Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش حدود ۳ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت:هم اکنون حداقل قیمت هرکیلوگرم زعفران۳میلیون و۷۰۰هزار تومان وحداکثر قیمت آن۵ میلیون و۶۰۰ هزار تومان است.

غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش ۲ الی ۳ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و اظهارداشت: قیمت هرکیلوگرم زعفران در حال حاضرحداقل ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وحداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره دلایل افزایش قیمت طلای سرخ با اشاره به بحث عرضه و تقاضا، افزود: کسانی که زعفران را در منازل خود دپو کرده بودند طی ٣ ماه گذشته بخش عمده آن را وارد بازار کردند و تنها مقداری از آن باقی مانده ضمن اینکه بخش اندکی هم توسظ کشاورزان به بازار عرضه می شود.

میری با بیان اینکه برداشت زعفران نوبرانه از ١٠ مهرماه آغاز می شود، افزود: برداشت رسمی محصول نیز از ٢٠ مهرماه در کشور آغاز خواهد شد.

وی درباره قیمت طلای سرخ در روزهای آینده پیش بینی کرد: همه چیز بستگی به بحث عرضه و تقاضا دارد؛ در حال حاضر هم صادرات و هم مصرف داخل کم شده چراکه خریداران خارجی و داخلی ترجیح می دهند زعفران نو بخرند بنابراین منتظر برداشت محصول جدید هستند.

میری ادامه داد: بنابراین بعید می دانم افزایش قیمتی بیش از این را در طلای سرخ شاهد باشیم و احتمالا تا آغاز فصل برداشت نرخ ها در همین حدود فعلی باقی می ماند.

وی تصریح کرد: ترجیح ما نیز ثبات قیمت است.

میری درباره میزان صادرات طلای سرخ در سال جاری نیز افزود: قرار شده مسئولان گمرک آمار صادرات زعفران را تا پایان تیرماه ١٣٩٦ طی هفته جاری اعلام کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد

طلا در ساعات اولیه آسیا امروز دوشنبه (۱۸ مارس) در حالی که دلار آمریکا ثابت مانده بود و سرمایه‌گذاران برای یک سری نشست‌های سیاست‌گذاری مهم بانک مرکزی از جمله فدرال‌رزرو ایالات‌متحده در این هفته آماده شده بودند، برای رشد خود تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۱۵۶ دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۵۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است نشست دو روزه خود را در مورد نرخ بهره از روز سه‌شنبه آغاز کند. روز چهارشنبه تصمیم خود را در مورد نرخ اعلام خواهد کرد و پس از آن بیانیه‌ای منتشر خواهد شد. فدرال رزرو مطمئناً نرخ‌ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ می‌کند اما این احتمال وجود دارد که چسبندگی تورم در سطح مصرف‌کننده و تولیدکننده، نشان‌دهنده چشم‌انداز طولانی‌تر سیاست‌ها باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه فوریه به شدت افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده در بحبوحه افزایش قیمت تمام‌شده کالاهایی مانند بنزین و موادغذایی بیش از حد انتظار افزایش یافت.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر خود ثابت ماند و طلا را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد. در همین حال، انتظار می‌رود بانک ژاپن در نشست دو روزه خود که روز سه‌شنبه پایان می‌یابد، از سیاست‌های پولی خود خارج شود. بانک مرکزی انگلیس جلسه خود را در روز پنجشنبه برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود که نرخ‌ها ثابت بماند، در حالی که بازارها احتمال می‌دهند که بانک ملی سوئیس در این هفته کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۵.۱۵ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۰ دلار و دو سنت رسید، در حالی که نقره در ۲۵.۱۸ دلار ثابت ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واحدهای صنفی با افزایش قیمت غیرمجاز پلمب می شوند
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ اسفند ماه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۸ اسفندماه / مرزشکنی غیرمنتظره قیمت‌ طلا و سکه در بازار
  • افزایش قیمت طلا در بازار
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • جهش قیمت سکه در روزهای پایانی سال
  • افزایش اندک قیمت طلا در بازار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اسفندماه / دلار کانال عوض ‌کرد
  • حراج سکه تمام سه میلیون زیر نرخ بازار تهران/ ۳۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از کف بازار جمع شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۲/۱۲/۲۶