Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:34:39 GMT

برگزاری جشن بزرگ روستایی عشایری در قرچک

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۱۹۴۱۹

برگزاری جشن بزرگ روستایی عشایری در قرچک

قرچک-فرماندار قرچک از برگزاری جشن بزرگ روستایی عشایری با حضور مسئولان ملی و محلی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسلپور پیش از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی جشن بزرگ روستایی عشایری شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه ۲ جشنواره روستایی عشایری طی سالهای گذشته در سطح کشور بسیار عالی بوده است، اظهار داشت: جشن بزرگ روستایی عشایری شهرستان قرچک برای سومین به منظور معرفی ظرفیت ها و توانمندی های روستاهای شهرستان مورخ پنجشنبه ۱۶ شهریورماه همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور مسئولان ملی و محلی در روستای ولی آباد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی‌های عشایر و روستاییان شهرستان قرچک و همچنین آشنایی با آداب و رسوم و محصولات محلی، روستایی و عشایری این منطقه عنوان کرد و افزود: بنا به روال گذشته و ادای احترام به بازگشت عشایر غیور از دشت لار جشن بزرگ روستایی عشایری به پاس زحمات این عزیزان به همت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی به میزبانی روستای ولی آباد که زادگاه سرلشگرشهید منصور ستاری برگزار می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک به کار تیمی در پیشبرد جشن بزرگ روستایی عشایری تاکید کرد و افزود: برگزاری این جشن به صورت تیمی و گروهی به سرانجام خوب میرسد و همه دستگاه ها به کمک مجموعه بخشداری و دهیاری ها بیایند که جشن بزرگ روستایی عشایری به نحوه احسن برگزار شود.

گفتنی است در این جشن بزرگ برنامه هایی از قبیل برپایی سیاه چادر عشایری، پخت نان سنتی، توزیع لبنیات محلی، اسب دوانی، شترسواری، اجرای موسیقی عشایری بختیاری و لری صورت خواهد گرفت.

همچنین در این مراسم از خانواده شهدا و کشاورزان نمونه شهرستان تقدیر به عمل می آید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سید مجتبی ذبیحی با اشاره به اینکه جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی که هر ساله با هدف حفظ و ارتقاء فرهنگ و هنر روستایی و عشایری برگزار می‌شود، امسال شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بود، اظهار کرد: امسال ۵۰ گروه فیلم برای شرکت در جشنواره ارسال کردند که از این تعداد، ۲۳ اثر برای مسابقه در روستای کردر رضوی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه پیشرفت گروه‌ها بسیار خوب بود و سطح برگزاری نیز بسیار بالا بود، افزود:. این پیشرفت به دلیل متقاعد کردن مربیان تراز اول کشور برای کار در روستاها بود. همچنین، برای اولین بار شاهد حضور دختران در این بخش جشنواره بودیم که باعث ایجاد انگیزه شد.

دبیر جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی تأکید کرد که پخش زنده تلویزیونی اجراها از شبکه استانی خلیج فارس، باعث شد که بعضی از مسائل فنی گروه‌ها انجام نشود و اشاره کرد: اگر این پخش زنده قرار است طی سال‌های آینده نیز باشد، باید این مسائل حل شود و مسائل فنی را فدای پخش تلویزیونی نکنیم.

در ادامه، دبیر جشنواره به جوایز اشاره کرد و گفت: اعزام‌ها با کمک استانداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام شد و اسکان گروه‌ها توسط مردم مهربان و خونگرم روستای کردر رضوی بر عهده داشتند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی