Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیش‌بینی‌های انجام یافته امسال تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در استان اردبیل از مرز ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تن می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اراضی استان اردبیل به مناسبت فررسیدن هفته دولت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از 3 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات زراعی، 39 هزار تن انواع محصولات دامی و 36 هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی میزان تولید انواع محصولات زارعی و دامی و باغی که در سال 92 فقط 3 میلیون و 700 هزار تن بود در سال 95 به 4 میلیون و 500 هزار تن رسید و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از مرز 4 میلیون و 650 هزار تن بگذرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: افزایش تولیدات در حالی است که به دلیل بارندگی‌های نامنظم و کم در امسال و نیز وضعیت نامناسب شرایط جوی به دلیل استفاده از انواع بذور مقاوم به گرما و خشکسالی و کم آبی و نیز به‌کارگیری آخرین فن‌آوری و تکنولوژی در بخش‌های امور دام و زراعت و باغبانی نه تنها با کاهش تولید در سطح استان روه‌برو نخواهیم شد بلکه شاهد افزایش تولید در سایه لطف الهی و زحمات دست اندرکاران بخش کشاورزی نیز خواهیم بود.

سروی در خصوص میزان جذب مواد خام تولیدی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان نیز بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 7 هزار تن مواد خام تولیدی توسط این صنایع جذب شده و به انواع محصولات قابل مصرف با ماندگاری طولانی مدت تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: با شرایط موجود در حال حاضر از 4 میلیون و 500 هزار تن محصول تولیدی 23 درصد آن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی شده است که امیدواریم تا پایان امسال این میزان جذب نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد که این موضوع در رشد و توسعه استان بسیار موثر است.

83 هزار تن کلزا در اردبیل تولید می‌شود

عدیل سروی اظهار کرد: با هدف کاهش واردات روغن خوراکی افزایش و توسعه کاشت دانه‌های روغنی کلزا در استان در دستور کار قرار گرفته که با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود امسال بیش از 83 هزار تن کلزا در اردبیل تولید شود.

وی با اشاره به این که تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی مهم‌ترین اولویت ما است، افزود: در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت‌های و قابلیت‌های مختلف استان اردبیل در بخش کشاورزی بهره‌ گرفته و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خوشبختانه در طول چندین سال اخیر کشت دانه‌های روغنی در استان اردبیل افزایش یافته به طوری که سطح زیرکشت این محصول از 5 هزار هکتار در طول چندین سال، سال گذشته به 13 هزار و 500 هکتار رسیده بود و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود به بیش از 20 هزار هکتار برسد که این یک پیشرفت قابل توجه در این زمینه است.

سروی بیان کرد: یکی از اهداف مهمی که در این زمینه در نظر داریم این است که به جای افزایش واردات 90 درصدی روغن خوراکی به داخل کشور بتوانیم به خوداتکایی و استقلال همه‌جانبه در تولید روغن خوراکی دست یابیم و برای پیشبرد اهداف مورد نظر در این زمینه پیشقدم باشیم و از سرمایه خود برای پیشرفت داخلی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی دانه‌های کلزا یکی از روش‌های تشویقی برای افزایش رغبت کشاورزان نسبت به کشت این محصول است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.   وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.   زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.   وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.   معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.   گفتنی است بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.   امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام