Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان برگزاری فستیوال جهانی ورزش معلولان که شامل دو رشته وزنه‌برداری و شنا می‌شود، نماد عروسکی این رویداد ورزشی را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های وزنه‌برداری و همچنین شنای معلولان جهان قرار است در قالب یک فستیوال به میزبانی کشور مکزیک و شهر مکزیکوسیتی طی روزهای 30 سپتامبر تا 6 اکتبر (6 تا 14 مهر) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان برگزاری این مسابقات در صفحات اجتماعی اعلام کردند که نام نماد عروسکی را که یک جگوار است، مردم انتخاب کنند. در پایان مهلت نظرسنجی نام «جاهواری» با کسب 54 درصد به عنوان نام این جگوار انتخاب شد. «هواری» که جاهواری از آن گرفته شده، در زبان آزتکی به معنای قلب است.

پاکی، وایکاری و و خوان، نام‌های پیشنهادی دیگر بودند که هر کدام به ترتیب 24، 12 و 10 درصد رای داشتند.

مردم منطقه آزتک به جگوار لقب «پادشاه حیوانات» را می‌دهند.

این برای نخستین بار است که یک شهر به صورت همزمان میزبان دو رویداد بزرگ ورزشی در بخش معلولان می‌شود.

انتظار می‌رود که 550 شناگر از 60 کشور و 360 وزنه‌بردار از 65 کشور در این فستیوال حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

R1351/P1435/S3,29,33/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل در مراسمی پر جنب و جوش و رنگارنگ در کشوری از اقیانوس هند با حضور رئیس جمهوری سیشل- وول رامکالاوان و رئیس فدراسیون فوتبال سیشل - الویس برگزار معرفی شد. راه اندازی این نماد، که در استراحتگاه سیشل کمپینسکی در سمت جنوبی جزیره‌ی ماهه برگزار شد، انرژی پر جنب و جوش جزایر را به نمایش گذاشت.   رئیس فدراسیون فوتبال سیشل گفت: جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا ۲۰۲۵ فقط یک تورنمنت نیست. این یک چراغ راه و فرصتی برای سیشل است. میزبانی رویدادی به این بزرگی تأثیر قابل توجهی دارد و نویدبخش آغاز دوره‌ای از رشد و توسعه بی‌نظیر برای جزایر ما و جامعه فوتبال است.   جیمی یارزا، مدیر مسابقات فیفا گفت: این نخستین مسابقات فیفا در سیشل و نخستین جام جهانی فوتبال ساحلی خواهد بود که در قاره‌ی آفریقا برگزار می‌گردد. این یک رویداد تاریخی برای سازمان ما است. هم‌چنین نشان می‌دهد که ما با بردن مسابقات خود به مکان‌های جذاب و متنوع، فوتبال را واقعاً جهانی می‌کنیم. سیشل یک زیرساخت خیره‌کننده برای این رقابت فراهم خواهد کرد تا میراث ارزشمندی برای جزایر به جا بگذارد. ما امیدواریم که همه در سراسر جهان این فرصت را داشته باشند که یک تورنمنت فوق العاده‌ی فوتبال ساحلی را که در یک بهشت گرمسیری برگزار می‌شود، تماشا کنند.   جام جهانی فوتبال ساحلی که نخستین بار در سال ۲۰۰۵ برگزار شد، سال ۲۰۲۵ سیزدهمین دوره‌ی جام جهانی فوتبال ساحلی خواهد بود. این مسابقات نخستین بار توسط فدراسیونی از قاره‌ی آفریقا برگزار می‌شود و در پی برگزاری بسیار موفق جام جهانی فوتبال ساحلی امارات که بیش از ۷۰ هزار هوادار در آن شرکت کردند، برگزار خواهد شد.   گفتنی است جام جهانی فوتبال ساحلی سیشل از ۱ تا ۱۱ می ۲۰۲۵ (۱۱ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید