Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۹۰۰ تن کالا با ارزشی بالغ‌بر ۵۴۱ میلیون دلار از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی صبح امروز در جمع مدیران استانی سمنان ضمن گرامیداشت هفته دولت به تبیین عملکرد چهارساله دولت در بخش‌های مختلف صنعت، معدنی و تجارتی استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: استان سمنان در بخش تجارت مهم‌ترین رویکرد خود را به تقویت گمرک این استان و رونق صادرات کالا به خارج از کشور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 1900 تن کالا از استان سمنان به سایر کشورها صادر شده است افزود: ارزش کالاهای صادراتی بالغ‌بر 541 میلیون دلار بود و این مهم ظرفیت خوبی را برای رونق اقتصادی و تولید داخلی در استان سمنان فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در این بازه زمانی بیش از 100 تن کالا به استان سمنان واردشده تصریح کرد: این میزان از واردات کالا معادت 204 میلیون دلار ارزش دارد.

وی افزود: استان سمنان در بخش تجارت 4800 واحد دارای پروانه صنفی هستند و 26 بنگاه صادراتی استان سمنان نیز با اعضای به‌روزرسانی شده مشغول فعالیت هستند.

اسودی با اشاره به جایگاه بخش معدن در رونق اقتصاد و اشتغال استان بیان کرد: در مدت چهار سال گذشته بالغ‌بر 211 پروانه اکتشاف،187 گواهی کشف و 231 پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه با صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان سمنان بالغ‌بر هزار و 172 نفر صاحب شغل شدند اذعان کرد: در این بخش بالغ‌بر یک هزار و 295 میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام‌ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اقدامات دولت در بخش صنعت تأکید کرد: 574 پروانه بهره‌برداری در استان سمنان صادرشده است که بالغ‌بر 8 هزار و 196 نفر ذر طول این مدت صاحب شغل شدند.

وی بابیان اینکه بیش 21 میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده است افزود: دو هزار و 222 فقره جواز تأسیس واحد صنعتی در این مدت صادرشده است که پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحدها بالغ‌بر 48 هزار و 995 نفر صاحب شغل شوند.

اسودی با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی بیان کرد: بالغ‌بر 67 هزار و 505 میلیارد ریال سرمایه لازم برای این واحدها پیش‌بینی‌ شده است.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۱۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

35 واحد راکد و غیر فعال گلستان در سال گذشته احیا شد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «درویش علی حسن زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: این واحدها با حجم سرمایه گذاری 10 میلیارد و 950 میلیون ریال احیا شده که به لحاظ وزنی 21 درصد و به لحاظ تعداد اشتغال 9 درصد رشد داشته است.
 
به گفته وی؛ این واحدهای تولیدی احیا شده برای 502 نفر در استان اشتغالزایی ایجاد کرده است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از صدور 146 پروانه بهره برداری واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: این به لحاظ تعداد 27 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد نشان می دهد.
 
وی افزود: حجم سرمایه گذاری برای این واحدها 34 هزار و 444 میلیارد ریال بوده که رشدی 10 درصدی داشته است.
 
به گفته وی؛ با بهره برداری از این واحدها برای 3 هزار و 357 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
 
حسن زاده با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 326 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است، ابراز کرد: از 30 کشور هدف صادراتی 17 کشور آسیایی، 12 کشور اروپایی و 1 کشور آفریقایی بوده است.
 
وی ادامه داد: کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، رومانی، پاکستان و لهستان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم هدف صادراتی استان را تشکیل می دهند.
 
به گفته وی؛ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 722 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه که 330 میلیون دلار بود رشدی 2 و نیم برابری داشته است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • 35 واحد راکد و غیر فعال گلستان در سال گذشته احیا شد
  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند