Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان گفت: هفته دولت را زماني براي پاس‌داشت سخت‌کوشي برشمرد و با اشاره به پروژه‎هاي ذولت طي اين هفته در استان اظهار داشت: امسال در مجموع 901 پروژه با اعتباري بالغ بر 900 ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيده و 61 پروژه با اعتبار 23 ميليارد تومان نيز کلنگ‌زني مي‌شوند

به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، مهندس مهرداد غضنفري در سخنراني پيش از خطبه نماز جمعه خرم‎آباد با بيان اينکه دوم شهريور ماه هر سال آغاز هفته دولت بوده و روز پاياني آن سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر است، اين هفته را گرامي داشته و افزود: علت نام‌گذاري چنين هفته‌اي اين است که دولت شهيد رجايي نخستين مکتبي بود که در آن دوره بحراني، حداکثر تلاش و کوشش خود را براي خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه تا آنجا که جان خويش را بر سر آن نهاد به کار برد و اين انتها و اوج صداقت و وفاداري بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي هفته دولت را هفته اقتدار و پيروزي دولتي دانست که حمايت و پشتيباني ميليون‌ها تن از ملت را همراه خود دارد و گفت: اين هفته زماني براي سپاس و قدرداني از دولتي است که هدفش اجراي حدود الهي و احکام آسماني اسلام و ايجاد جامعه‌اي سرشار از عدالت، نظم و امنيت است.

غضنفري با بيان اينکه هفته دولت هفته بيان خدمات انجام شده است، اظهار داشت: همچنين در اين هفته برنامه‌هاي دولت براي آشنايي مردم که ولي‌نعمتان ما هستند؛ بيان مي‎شوند چراکه تا هنگامي يک دولت خدمتگزار پايدار خواهد بود که از همراهي ملت و پشتيباني آحاد آنان برخوردار باشد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان با اشاره به فرموده امام راحل(ره) مبني بر اينکه اگر يک حکومتي، ارزش‌هايش ارزش‌هاي انساني، اخلاقي و اسلامي باشد و بخواهد به نوع خودش خدمت بکند و خودش را خدمت‌گذار بداند، ملت با اوست و هيچ يک قدرت خارجي نمي‌تواند او را تحت تاثير قرار بدهد، ادامه داد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري هفته دولت، فرصتي است تا رنج و تلاش مسئولان متعهد کشور را ارج نهيم و خدمات ناديدني دولت‌مردان خدمتگزار و صاحب منصبان دردآشنا را سپاس گوييم و به همه تلاش‌گران و زحمت‌کشان نظام جمهوري اسلامي خسته نباشيد ‌بگوييم.

غضنفري تصريح کرذ: همچنين اين هفته فرصت مغتنمي است تا مردم با نتايج تلاش‌هاي بخشي از مجموعه نظام اسلامي بيشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلي تبليغات دشمنان اسلام مبني بر ناکارآيي و ناتواني نظام اسلامي آشکارتر شود.

وي با بيان اينکه در حقيقت هفته مجموعه حاکميت نظام بوده و فرصتي براي نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحيح است، افزود: در انديشه سياسي امام تاکيد مي‌فرمايند که در حکومت اسلامي، حکومت‌ها بايد تابع مردم باشند و حکومت‌ها براي مردم باشند نه مردم براي حکومت‌ها و بايد حکومت‌ها خدمتگزار مردم باشند و اين موضوع از ارزش‌هايي است که در فرهنگ اجتماعي و اخلاق امام نقش مهمي دارد و يعني فتح قلوب مردم که از فتح کشور مهم‌تر است.

وي اجتماعي بودن را از فطريات انسان دانست و افزود: هيچ چيز مانند بي امنيتي، نبود نظم اجتماعي و بي قانوني به جوامع انساني آسيب نمي‌زند، در برابر اين پديده‌هاي تباه‌گر، واژه دولت نمود مي‌يابد که شامل ساخت قدرتي براي دفاع از مردم، سرزمين و برقراري نظم و قانون و نگهباني نظام است.

غضنفري گفت: دولت اسلامي بايد با الگوپذيري از دولت علوي تمام توان خويش را در راه تحقق اهداف والاي نظام به کار گيرد چراکه به تعبير مقام معظم رهبري، هر گونه موفقيتي که براي دولت به وجود آيد، موفقيت نظام اسلامي است و اگر خداي ناکرده براي دولت در فعاليت‌هاي گوناگونش رکود يا توقف و ناکامي پيش آيد براي اصل نظام تلقي خواهد شد.

وي با بيان اينکه فرجام شناسي در هر نظام سياسي بيانگر بلوغ فکري و عقلاني آن نظام است و از حرکت نظام‌مند و پيش تدوين يافته نظام حاکم خبر مي‌دهد، اظهار داشت: حرکت بر مدار برنامه‌هاي از پيش تدوين يافته از عوامل موفقيت و کارآمد است و هر برنامه‌اي بايد به پشتوانه تجربه‌هاي ديروز، توانمندي‌هاي امروز و دورانديشي براي فردا تدوين شود.

وي با بيان اينکه حضور مداوم مردم در صحنه افزون بر محکم ساختن پايدار حکومتي، دولت‌مردان را در اجراي برنامه‌ها ياري رسانده و در مقابل بيگانگان استوار مي‌سازد، گفت: اساسا دولت جز با عدالت، هويت حقيقي را نيافته و همراهي مردم را به دست نمي‌آورد؛ همانطور که امام علي(ع) مي‌فرمايد: به خدا سوگند اين کفش بي‌ارزش نزد من محبوب‌تر است از حکومت بر شما مگر آنکه حقي را برپا سازم و يا باطلي را براندازم، مسئولان بايد به دنبال عدالت و آسان کردن زندگي مردم باشند.

وي به بررسي مقايسه‌اي نرخ بيکاري در بهار سال 92 و 96 اشاره کرد و گفت: اين آمار نشان مي‌دهد که از بين 31 استان کشور 23 استان بيشترين افزايش و 8 استان نيز بالاترين کاهش نرخ بيکاري را داشته‌اند و لرستان پنجمين استاني بوده که بيشترين کاهش نرخ بيکاري را با حدود 3.4 درصد به خود اختصاص داده است.


نرخ بيکاري کل کشور از 10.4در سال 92 به 12.4 درصد در سال 95 رسيده است که 22 استان بيشترين افزايش نرخ بيکاري و 9 استان بالاترين کاهش را در اين رابطه داشته‌اند. در اين شاخص لرستان از 17.1 درصد در سال 92 به 13 درصد در سال گدشته رسيده است يعني با کاهش 4.1 درصدي در صدر استان‌ها قرار دارد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان يادآور شد: بررسي روند تغييرات نرخ بيکاري کل کشور در سال گدشته نسبت به 92 نشان مي‌دهد که استان‌هاي فارس و لرستان در تمامي اين سال‌ها روند کاهشي را تجربه کرده‌اند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان با اشاره به اينکه اثربخشي اقدامات در زمينه اشتغال زماني ملموس خواهد بود که آمار نرخ بيکاري کاهش يابد و يا حداقل از افزايش معنادار آن جلوگيري شود، افزود: اساسا وزارت کشور نقش و ماموريت مستقيمي در حوزه اشتغال ندارد و صرفا در قالب يک دستگاه حاکميتي و هماهنگ کننده بين بخشي در سطح استان‌ها نقش‌آفريني مي‌کند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان بيان داشت: ميانگين نرخ بيکاري کشور در بهار سال 95 معادل 12.2 درصد بوده که با 0.4 واحد درصد افزايش در بهار 96 به 12.6 درصد رسيده درحالي که لرستان با 2.5 درصد کاهش دومين استان کشور بوده است. نرخ بيکاري در سال‎هاي 89 حدود 17.3، 90 حدود 19.2بوده و در 91 به 20.2، 92به 17.1، 93به 14.9، 94 به 13.3، 95 به 13 و بهار 96 به 11.8 درصد رسيده است.

وي يادآور شد: در پايان دولت دهم دو ميليون و 563 هزار نفر بيکار وجود داشت که در دولت يازدهم نيز 635 هزار نفر به آن اضافه و در پايان سال 95 به سه ميليون و 198 هزار نفر رسيد. اين در حالي‌ است که در لرستان طي پايان دولت قبل 113 هزار و 359 نفر علاوه بر جمعيت جوياي کار در چهار سال دولت يازدهم که 48 هزار و222 نفر بودند به 161 هزار و 581 نفر رسيدند.

غضنفري با بيان اينکه طي اين چهار سال براي 75 هزار و 502 نفر در استان شغل ايجاد شده است، گفت: اگر اين آمار از کل جمعيت بيکاران کسر شود به 86 هزار و 79 نفر مي‌رسد.

معاون استاندار لرستان با بيان اينکه در ابتداي دولت يازدهم در شرايطي بوديم که استان لرستان از بيکاري رنج مي‌برد، بسياري از واحدهاي اقتصادي ما دچار ورشکستگي و بسياري از واحدها نيمه تعطيل رها شده بودند، گفت: با هوشمندي مديريت ارشد استان و همدلي همه ارکان نظام دراستان اقداماتي انجام شد و بحث اقتصاد در اولويت نخست کارها قرار گرفت و چالش بيکاري به‌عنوان مهم‌ترين چالش استان مورد ارزيابي قرار گرفت.
وي به تدوين سند اشتغال و سند آمايش در استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته سند اقتصاد مقاومتي با يک کار کارشناسي عميق شکل گرفت و تنظيم شد.

غضنفري با اشاره به تحولات اقتصادي استان در سال گذشته افزود: در ابتداي کار تصميم بر اين شد که مقامات مؤثر براي شناخت بيشتر به استان سفر کنند به‌طوري‌که حداقل 400 مقام مؤثر کشوري به اين استان آمدند و از نزديک با مشکلات آشنا شدند و در ادامه تفويض اختياراتي به استان داده شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان به پايلوت اقتصاد مقاومتي شدن استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌ريزي انجام شد تا 304 واحد اقتصادي تعطيل‌شده، نيمه تعطيل و يا واحدهايي که کمتر از ظرفيت خود کار مي‌کردند با سرمايه‌گذاري 405 ميليارد تومان احيا شوند که با فعاليت‌هاي شبانه‌روزي مديريت اجرايي استان و ساير حوزه‌ها با سرمايه‌گذاري 580 ميليارد تومان 692 واحد توليدي مشکل‌دار وارد مدار توليد شد.

وي با اشاره به اينکه براي سرمايه‌گذاري و رونق توليد بايد زيرساخت‌هاي استان فراهم باشد بيان داشت: آزادراه خرم‌آباد با 134 کيلومتر و با سرمايه‌گذاري 120 ميليارد تومان در حال اجرا است و براي توسعه باند فرودگاه خرم‌آباد نيز 53 ميليارد تومان هزينه شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان احداث شبکه اصلي سد خان‌آباد و حوضيان را از ديگر اقدامات انجام‌شده برشمرد و گفت: عمليات اجرايي سد تاج امير نيز آغازشده است.

غضنفري بابيان اينکه از ابتداي دولت يازدهم تاکنون 764 روستا گازرساني شده است تصريح کرد: همچنين از ابتداي دولت يازدهم تاکنون 172 روستا برق‌رساني شد و ضريب برق‌رساني استان به 95 درصد رسيد. طي اين مدت 662 روستاي استان آب‌رساني شد که رشد 65 درصدي را نسبت به گذشته نشان مي‌دهد و اکنون شاخص بهره‌مندي آب شرب روستايي به 83 درصد رسيده است.

وي حجم ذخيره آب سد حوضيان اليگودرز را 202 ميليون مترمکعب برشمرد و اظهار داشت: سرمايه‌گذاري اجراي اين سد 328 ميليارد تومان بوده است.

هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان با اشاره به برگزاري جلسات ستاد تسهيل در استان لرستان افزود: در ستاد تسهيل توليد 172 جلسه تشکيل شد که 60 درصد مصوبات آن اجرايي شده است.

غضنفري در ادامه به افتتاح فاز نخست صنايع غذايي گهر با حجم سرمايه‌گذاري 135 ميليارد تومان اشاره کرد و گفت: فاز دوم آن نيز به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي بابيان اينکه کارخانه آهک هيدراته شهرستان پل‌دختر با حجم سرمايه‌گذاري يک‌صد ميليارد تومان در حال اجرا است، اضافه کرد: همچنين عمليات اجرايي کارخانه لاستيک‌سازي خرم‌آباد با حجم سرمايه‌گذاري هزار و 100 ميليارد تومان نيز آغازشده که هزار و 200 نفر ظرفيت اشتغال دارد.

معاون استاندار لرستان گفت: نيروگاه جديد خرم‌آباد نيز با سرمايه‌گذاري 500 ميليون يورو کلنگ‌زني شده است، تملک زمين آن انجام‌ گرفته و تا پايان شهريورماه امسال عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.

غضنفري هفته دولت را زماني براي پاس‌داشت سخت‌کوشي برشمرد و با اشاره به پروژه‎هاي ذولت طي اين هفته در استان اظهار داشت: امسال در مجموع 901 پروژه با اعتباري بالغ بر 900 ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيده و 61 پروژه با اعتبار 23 ميليارد تومان نيز کلنگ‌زني مي‌شوند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان با بيان اينکه در مجموع از اسفند سال گذشته تا کنون 1128 پروژه با اعتباري بالغ بر 1213 ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان خرم‌آباد 208 پروژه با اعتبار 200 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد که به طور متوسط نزديک به 800 نفر اشتغال مستقيم و 2000 تا 3000 اشتغال غير مستقيم نيز ايجاد مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است