.

وی افزود: توقعات بی جا که در ابتدای زندگی وجود دارد یکی از مشکلات ازدواج جوانان است به گونه ای که هزینه های اولیه برای تشکیل خانواده بسیار سنگین است.

ایشان در ادامه تاکید کردند که اشاعه فرهنگ غرب در جامعه تاثیرات بسزایی در سن ازدواج گذاشته است که مهم ترین آنها را می توان تجرد زیستی و رواج ازدواج سفید نامید که شخص بدون متحمل شدن سختی های ازدواج, نیاز خود را به طریق دوستی و روابط نامشروع رفع می کند.

این شهروند بجنوردی راهکارهای رفع این مشکل را اشتغال زایی برای جوانان و پایبندی به ارزش های اسلامی و شئونات اخلاقی دانست.

مساله اشتغال و فقر اقتصادی عامل اصلی افزایش سن ازدواج است

شرفخانی و همسرشان در مصاحبه با خبرنگار، بجنا مشکلات ازدواج جوانان را اینگونه مطرح نمودند: مساله اشتغال و فقر اقتصادی عامل اصلی افزایش سن ازدواج است به طوری که جوانان در صورت عدم اشتغال دچار انحرافات اجتماعی شده و از امر ازدواج دور می مانند.

این زوج جوان در ادامه عنوان نمودند که کاهش سطح توقعات جوانان مانع از تعویق ازدواج شده و راه حل این امر به تربیت خانوادگی شخص باز می گردد.

در حال حاضر ازدواج با همه ی وجه ذاتی و طبیعی بودنش تابعی از اشتغال است

اسد الله رضایی کارشناس ارشد علوم اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: درهرجامعه ای،سه عنصرمهم،پایه واساس خوشبختی وسعادت انسان هامی شود تحصیل خوب، اشتغال و ازدواج خوب است که ازاین سه مورد خصوصادرجامعه فعلی ما به نظرمی رسداشتغال که درمقابل بیکاری است جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: اشتغال درجامعه کنونی مامسئله اش برای عموم(برای خواص به لحاظ مالی که مشکلی ندارد) بسیار بغرنج و پیچیده شده است.

وی با بیان اینکه بیکاری که نقطه مقابل ازدواج است، تصریح کرد: در واقع بایدبه موضوع رابطه یبین اشتغال وازدواج پرداخت تا زوایای تاریک رابطه یبین ازدواج وبیکاری روشن شود .

رضایی ادامه داد: باید گفت که در حال حاضر حتی ازدواج با همه ی وجه ی ذاتی و طبیعی بودنش تابعی از اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد خانواده ها خصوصا خانواده ی دختر به این سو است که داماد باید شاغل باشد وگرنه ازدواج یا به تاخیر می افتد ویا ناموفق است .

وی گفت: اشتغال تابعی از یک تحصیل خوب و با کیفیت است که اگر جامعه زمینه وزیرساخت آن را فراهم کرده باشد می توان نتیجه گرفت خوشبختی و سعادت در جامعه ی ما سه ضلع دارد که ازدواج و اشتغال و تحصیل است.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی افزود: آموزش و تحصیل با کیفیت و اشتغال موجب دوام وپایداری و استحکام ازدواج و خانواده می شود پس باید تلاش نمود جدی ترین آسیب پیش روی ازدواج های بادوام که بیکاری است را در جامعه از بین برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نشست ماموستا ملااحمد مبارکشاهی؛ امام جمعه نودشه با دانش آموزان دبیرستان‌های نسیبه و حضرت خدیجه (س) نودشه به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد.
 
در این نشست، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ضمن تبریک هفته معلم، به مقام شامخ معلمین ادای احترام نمود و اظهار داشت: تعلیم و تعلم باعث رستگاری انسان در هر دو دنیا می باشد.
 
امام جمعه شهر نودشه افزود: پیامبر (ص) با افتخار خود را معلم معرفی می نماید.
 
این عالم اهل سنت در ادامه ضمن تشکر از مدیران و دبیران مدارس نودشه بخاطر زحماتی که برای آموزش دانش آموزان متحمل می شوند درخواست کرد که در این شرایط حساس که کشور و جامعه از هر طرف مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد، نسبت به تربیت اخلاقی دانش آموزان توجه بیشتر شود.
 
امام جمعه نودشه در ادامه به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و مطالب مفصلی از تاریخ حجاب را از دیدگاه تاریخی و دینی مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در تمامی جوانع بشری، از عهد باستان تا آغاز عصر مدرنیسم حتی در جوامع غیر دینی، زن همواره حجاب و پوشش داشته است، حیا و عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد، دلایل عقلی زیادی زیادی نیز ضرورت حجاب را تائید می کند.
 
ماموستا مبارکشاهی در ادامه سخنان خود به بین و تشریح برخی از دیدگاه ها درباره حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: حجاب برای دیده شدن زن، انسان مرکب از روح و جسم است و حقیقت انسانی او روح است نه بدن، بدن مرکب انسان است، ما انسانها راه زیادی آمده ایم تا به عالم طبیعت رسیده ایم، خداوند متعال در آفرینش زن زیبایی و ظرافت بیشتری به خرج داده است، اگر این مرکب بی پرده در جامعه عرضه شود، توجه همگان به سمت بدن که مرکب زن است معطوف می شود و هیچ کس توجه نمی کند و اهمیت نمی دهد که روحی که بر این مرکب سوار است کیست؟!.
 
 وی تصریح کرد: زن یعنی اندیشه و کمالات انسانی، زن یعنی شخصیت انسانی او، زن یعنی تفکرات و دانش او و در یک جمله زن یعنی روح او، اما هنگانی که زن خود را آرایش کند و در جامعه در معرض قرار گیرد، همه توجه ها به او متمرکز می شود و کسی به دید انسان با اندیشه، دانش و روحیات و اخلاق انسانی نمی نگرد، کاری که امروز جوامع غربی زن را به آن منحرف کرده اند و متاسفانه جامعه ما هم گرفتار شده است.
 
امام جمعه شهر نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگاه های مختلف نسبت به زن پرداخت وگفت: قرون وسطایی که زن را فقط خدمت گذار ویژه مردان می داند که باید ریشه این تفکر را فلسفه غربی و یونان دانست، که آن را نقد نمود و دیدگاه دوم دیدگاه فمینیستی است که زن را آزاد و بدون هیج قد و بندی می داند، دیدگاه سوم دیدگاه اسلام که برای زن احترام خاصی قائل است که ضمن رعایت حدودات شرعی می تواند در جامعه نقش خوب و موثری داشته باشد.
 
ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیات قرآنی، زن را شریک زندگی مرد دانسته که سعادت و خوشبختی خانواده را مدیون مهر و محبت زنان داست.
 
این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود به مضرات عدم رعایت حجاب و مشکلات بعدی آن اشاره کرد.
 
گفتنی است که در این نشست دانش آموزان سوالات و شبهات خود را بیان کردند و ماموستا مبارکشاهی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود