Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه آمریکایی به نقل از تحلیلگران نوشت: تهران در حال ارسال پیامی مبنی بر این است که اگر ترامپ در اکتبر سال جای در بازنگری برجام تصمیم به کناره گیری از توافق نماید، چه اتفاق‌های بدی رخ می‌دهد. به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در تحلیلی پیرامون سخنان اخیر «اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نوشت: ادعای هفته گذشته ایران درباره این‌که تنها چند روز با غنی سازی بیست درصدی اورانیوم فاصله دارد مشکلات جدیدی را به مباحثات داخلی کاخ سفید بابت به این‌که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باید نقض توافق اتمی سال 2015 از سوی ایران را اعلام کند یا خیر، افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به نوشته این روزنامه، سخنان اکبر صالحی در سه شنبه گذشته نوعی تهدید غیرمستقیم بود و تحلیلگران بر این باورند که تهران در حال ارسال پیامی مبنی بر این است که اگر ترامپ در اکتبر سال جای در بازنگری برجام تصمیم به کناره گیری از توافق نماید، چه اتفاق‌های بدی رخ می‌دهد.

رئیس سازمان اتمی ایران البته در سخنان خود اظهار داشته بود: «به یقین به چنین مواردی علاقه نداریم. ما به راحتی به این توافق دست نیافتیم تا اجازه دهیم به راحتی آن را از دست دهیم. ما متعهد به توافق و به آن وفاداریم.»

به نظر «جیمز ف. جفری» دیپلمات سابق بلندپایه آمریکا در منطقه، سخنان صالحی را می‌توان تقاضای کمک تهران از دیگر قدرت‌های حامی توافق هسته‌ای تعبیر کرد.

جیمز جفری گفت: «آن‌ها در تلاشند به همه کسانی که این توافق را امضا کرده‌اند ، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها ، روس‌ها و چینی‌ها بگویند که اگر آمریکایی‌ها ما را تهدید کنند، ما نیز می‌توانیم این مسیر را ادامه داده و توافق را برهم زنیم .»

جیمز جفری با بیان‌این که ایده از سرگیری غنی سازی برای این بوده که اروپایی‌ها را ترسانده تا بدین طریق دولت ترامپ در توافق باقی بماند زیرا خروج از توافق به روابط ایالات متحده و اروپا آسیب می‌رساند، به واشنگتن تایمز گفت: «صحبت از غنی سازی پنج روزه جالب توجه است ».

به نوشته این روزنامه ، منتقدان توافق نیز استدلال می‌کنند تهران نیز با آزمایش سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌تر غنی سازی اورانیوم توافق را نقض کرده است. آن‌ها همچنین معتقدند که ایران با آزمایش‌های اخیر موشکی بالستیک روح توافق نقض شده است .

«امری سیرن» مدیر موسسه «اسرائیل پراجکت» در واشنگتن نیز که از منتقدان دیرباز توافق هسته‌ای است، در این باره معتقد است: «سخنان صالحی نشان می‌دهد این توافق بسیار شکننده است به طوری‌که ایران می‌تواند توانایی غنی سازی خود را کمتر از یک هفته بازسازی کند. این ادعا به اظهاراتی در زمینه این‌که حفظ توافق ارزشمند است، لطمه می‌زند.»

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد