Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:11:15 GMT

هزینه دریافت ویزای اربعین چند؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۱۲۷۷

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور با هزینه ۴۰ دلار آغاز می‌شود، گفت: حداکثر اعتباری که ویزای اربعین دارد، تا ۱۳ ماه صفر است.

خبرگزاری فارس: محسن نظافتی در خصوص ثبت نام در آئین پیاده روی اربعین گفت: سامانه سماح که خلاصه جمله سامانه مشتاقان اربعین حسینی و چهارمین سالی است که این سامانه در دسترس مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در گفت‌وگو با مقامات مسئول در مرداد ماه قرار شد ثبت‌نام برای راهپیمایی اربعین صورت گیرد و در حالی که حدود 80 روز تا اربعین فرصت داریم و محدودیتی برای ثبت نام نیست. اما توصیه می‌شود زائران، ثبت نام خود را در نخستین روزها انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: دولت عراق نیز از سفیر ما در عراق خواسته است تا تعداد دقیق زائران ایرانی را اعلام کند. این زائران از 4 نقطه کشور برای کربلا ویزا می‌گیرند که عبارتند از: مشهد، اهواز، کرمانشاه و تهران.

وی ادامه داد: حداکثر تا 12 یا 13 صفر ارائه ویزا پایان می‌یابد و در زمینه لغو روادید هم مذاکراتی صورت گرفته است و طرف ایرانی کاملا برای این موضوع آمادگی دارد و مذاکراتی هم با رئیس جمهور صورت گرفته، اما شرایط هنوز از طرف عراق آماده نشده است و قطعاً امسال لغو روادید قابل اجرا نیست.

نظافتی تاکید کرد: بعد از ثبت نام گروهی، از هر خانواده یک نفر به عنوان سرگروه وارد سامانه سماح می‌شود و تاکید ما نیز بر ثبت نام گروهی است زیرا صدور 3 میلیون گذرنامه مشکل است، بنابراین صدور ویزای گروهی کار را تسهیل می‌کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: در ثبت نام گروهی، سرگروه ثبت نام را انجام می‌دهد و کد رهگیری هم برای وی ارسال می‌شود.

نظافتی گفت: کد رهگیری از طریق تلفن همراه اعلام می‌شود که تا آخر سفر برای فرد نیاز است.

همچنین مبلغ ویزای سفر 40 دلار است و بسته به ساعت ثبت نام ویزا، ممکن است نرخ ارز متغیر باشد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در صورت فراموشی کد رهگیری، با وارد کردن کد ملی در سامانه، می توان دوباره کد رهگیری را به دست آورد.

او گفت: از سوی دیگر زمینه‌ای فراهم شده که از زائران پول ایرانی بگیرند و ارز تحویل دهند و زائرانی که به اینترنت دسترسی ندارند از هفته آینده می‌توانند به دفاتر پستی مراجعه و با پرداخت 2 هزار تومان برای دریافت ویزا ثبت نام کنند که از 20 شهریور برای آنها ویزا صادر می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان گفت: اعزام‌ها مانند گذشته از مرزهای شمالی و شمال غربی کشور صورت می‌گیرد، همچنین مرز خسروی هم به مرزهای اعزامی افزوده شده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

روح الله نظامی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی به عشایر به صورت کم بهره و با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت می شود اظهار کرد: ۲۲۰ میلیارد ریال از میزان از محل بند ج تبصره ۱۸ برنامه بودجه ۱۴۰۲ و سه میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۲این قانون به عشایر پرداخت شده است.

وی افزود: با استفاده از این میزان تسهیلات به حدود ۲۱۹ نفر از جامعه عشایر برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش های مختلف دامداری و صنایع دستی شغل ایجاد شده که سهم تبصره ۱۸ به تعداد ۱۵۷ پرونده و بند ۵۲ نیز ۶۲ پرونده است.
نظامی خاطر نشان کرد: احداث جایگاه های دام، انبار علوفه، صنایع دستی و ایجاد کارگاه های فرآوری از جمله محل های پرداخت این تسهیلات است.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های دفاعی و نظامی کشور از طریق مالیات تامین می‌شود
  • سفر به سوریه با ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر می‌شود
  • نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن اعلام شد