Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@15:29:17 GMT

نیمی از محاصره‌شدگان در رقه کودک هستند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۷۲۹۷

سازمان ملل اعلام کرد، نیمی از کسانی که در شهر رقه سوریه محاصره شده‌اند، کودک هستند. عفو بین‌الملل نیز با اشاره به اینکه هنوز هزاران غیرنظامی در شهر رقه در محاصره هستند ادعای نیروهای آمریکایی مبنی بر استفاده از سلاح‌های با دقت بالاتر را رد کرد.

خبرگزاری ایسنا: فران اکیرزا، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت: تعداد محاصره شدگان در رقه به ۲۰ هزار تن می‌رسد که از این تعداد نیمی‌ کودکانی هستند که به دلیل کنترل داعش بر شهرشان تجربه‌های "شوکه کننده‌ای" داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکیرزا پس از بازدید از سه اردوگاه در شمال سوریه و دیدار با جمعی از کودکان آواره رقه و استان دیرالزور که توسط داعش اسیر شده بودند، گفت: ۱۰ هزار کودک محاصره شده در رقه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند، درگیری‌ها هر روز ادامه دارند و این در حالی است که آب و برق به طور کامل قطع بوده و غذا به شدت کم است.

این مسئول سازمان ملل در ادامه خواست به کودکان و خانواده‌ها اجازه داده شود در امنیت و احترام شهر را ترک کنند.

وی نسبت به احتمال وخامت اوضاع با وجود افزایش آمار شهروندانی که از استان دیرالزور فرار می‌کنند، هشدار داد.

یان ایگلند، مشاور امور انسانی سازمان ملل در سوریه نیز خواستار تعلیق عملیات بمباران در استان رقه جهت خروج غیرنظامیان محاصره شده در این شهر شد.

ایگلند گفت: ۱۱ منطقه محاصره شده در سوریه وجود دارد که در آنها حدود ۵۴۰ هزار غیرنظامی زندگی می‌کنند از این ۱۱ منطقه هشت منطقه تحت کنترل دولت سوریه هستند.
بی‌توجهی آمریکا به غیرنظامیان رقه

دوناتیلا روویرا، محقق عفو بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره درباره حملات شدید جنگنده‌های آمریکایی علیه شهر رقه صحبت کرد و گفت: در این حملات هیچ توجهی به غیرنظامیان نمی‌شود و اینکه نیروهای آمریکایی درباره استفاده از سلاح‌های با دقت بالاتر صحبت می‌کنند، کذب است.

روویرا گفت: ما نمی‌توانیم این ادعای نیروهای آمریکایی را بپذیریم و این مساله درست نیست.

وی افزود: باید از سلاح‌ها و مهمات با دقت بالاتر و کمتر مرگبار استفاده شود نه از سلاح‌هایی که قدرت تخریب گسترده‌ای دارند و به غیرنظامیان در نقاط دور نیز آسیب می‌زنند، این امر به ویژه با نزدیک شدن به مرحله مهم و نهایی درگیری‌ها ضروری است.

عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود که روز پنجشنبه منتشر شد، تاکید کرد، هزاران غیرنظامی محاصره شده در رقه هدف آتش شدید همه طرف‌ها قرار دارند و این در حالی است که عملیات کنترل بر شهر به مرحله آخر خود رسیده است.

در این گزارش نسبت به خطرات اوضاع رقه برای غیرنظامیان این شهر هشدار داده شده و آمده است، آنها با وجود درگیری‌ها میان داعش، نیروهای سوریه دموکراتیک، نیروهای وابسته به دولت سوریه و ائتلاف ضد داعش دچار پریشانی و سرگردانی شده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که یگان‌های مدافع خلق کرد گروه اصلی تشکیل دهنده آنها هستند، از ششم ژوئن گذشته حمله به داعش در شهر رقه را آغاز کردند، این عملیات ده‌ها هزار غیرنظامی را مجبور به فرار از این شهر کرد. طبق برآورد سازمان ملل هنوز حدود ۲۵ هزار غیرنظامی در داخل رقه گیر افتاده‌اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد

به گزارش تابناک، ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، اظهار کرد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر منطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

دیگر خبرها

  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل
  • اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری