Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، در ادامه معرفی نمایندگان کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار، ۷ کشور جدید شاملترکیه، آلمان، سوئد، بلژیک، نپال، جمهوری آذربایجان و جمهوری دومنیکننیز فیلم‌های مورد نظر خود را به آکادمی اسکار اعلام کردند.

سینمای سوئد طبق انتظار فیلم «میدان» ساخته «روبن اوستلوند»، برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را به عنوان نماینده خود انتخاب کرد و سینمای آلمان نیز با جدیدترین ساخته «فاتح آکین» کارگردان ترک‌تبار خود به نام «محوشدگی» در این رقابت حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته اسکار سینمای ترکیه نیز امسال فیلمی با نام «آیلا» ساخته «کان اولکای» را به آکادمی اسکار معرفی کرد و بلژیک نیز با فیلم «وفادار» به کارگردانی «میشائیل آر. روشکام» در این رویداد سینمایی حاضر خواهد بود.

جمهوری آذربایجان فیلم «باغ انار» ساخته «ایلگار نجف»، نپال فیلم «خورشید سفید» به کارگردانی «دیپاک رانیار» و جمهوری دومینیکن نیز فیلم «دارکوب» را به عنوان آثار منتخب خود برای رقابت در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار برگزیدند.

پیش از این نیز فیلم «فرمان الهی» ساخته «پترا وُلپ» به عنوان نماینده سینمای سوئیس، «باد سیاه» ساخته «حسین حسن» به عنوان نماینده سینمای عراق و«مردان گریه نمی کنند» به کارگردانی «آلن دریلویچ از بوسنی و هرزگوین در شاخه بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز اسکار ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

در ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در انتها پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

(عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد

دیگر خبرها

  • حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟