Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی، روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به امضای قراردادهای خودرویی با ایران به‌رغم سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا اعلام کرد: شرکت‌های خودروسازی اروپا ترسی از وضعیت بین ایران و آمریکا ندارند. وقتی خریداران ایرانی قصد خرید خودرویی جدید را دارند، گزینه‌های معدودی برای انتخاب خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش بولتن نیوز، البته برخی خودروهای مدل جدید به ایران وارد می‌شدند اما آنها مشمول تعرفه گمرکی 100 درصدی بودند و این موضوع سبب افزایش قیمت و به صرفه نبودن خرید آنها می‌شد.
اما بعد از لغو تحریم‌ها، شرکت‌های خودروسازی اروپایی تمایل ورود به بازار 80 میلیون نفری ایران را اعلام کرده‌اند. صنعت خودرو یکی از معدود بخش‌های غیرنفتی اقتصاد ایران است که شرکت‌های چند ملیتی بعد از لغو تحریم‌ها در حال بازگشت یا سرمایه‌گذاری جدید در آن هستند.
به‌عنوان مثال، رنو در ماه جاری یک قرارداد 660 میلیون یورویی برای حضور در ایران به امضا رسانده و پژو نیز سال گذشته قراردادی 400 میلیون یورویی را در این کشور امضا کرد.
احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان ایران معتقد است: بخش خودرو اولین صنعتی بود که ثمرات برجام در آن دیده شد و مردم از مدل‌های قدیمی نظیر پراید یا پژو 405 ناراضی هستند.
به گفته وی، با انعقاد قراردادهای جدید جاده‌های ایران چهره متفاوتی خواهند یافت. سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی خارجی در ایران یک مزیت مهم برای حسن روحانی رئیس‌جمهور به شمار می‌رود که به‌دنبال استفاده از توافق هسته‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.
در حال حاضر بسیاری از تحریم‌ها علیه ایران بعد از اجرایی شدن توافق برجام برداشته شده‌اند، اما شرکت‌های غربی به‌دلیل تحریم‌های غیر هسته‌ای دولت آمریکا، همچنان از سرمایه‌گذاری در ایران واهمه دارند و بانک‌های بین‌المللی نیز از همکاری امتناع می‌کنند.
افزایش تنش‌ها بین تهران و دولت ترامپ که تحریم‌های جدیدی علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی وضع کرده نیز موجب تشدید این وضعیت شده است. با این حال اما ظاهرا شرکت‌های خودروسازی اروپا ترسی از این وضعیت ندارند.
تیری بولور مسوول بخش رقابت شرکت رنو گفته، در بازار به سرعت در حال رشد ایران، ایجاد کارخانه‌ها و مراکز مهندسی و فروش حیاتی است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری