Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@06:08:57 GMT

کره‌شمالی 3 موشک دیگر آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۷۹۸۱

کره‌شمالی 3 موشک دیگر آزمایش کرد

همزمان با رزمایش نظامی آمریکا در شبه جزیره کره

کره‌ شمالی همزمان با برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی و رجزخوانی‌های این کشورها، سه موشک کوتاه‌برد دیگر را آزمایش کرد.

کره شمالی صبح روز شنبه سه موشک کوتاه برد دیگر را آزمایش کرد. ارتش آمریکا پرتاب این سه موشک را تایید کرده است. ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده آزمایش این سه موشک کوتاه‌برد نه برای خود آمریکا و نه برای جزیره تحت کنترل آمریکا در اقیانوس آرام، گوام، تهدیدی محسوب نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون حتی مدعی شده این آزمایش موفق نبوده است.
منابع کره جنوبی اما اعلام کرده‌اند که کره شمالی سه موشک کوتاه‌برد آزمایش کرده که این موشک‌ها به سمت شمال شرقی پرتاب شده و پس از طی حدود ۲۵۰ کیلومتر در دریا فرود آمده‌اند.
آزمایش جدید موشکی کره شمالی که سیزدهمین آزمایش این کشور در سال 2017 است، در حالی انجام می‌شود که ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی در حال انجام مانور نظامی مشترک در منطقه هستند. این تمرینات نظامی از صبح روز دوشنبه یعنی۲۱ اوت (30 مردادماه) آغاز شده و تا 11روز ادامه خواهد یافت. ده‌ها هزار نیروی نظامی دو کشور، از جمله بیش از ۱۷ هزار سرباز آمریکایی در این رزمایش شرکت دارند. ماموریت اصلی در این مانور، «شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای یک جنگ احتمالی در شبه‌جزیره کره» اعلام شده است. به گفته «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا، هدف این مانور آن است که از توانایی و آمادگی آمریکا برای دفاع از کره جنوبی و هم‌پیمانان خود اطمینان حاصل شود.
اواخر ماه ژوئيه (خرداد) کره شمالی با آزمایش یک موشک قاره‌پیما اعلام کرد که خاک آمریکا در تیررس موشک‌های دوربرد این کشور قرار دارد. این تهدید به تنش لفظی تند میان آمریکا و کره شمالی منجر شد و دونالد ترامپ اعلام کرد بهتر است کره شمالی دیگر آمریکا را تهدید نکند، در غیر این صورت با «آتش و خشمی» روبه رو خواهد شد که «جهان هرگز به‌خود ندیده است.» این تهدید ترامپ اما با واکنش متقابل کره‌شمالی مواجه شد. پیونگ یانگ تاکید کرد طرح حمله به جزیره گوام در اقیانوس آرام را آماده کرده است. با این حال در روزهای اخیر نشانه‌های کاهش تنش در روابط کره شمالی و ایالات متحده بیشتر شده بود. از سوی دیگر،کره‌شمالی هشدار داد اگر انگلیس و استرالیا به رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا ملحق شوند، «پایانی غم‌انگیز» در انتظارشان خواهد بود.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم