Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@21:26:00 GMT

حاشیه‌هایی برای شهردار بدون حکم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۲۴۹۲

حاشیه‌هایی برای شهردار بدون حکم

فرارو- محمد علی نجفی شهردار تهران امروز هم اولین روز کاری خود را آغاز کرد و هم نکرد! هنوز وزارت کشور حکم نجفی را صادر نکرده است، اما او امروز فعالیت های خود را آغاز کرد. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفته است که اگر حکم نجفی صادر نشود برای شهرداری تهران سرپرست معرفی می شود. به گزارش فرارو، در حالی که شورای شهر پایتخت امیدوار بود که نهایتا تا امروز حکم محمد علی نجفی توسط وزارت کشور صارد شود اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال محمد علی نجفی شهردار منتخب تهران صبح امروز از محل آتش سوزی در خیابان فدائیان اسلام بازدید کرد. او همچنین صبح امروز در جلسه مدیران شهرداری تهران حضور یافت. به نوعی با وجود اینکه حکم شهردار جذدید تهران صادر نشده است اما او فعالیت خود را آغاز کرده است. او پس از پایان جلسه مشترک با معاونان و مدیران شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: "حکم من هنوز رسما از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است در نتیجه هنوز رسما شهردار تهران نیستم." او افزود: «تا زمان صدور و ابلاغ حکم انتصاب در ساختمان شهرداری تهران مستقر نمی شوم اما کارها را در دفتر خودم(خارج از شهرداری) پیگیری کرده و انجام خواهم داد.»در همین حال محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در این باره گفته است که اگر تا فردا حکم نجفی صادر نشود برای شهرداری تهران سرپرست معرفی می شود. هاشمی پیش از این روز چهارشنبه از وزارت کشور درخواست کرده بود که حکم نجفی را سریعتر صادر و ابلاغ کند. محمد علی نجفی در جلسه رسمی اول شهریور ماه شورای پنجم با 21 رای به عنوان شهردار انتخاب شد. او در آن جلسه رقیبی نداشت و در جلسات پیشین شورای منتخب رقبای خود را کنار زده بود. اولین شماره همشهری پس از شهردار شدن نجفی
حاشیه های موسسه همشهریبا وجود آنکه حکم محمد علی نجفی هنوز صادر نشده است او تغییرات در شهرداری تهران را نیز کلید زده است. در اولین اقدام نجفی کسری نوری مدیر روابط عمومی وزارت نفت و سردبیر سابقه روزنامه ایران و شهروند را به عنوان سرپرست موقت موسسه همشهری ارگان رسانه ای شهرداری تهران منصوب شد. گفته می شود وزیر نفت مخالف حضور نوری در شهرداری است و او به صورت موقت تا زمان انتصاب مدیر موسسه سرپرستی همشهری را بر عهده خواهد داشت. این انتصاب حاشیه های فراوانی را به دنبال داشته است و پیام هایی نیز مخابره کرده است. عده ای معتقدند با توجه به این که حکم نجفی صادر نشده است انتصاب نوری به عنوان سرپرست همشهری غیر قانونی است و عده ای دیگر این انتصاب را حاوی این پیام دانستند که قرار است تغییرات گسترده ای در شهرداری آغاز شود. این تغییر واکنش های مختلفی در فضای مجازی ایجاد کرده است و عده ای از حامیان قالیباف به شدت از آن انتقاد کردند. کاربری به نام گلباف در این باره نوشته است: "شهردار جدید نیومده مدیر همشهری رو عوض کرد. کاش قالیباف هم مثل اصلاح طلبان قلع و قمع و حذف بلد بود."احمد یکی دیگر از کاربران فضای مجازی که به نظر می رسد از حامیان قالیباف است در این باره نوشته است "وقتی نیومده مدیر روزنامه همشهری رو عوض می کنن یعنی قراره به جای کار کردن تو تهران، هوچی گری رسانه ای کنن." اما موافقان تغییرات در همشهری نیز به عدم کارایی این موسسه و سیاسی شدن آن اشاره دارند. منتقدان عملکرد همشهری می گویند تیم همشهری این موسسه را کاملا ناکارآمد کرده بود. پس از انتصاب سرپرست در این مجموعه برخی کاربران از "آزادی" همشهری سخن گفتند. در همین حال در فضای رسانه ای و در میان گروه های روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای نیز غوغایی به پاست از یک طرف عده ای از تعیین سرپرست برای همشهری استقبال می کنند و از طرف دیگر عده ای هشدار می دهند که از "قلع و قمع" در این مجموعه بزرگ رسانه ای خودداری شود. تاکنون چند نامه بی نام و نشان در این باره از داخل مجموعه همشهری منتشر شده است. گفته می شود موسسه همشهری حدود هشتصد نفر نیروی کار رسمی دارد. این مجموعه بزرگترین مجموعه رسانه ای کشور پس از صداوسیما به حساب می آید در کنار روزنامه همشهری، گروه مجلات که حدود 16 مجله را تشکیل می دهد و همشهری آنلاین از خروجی های این موسسه است. همچنین ضمیمه روزنامه اصلی در هر استانی روزانه ویژه نامه آن استان نیز منتشر می شود که گروه همشهری استان ها را شکل می دهد. به این ترتیب موسسه همشهری بستری بسیار عظیم برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی دارد.شاید همین موضوع باعث شده است که از گوشه کنار تلاش هایی فراوانی برای رسیدن به این مجموعه صورت گیرد.
جلسه نجفی با معاونان و مدیران شهرداری
تکذیب شایعات از سوی نجفیدر کنار موسسه همشهری بحث بر سر تغییرات گسترده در شهرداری تهران پس از 12 سال در روزهای اخیر مطرح شده است. امروز شهردار جدید تهران این شایعات و اخبار را به شدت تکذیب کرد. نجفی در کانال تلگرام خود به جلسه امروز صبح خود با معاونان و مدیران شهرداری تهران اشاره کرده و نوشت: «هدف اول و مهم ما خدمت به نظام و مردم و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نیامدم که شهرداری را به هم بریزیم.»او به شایعات هفته های اخیر هم اشاره کرده و افزوده است: «شایعه کرده بودند ۱۰ گروه در حال برنامه نوشتن برای من بودند! همچنین شایعه کرده بودند ۸۰۰ مدیر بلافاصله در شهرداری مستقر می‌شوند که صحت نداشت.»نجفی ادامه داد: «شایعه کرده بودند که تعداد کارمندان شهرداری را به ۱۵ هزار نفر تقلیل می‌دهم که آن هم صحت نداشت.»او در جلسه با معاونان و مدیران شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: «به آقای قالیباف گفتم مگر می‌شود ۱۲ سال شهردار تهران بود و زحمت نکشید که از زحمات ایشان تشکر می‌کنم.»بازدید نجفی از آتش سوزی در خیابان فدائیان اسلام

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است

به گزارش همشهری آنلاین،این روزها قطار ملی مترو در حاشیه جنوبی تهران در حال تردد است و به نمادی از باور توانایی ایرانی‌ها تبدیل شده است. در همین باره علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت آماده سازی قطار ملی مترو اظهار داشت: قطار ملی مترو بالغ بر ۸۵ درصد داخلی سازی شده است. درحال حاضر اولین رام این قطار آماده شده است و زیربار درحال فعالیت است.
شهردار تهران ادامه داد: تمامی مجوزهای این قطار از سازمان های بین المللی مربوطه دریافت شده است و افق بسیار خوبی را در کشور متصور شده است. درحال حاضر سه رام دارای هفت واگن این قطار نیز درحال آماده سازی است و امیدواریم درسال جاری شاهد فعالیت این سه رام نیز درخطوط ریلی تهران باشیم.

کد خبر 847251 برچسب‌ها علیرضا زاکانی خبر مهم شهردارى تهران مترو

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد