Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@23:14:48 GMT

شورای شهر پنجم به توسعه متوازن شهر اصفهان کمک کند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۳۹۰۴

شورای شهر پنجم به توسعه متوازن شهر اصفهان کمک کند

دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان امروز با حضور مدیران استانی و شهری به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم صبح امروز برگزار شد. این جلسه با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان، اعضای دوره چهارم شورای شهر، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان‌ها و مناطق مختلف شهری اصفهان در تالار شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر اصفهان در این جلسه اظهار داشت: شروع کار شورای پنجم در دهه نخست ماه ذی الحجه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم فضیلت این ماه نصیب شورای شهر نیز شود.

فتح الله معین با اشاره به بیانات امام راحل پیرامون عملکرد شوراها گفت: امام خمینی(ره) شوراها را از ضروریات انقلاب اسلامی می‌دانند.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهداف شوراها مبتنی بر استحکام پایه‌های انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب شوراها را نهادی برای خدمت به مردم می‌دانند.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: علاوه بر این در فصل هفتم قانون اساسی نیز به امر شوراها پرداخته شده است، کلیات این تأکیدات جزء یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران برای اداره مطلوب استان‌ها و شهرهای کشور است.

نگاه به عقب برای تجربه‌گرایی خوب است

رئیس سابق شورای شهر اصفهان در این جلسه اظهار داشت: دوره چهارم شورای شهر با توجه به سطح تماس‌ها کانون توجهات مردمی بود، در این دوره تمامی هم و غم ما متمرکز بر منافع مردم بود و با وجود آرا و افکار متفاوت در بسیاری از موضوعات آرا به صورت صددرصدی اخذ می‌شد بنابراین توان همه به سوی ارتقا جایگاه شهر بود.

رضا امینی ادامه داد: علاوه بر برکات شورا برای مدیریت شهری آسیب‌هایی نیز در این میان وجود دارد که این آسیب فاصله معنادار بین منابع و امکانات و انتظارات مردم است بنابراین با مفاهمه دوطرفه باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: دو راهکار مهم این موضوع، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین عدم سایه اندازی مسایل سیاسی بر فعالیت‌ها و برنامه‌های شهری است.

رئیس سابق شورای شهر اصفهان بیان کرد: احترام به گذشتگان تاریخ و هویت می‌تواند توشه راه ما باشد، نگاه به عقب برای تجربه گرایی خوب است اما باید مانع ایجاد تنش شود، ما انتظار داریم نیمه پر لیوان دیده شود همان طور که شورای پنجم نیز در پایان دوره خود اینچنین انتظاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشت که انگ‌های اجتماعی- سیاسی و ایجاد فاصله فرصت محدود خدمت‌گزاری را از بین خواهد برد.

امینی همچنین از حمایت‌های آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان، شهردار اصفهان و کلیه مدیران شهری و استانی در دوره چهارم شورا تشکر و قدردانی کرد.

فرماندار اصفهان نیز در این جلسه با گزارشی از روند برگزاری انتخابات شورای شهر اصفهان در دوره پنجم اظهار داشت: شاهد پیگیری پروژه‌های بزرگ در دوره چهارم شورا بودیم که امیدواریم همین روند در دوره پنجم نیز تداوم یابد.

شورای پنجم به توسعه متوازن شهر کمک کند

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم با همدلی اعضای دوره پنجم شورا، شاهد اتفاقات مبارکی در شهر اصفهان باشیم، گفت: حضور بانوان در شورای شهر سبب می‌شود که توسعه شهر همه جانبه سرعت بگیرد.

ناهید تاج الدین با تشکر از شهردار اصفهان بابت اقدامات سال‌های اخیر گفت: انتظار ما این است که شورای شهر پنجم با نگاه توسعه گرا و سرعت بیشتر فعالیت‌های خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان استان برخوردار است اما در کوچه پس کوچه‌های این شهر محرومیت بیداد می‌کند که باید شورای شهر به توسعه متوازن شهر کمک کند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات محیط زیستی رمق شهر را گرفته و مهمترین آن خشکی زاینده رود است، اما با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این مشکل تعدیل شود، البته راهکارهایی مانند سرمایه‌گذاری خارجی و مباحث دانش بنیان می‌تواند برطرف کننده مشکلات شهر باشد.

تداوم فعالیت‌های دوره‌های گذشته شورا برای توسعه اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به تلاش‌های دوره چهارم برای ارتقا جایگاه اصفهان گفت: تلاش برای ارتقا جایگاه اصفهان در تداوم فعالیت دوره‌های گذشته انجام شود تا شاهد توسعه متوازن شهر در ابعاد مختلف باشیم.

حمیدرضا فولادگر افزود: بحث گرایش سیاسی مطرح نیست و در همکاری با اعضای شورای شهر برای ارتقا جایگاه اصفهان و حل مشکلات مردم تلاش می‌کنیم.

وی گفت: ارتباط بین نمایندگان مجلس و اعضای شورا باید حفظ شود تا در مباحث مرتبط با لوایح و قانون گذاری پیرامون حوزه مدیریت شهری تصمیمات خوبی گرفته شود.

حیدرعلی عابدی دیگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه لازم است ارتباط منظم بین نمایندگان و شورای شهر وجود داشته باشد، اظهار داشت: مدافع مدیریت جامع شهری هستم و در مجلس این بحث را باید دنبال کنیم تا با اصلاحات در قوانین وظایف شورای شهر مدیریت جامع شهری محقق شود.

عباس حاج‌رسولی‌ها عضو 4 دوره شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به موضوع مدیریت شهری بیان کرد: مدیریت واحد شهری بار دولت را سبک می‌کند که لازم برای تحقق آن پیگیری صورت گیرد.

وی افزود: کارهای محلی باید به خود مردم واگذار شود، اصفهان نیز نیروهای توانمندی دارد که از این سرمایه باید استفاده شود.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان

ایسنا/مازندران منتخب مردم نور و محمودآباد در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه دوازده نماینده مازندران در کنار استاندار می‌توانند بهتر از وضعیتی که اکنون در آن قرار گرفتیم باشند، گفت: شورای ائتلاف اگر بتواند یک وحدت نظر و رویه را بین همه عناصر ایجاد کند برخی از موانع برطرف خواهد شد.

نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساری برگزار شد.

منتخب مردم نور و محمودآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه  ۸ فروردین با بیان اینکه برای بهبود شرایط امروز جامعه نظر مردم مهم است، گفت: لازم است در ادامه مسیر شورای ائتلاف کمک حال ما باشد و ما را رها نکند.

عبدالوحید فیاضی با اشاره به اینکه ما به عنوان منتخبان شما پیگیر مسائل استان خواهیم بود، افزود: امروز آنچه که باعث پیشرفت کشور و مازندران می‌شود، همدلی، وحدت، دوستی و برادری است.

فیاضی با بیان اینکه دوازده نماینده مازندران در کنار استاندار می‌توانند بهتر از وضعیتی که اکنون در آن قرار گرفتیم باشند، خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف اگر بتواند یک وحدت نظر و رویه را بین همه عناصر ایجاد کند برخی از موانع برطرف خواهد شد.

نماینده منتخب مردم نور و محمودآباد در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه کشور دچار نابسامانی‌های اقتصادی است، بیان کرد: در حوزه عدالت اجتماعی به شدت درگیر تنش هستیم.

او ادامه داد: ما فرزندان دلیل و استدلال هستیم و باید با منطق صحبت کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد یادآور شد: باید گره‌های کور استان مازندران را دریابیم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

عبدالوحید فیاضی با اظهار به اینکه نماینده مجلس شدیم تا از مازندران و منابع خدادادی آن برای پیشرفت استان بهره‌مند شویم، یادآور شد: نباید در این ۴ سال فرصت را از دست بدهیم، باید تمام شهرهای مازندران را به صورت یکپارچه اداره کنیم.

«حسن حسن نتاج» منتخب مردم بابل در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه شورای شهر یک فضای جدیدی است که از آن غافل ماندیم، گفت: ما ظرفیت سازی نمی‌کنیم و از اکنون باید نیروهای خود را برای ۱۰ سال بعد آماده کنیم.

منتخب مردم بابل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: جوانانی داریم که می‌توانند کارایی بسیار خوبی داشته باشند اما به آنها مسئولیتی محول نمی‌شود.

«علی بابایی کارنامی» منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود اظهار کرد: ما خادم مردم هستیم و باید برای مردم کار کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در کشور ما وضعیت اقتصادی و نیروی انسانی نامناسب است، تصریح کرد: بخشی از کارها را برخی افراد بدون در نظر گرفتن فرمایشات مقام معظم رهبری خراب کردند.

«امید نیک نژاد» مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با عنوان اینکه پس از ۴۰ سال پیروزی انقلاب در ۲ سال اخیر در تولید و چاپ کاغذ و تحریر کتب درسی تلاش کردیم، تاکید کرد: سالانه ۱۵۰ میلیون جلد کتاب‌های درسی مورد نیاز ۱۴.۵ میلیون دانش آموز کشور تولید و عرضه می‌شود.

وی با یادآوری این موضوع که طرح بهره برداری از جنگل بعد از سال ۱۳۹۶  ممنوع شد، تصریح کرد: در بحث ساماندهی کاغذ کشور با اهتمامی که دولت سیزدهم داشت با همت همکاران به گزارش خوبی دست یافتیم.

وی افزود: از حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن تولید و چاپ کاغذ به ۴۵ هزار و ۶۰۰ تن در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • تحقق شعار"جهش تولید" در اولویت برنامه‌های زامیاد قرار دارد/ توسعه و بهبود سبد محصولات زامیاد در دوره جدید مدیریتی
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای هم‌فکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد
  • نمره خوبی برای جوانان شورای شهر قائل هستم/ در شورای همفکر دوره ششم تضارب آرا وجود دارد