Web Analytics Made Easy - Statcounter

تردیدی نیست که انبیاء دارای اختلاف در برکات معنوی بوده اند ؛ یکی قرآن داشت و دیگری الواح و دیگری قدرت تکلم با حق و دیگری زنده کردن مردگان و ...

سِر مطلب در این است که، عارفان بر این نظرند؛ نفس هر انسانی براساس عین ثابت خویش دارای استعداد ویژه ای می باشد و بر اساس آن استعداد به نقاطی از رشد و کمال دست پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قاعده عرفانی؛ پیامبر اسلام(ص) در دهه آخر رمضان درحالت خلوت و انزوا و اعتکاف می رود.

ولی حضرت موسی ماه ذی القعده و خصوصا دهه اول ذیحجه را به کوه سر می گذارد و فقط مشغول عبادت می شود. به گونه ای که به تعبیر رسول معظم اسلام(ص)؛ در طول این مدت نه خوابی داشته و نه خوراکی، و فقط از برکات میهمانی خدا مستفیض می شود و سر انجام الواح را از فرشته وحی می گیرد.

از حرف های مهم شیخِ اکبر جناب ابن عربی در فصوص الحکم این است که:

انسانی که مشرّف به دین اسلام است در واقع همه ادیان الهی را در دینِ خود جمع دارد . و برای تحقق کمالات انبیاء گذشته در نفس خویش باید به آداب و عبادات و معارفی که انبیاء گذشته داشته اند توجه وافر کند .

آیت الله استاد حسن زاده می فرمود : ابن عربی خواسته به ما تعلیم فرماید که با توجه آئین توحیدی ابراهیم(ع) «ابراهیمی مشرَب» و با توجه به آئین و سخنان حضرت نوح ، «نوحی مشرب» شویم ، و همینطور حضرت موسی و حضرت عیسی که تا «موسوی مشرَب» و «عیسوی مشرَب» شویم و باشیم.

ازاینجاست که ما به ایام پرفیض مناجات موسی(ع) که همان دهه اول ذیحجه می باشد ، ارج می نهیم و مورد توجه و عبادت قرار می دهیم.

تا آنچه را که در پایان این ده شب به موسی دادند، نَمی از آن را به ما نیز بچشانند. انشالله

اضافه بر آن برکات که از مناجات و مقام موسی در این شبها نازل است، خود این ماه ذیحجه است که به تعبیر مرحوم عارف ملکی تبریزی؛ برخی از روزهایش از روزهای ماه مبارک بالاتر است مانند روز عرفه و روز عید قربان و نیز روز عید غدیر.

همه ی غرض:
اگر دوست داریم راهی به کلام و سخن گفتن با خدا داشته باشیم ، و نیز پاسخی از آن ناحیه مقدسه ، داشته باشیم ، راه این است؛ از حالات توحیدی و عرفانی جناب موسی (ع) و عباداتش ، و دعا و مناجات و خلوص او درس گرفته و الگو برداری کنیم .

تاریخ مصرف آن برکات عرفانی و فیوضات ربانی نگذشته ، چرا که در مورد این روزها و خصوصا این شبها خدا امر فرمود که مشغول یاد خدا باشیم :

اذکروا الله فی ایام معدودات

و پیامبرش در مورد ایام این دهه فرمود:

رشد و تعالی معنویی که در این ده روز حاصل می شود بی نظیر است و اجری که بر اعمال صالح قرار داده شده بسیار بزرگ است.

از دعا و عبادت و خیرات و عمل نیکو در این دهه غافل مشویم.

التماس دعا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳

امتداد - ضمن اعلام نتیجه اولین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1403 (مورخ 11 اردیبهشت ماه 1403)، به اطلاع می رساند حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ 18 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جزئیات این گزارش به شرح زیر است:


بانک مرکزی پیشنهادات دریافت‌شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و این وزارتخانه نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌ زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته ندارد و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • درس اخلاق | چرا باید صابر باشیم؟
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز