Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری یازدهمین جشنواره موسیقی جوان؛ صبح امروز (4 شهریور ماه) با حضور حسین علیزاده (مسئول بخش موسیقی سنتی)، هومان اسعدی (دبیر جشنواره)، آذین موحد (مسئول بخش موسیقی کلاسیک)، حمیدرضا اردلان (مسئول بخش موسیقی نواحی) و بهرام جمالی (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران) در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین علیزاده در بخشی از این نشست خبری گفت: من ابتدا لازم می‌دانم انتصاب خانم آذین موحد به عنوان رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه تهران را به ایشان تبریک می‌گویم و خوشحالم که لیاقت‌های ایشان دیده شده است. در این روزها که بحث حضور زنان در محافل سیاسی شنیده می‌شود این نکته اهمیت دارد که توجه داشته باشیم خانم‌ها به آنچه که لازم باشد دست پیدا می‌کنند و مردم راه‌شان را به خوبی پیدا می‌کنند. در همین نشست خبری که اکثریت با خانم‌های خبرنگار است و خانم‌ها نشان داده‌اند که به درستی در مراتبی که باید حضور داشته باشند حضور پیدا می‌کنند. در میان هیئت داوران جشنواره موسیقی جوان و شرکت‌کنندگان نیز خانم‌ها حضور پررنگ و گسترده‌ای دارند که نوید راه درست جامعه را می‌دهد.

این موسیقیدان در ادامه درباره جشنواره موسیقی جوان عنوان کرد: ما اعضای هیئت داوران این جشنواره هیچ نفعی در این جشنواره نداریم و باید به هومان اسعدی دبیر جشنواره برای برگزاری چنین رویدادی تبریک بگویم؛ چراکه اگر ما اینجا هستیم تنها به واسطه حضور ایشان بوده و اگر ایشان نبود قطعا در این جشنواره حاضر نمی‌شدیم. این اتحادی که طی این چند سال برگزاری جشنواره موسیقی جوان بین 70 – 80 استاد موسیقی دیده می‌شود نیز در نوع خود جالب توجه است. گردهم آمدن این تعداد از اساتید در یک عرصه و همدلی آنها به این صورت بدون تردید در ایران بی‌نظیر است.

وی همچنین افزود: آقای اسعدی حرکتی را به وجود آورده که نگاه‌ها از کل ایران به این جشنواره دوخته شده و توجه فعالان موسیقی تمام کشور را جلب کرده است. ظاهرا هرقدر با موسیقی بیشتر لجاجت می‌کنند مردم به درستی بیشتر به سمت این هنر سوق پیدا می‌کنند و به آن توجه می‌کنند. امروز تقریبا در اکثر خانواده‌های ایرانی شما می‌توانید گرایش به انواع موسیقی را ببینید. حتی در خانواده‌های مقاماتی که با موسیقی مخالفت می‌کنند نیز افرادی به سمت آموزش موسیقی آمده‌اند و این اتفاق جالب توجهی است. جامعه همواره به درستی راه حفظ و حراست از میراث فرهنگی خود را پیدا کرده است. هر وقت که افرادی گفته‌اند موسیقی مشکل دارد به درستی مقاومتی در بین مردم شکل گرفته تا از این میراث ملی و معنوی حمایت کنند.

حسین علیزاده در ادامه گفت: هنر موسیقی هنری معنوی و خدایی‌است که توسط مردم قدر دانسته می‌شود و این جشنواره موسیقی جوان نیز یک حرکت معنوی محسوب می‌شود. این جشنواره در طول سال‌های اخیر رشد قالب توجهی داشته و رو به تکامل پیدا کردن می‌رود البته کمبودهایی نیز دارد که می‌بایست آرام آرام و با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد اصلاح شود. من از تمام کسانی که استطاعت مالی دارند از سراسر ایران دعوت ملی می‌کنم به عرصه بیایند و از این جشنواره و همچنین نسل جوان موسیقی ایران حمایت کنند.

این عضو هیئت داوران یازدهمین جشنواره موسیقی جوان در ادامه افزود: جشنواره موسیقی جوان اعتبار فرهنگی ایران در سطح جهان است. حضور این تعداد از جوان‌های موزیسین در یک جشنواره در کل جهان بی‌نظیر است. تفاهم هنری و دیالوگ برای ادامه هر کار مهمی اهمیت دارد و می‌توان با این ابزار هر حرکتی موفقیت به دست بیاورد. جشنواره موسیقی جوان یک حرکت ملی است و مسئولانی که نگاه ملی دارند می‌بایست از این رویداد و حرکت ملی حمایت کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران