Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@19:41:52 GMT

10 نشانه ای که باید گوشی جدید بخرید

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۲۴۷۷

10 نشانه ای که باید گوشی جدید بخرید

بعضی از کاربران عادت دارند از گوشی‌ خود تا آخرین لحظه استفاده کنند، اما نشانه‌‌هایی نیز وجود دارد که از زمان خرید گوشی جدید حکایت می‌کند. به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا و سیما،فرقی نمی‌کند گوشی هوشمند شما اندروید باشد یا مالک یکی آز ایفون‌های اپل باشید، آنچه مهم است این است که به نوعی می‌توان گفت هر گوشی هوشمندی تاریخ مصرف خاص خود را دارد و حتی اگر خراب هم نشده باشد باید به فکر گوشی جدید باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. صفحه‌تاچ گوشی به خوبی پاسخگو نیست


اگر احساس می‌کنید صفحه‌نمایش گوشی به خوبی فرمانبردار شما نیست و نسبت به لمس‌ انگشت کاربر با کندی تعامل نشان می‌دهد، یا اینکه گاهی اوقات صفحه‌نمایش گوشی قادر به تشخیص لمس انگشت نیست، زمان آن رسیده است که گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید تا فرمان‌های شما انگشتان شما را بی‌‌چون و چرا و سریع انجام دهد.

۲. صفحه‌نمایش گوشی شکسته و ترک برداشته است

گاهی اوقات صفحه‌نمایش گوشی ممکن است به نحوی بشکند که باز هم امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. درست است که در این شرایط می‌توان از گوشی استفاده کرد، اما صفحه‌نمایش قسمت‌هایی از این صفحه‌نمایش شکسته ممکن است نسبت به لمس کاربر به خوبی تعامل نشان ندهد، از طرف دیگر تصاویر نیز بر روی این صفحه‌‌ی خش‌دار به خوبی دیده نمی‌شود. با این حساب بهتر است قید این گوشی صفحه‌ شکسته را بزنید و گوشی جدید خریداری کنید.

۳. باتری گوشی حتی تا ظهر هم دوام نمی‌آورد


زندگی امروزی به اندازه‌ای مشغله برای انسان ایجاد می‌‌کند که دیگر مجالی برای نگرانی از تمام شدن شارژ باتری گوشی در طول روز نباشد. انصافا نیز باید گفت ممکن است گوشی‌های هوشمند امروزی در کارهای سنگین با کاهش سریع‌ شارژ باتری روبرو باشند، اما باز هم به خوبی در حین انجام کارهای معمولی یکی دو روز به راحتی شارژ نگه می‌دارند، با این حساب اگر صبح گوشی هوشمند خود را با شارژ کامل از منزل بیرون می‌برید و باتری این گوشی تا ظهر هم دوام نمی‌آورد بدانید زمان آن فرا رسیده است که فکر تعویض گوشی باشید.

۴. خاموش‌ شدن گاه و بیگاه گوشی

خاموش شدن وقت‌ و بی‌وقت گوشی حتی از تمام شدن شارژ آن‌ هم بدتر است. از طرف دیگر پس از روشن کردن گوشی نیز باید چند دقیقه‌ای صبر کنید تا گوشی در حالت آماده به کار قرار بگیرد. چنین گوشی بدون شک مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دارد و بهتر است هرچه سریع‌تر با خرید یک گوشی جدید خیال خود را راحت کنید.

۵. عکس‌هایی که با گوشی می‌گیرید کیفیت مطلوب را ندارند

دوربین گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است. در نتیجه اگر احساس می‌کنید عکسی که با گوشی می‌گیرید کیفیت زیادی ندارد، بدانید که زمان آن فرا رسیده تا با خرید یک گوشی هوشمند جدید عکس‌های بسیار باکیفیت‌تری بگیرید.

۶. گوشی‌ شما فضای زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات ندارد

حتی اگر دوربین گوشی شما کیفیت زیادی نداشته باشد و عکس‌‌هایی با حجم کم را بر روی گوشی ذخیره کنید. باز هم به احتمال زیاد فضای زیادی را در اختیار ندارید. از طرف دیگر در بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی حداقل شاهد حضور 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستیم. در نتیجه گوشی هوشمند جدیدی بخرید که ظرفیت بالایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات داشته باشد یا اینکه با یک کارت حافظه ظرفیت این گوشی را بتوان بیشتر کرد.

۷. هنوز از گوشی‌های تاشوی قدیمی استفاده می‌کنید

انصافا باید گفت که تعامل گوشی‌های قدیمی تاشو بسیار راحت است. اما این گوشی‌ها به غیر از تلفن و پیامک چیز دیگری را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.از طرف دیگر تجربه تعامل با گوشی‌های هوشمند امروزی نیز بسیار لذت بخش است و با کنار گذاشتن گوشی قدیمی تاشوی خود و خرید یک گوشی هوشمند امروزی دنیایی جدید از فناوری‌ را پیش روی خود خواهید داشت.
۸. در اتصال هدفون به گوشی مشکل دارید

اتصال هدفون به گوشی‌های قدیمی نیز مشکلات خاص خود را دارد، با این حساب اگر از طرفداران پر و پاقرص موسیقی هستید، با خرید یک گوشی هوشمند جدید می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه خود با راحتی بیشتر و کیفیت بسیار بالاتر گوش فرا دهید.


۹. صدای شما به خوبی به مخاطب منتقل نمی‌شود


گوشی‌های قدیمی به دلایلی مانند نفوذ آب به داخل گوشی یا سایر موارد ممکن است به خوبی صدای طرفین را در حین مکالمه منتقل نکنند. با این حساب گاهی اوقات ممکن است برای انتقال صدا در حین مکالمه از هدفون یا اسپیکر گوشی استفاده کنید، این موارد نشانه‌ای از پایان عمر گوشی و خرید گوشی جدید است.

۱۰. کندی سرعت اینترنت


بیشتر گوشی‌های قدیمی از اینترنت 3G برخوردار هستند از طرف دیگر مدت زیادی است که شبکه مخابراتی 4G را در کشور شاهد هستیم که انصافا سرعت بسیار بیشتری نیز نسبت به 3G در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به این ترتیب اگر از کاربرانی هستید که هر از گاهی نیاز به دسترسی به اینترنت دارند، بهتر است عمر خود را با اینترنت 3G تلف نکنید و با یک گوشی هوشمند 4G سرعت بیشتری را تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری

با اجرای طرح کهربا ما از به همراه داشتن کارت‌های بانکی در هنگام خرید و انجام هرگونه معامله که نیاز به ارتباط دوطرفه کارت بانکی و دستگاه پوز دارد، بی‌نیاز می‌شویم. طرح کهربا نیز برای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، فعلا با کارت‌های ۶بانک در دستور کار قرار گرفته است.

NFC چیست؟

ارتباطات میدان نزدیک (NFC) مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی است که ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله ۵سانتی‌متری یا کمتر امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری در واقع یک اتصال با سرعت کم را ایجاد می‌کند. مانند سایر فناوری‌های کارت مجاورتی، NFC مبتنی بر جفت‌القایی بین ۲ سیم‌پیچ الکترومغناطیسی موجود در یک دستگاه دارای NFC مانند تلفن هوشمند است. ارتباط میدان نزدیک به تعریف و ارتقای فناوری کمک کرده است و استاندارد‌هایی را برای تأیید انطباق دستگاه تنظیم می‌کند.

راحتی امور با یک تراشه

اکثر تلفن‌های هوشمند و تعدادی از لپ‌تاپ‌های جدید، تراشه NFC دارند. پیش از این بیشتر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، مجهز به این سیستم بودند، اما اخیرا گوشی‌های موبایل آیفون نیز به این تراشه مجهز شده‌اند. وقتی یکی از دستگاه‌ها متصل به اینترنت باشد، دیگری می‌تواند داده‌ها را با سرویس‌های آنلاین تبادل کند.

۵سانتی‌متر

برای استفاده از NFC کافی است شما گوشی هوشمند خود را حداکثر با ۵سانتی‌متر فاصله از برچسب NFC یا دستگاه‌های NFC خوان نگه‌دارید تا ارتباط برقرار شود. زمانی که ارتباط بین گوشی و دستگاه NFC خوان برقرار شد، اطلاعات رمزگذاری‌شده در عرض چند ثانیه بین دو طرف ارتباط ردوبدل می‌شود تا فعالیت‌هایی مثل پرداخت، اسکن و ... انجام شود. سرعت بالای این فناوری باعث شده تا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی استفاده شود.

اطلاع از قابلیت گوشی

اگر نمی‌دانید که گوشی شما مجهز به این قابلیت است یا نه، کافی است با مراجعه به تنظیمات آن و جست‌وجوی کلمه NFC از این موضوع مطلع شوید. در گوشی‌های اندرویدی مجهز به این فناوری آیکون آن در پنل نوتیفیکیشن‌ها نیز دیده می‌شود. حتی اگر گوشی خود را به یک NFC خوان نزدیک کنید نیز می‌تواند از وجود این قابلیت مطمئن شود. هرچند روی برخی دستگاه‌های مجهز به این چیپ، لوگوی آن درج شده است. اما اگر گوشی هوشمند شما مجهز به این فناوری نبود، جای نگرانی نیست. کافی است یک سیم‌کارت دارای تراشه NFC تهیه کنید تا به آن مجهز شوید.

همه کاربرد‌های NFC

اگرچه بیشترین و مهم‌ترین کاربرد این فناوری، در خرید‌های روزمره است و شما می‌توانید بدون همراه داشتن انبوه کارت‌های بانکی، همه خرید‌های خود را انجام دهید، اما کاربرد‌های دیگری هم مانند پرداخت پارکومتر، دریافت بلیت یا کارت پرواز، چاپ عکس با برخی پرینتر‌های بی‌سیم، استفاده از بلیت‌های مختلف و حتی ارتباط گوشی هوشمند با تلویزیون‌های هوشمند برای پخش تصاویر گوشی دارد.

امنیت بالا

از آنجایی که اطلاعات با فناوری NFC به شکل رمزگذاری شده رد و بدل می‌شود، امنیت بالایی هم دارد و به‌همین دلیل آن را به یک روش مطمئن برای پرداخت موبایلی و الکترونیکی تبدیل کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # موبایل ، بانک مرکزی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری