Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@03:51:45 GMT

تقويت رويکرد غيرسازه‌اي بخش آب در دولت يازدهم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۲۸۱۴۰

تقويت رويکرد غيرسازه‌اي بخش آب در دولت يازدهم

پول‌نیوز - مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با تاکيد بر اينکه در چهار سال اخير در برابر فشارهاي بيروني، سياسي و غيرمنطقي به حوزه آب منسجم‌تر ايستادگي کرده‌ايم، گفت: امروزه در بدنه ارکان مختلف دولت موضوع آب نسبت به گذشته داراي اهميت بيشتري است.

به گزارشگروه انرژی پول‌نیوز، مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با تاکيد بر اينکه در چهار سال اخير رويکرد غيرسازه‌اي در بخش آب تقویت شده است، گفت: امروزه در بدنه ارکان مختلف دولت موضوع آب نسبت به گذشته داراي اهميت بيشتري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندس "محمد حاج رسولي‌ها" همزمان با فرارسيدن هفته دولت در تشريح عملکرد اين مجموعه در دولت يازدهم در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، با تاکيد بر اينکه در چهار سال اخير رويکرد غيرسازه اي در اين مجموعه تقويت شده است، عنوان کرد:‌ يکي از شاخص‌های مهم اين رويکرد استمرار مديريت به هم پيوسته منابع آب در کشور و الزامات مرتبط با آن بوده که اين امر باعث پياده سازي و اهتمام جدي آن در دولت نيز شده است.
وي با بيان اينکه در طي اين بازه زماني تکميل طرح‌های عمراني با معيارهاي مناسب تدوين، اولويت‌بندي و مورد بازنگري قرار گرفت، ادامه داد:‌ به‌رغم کاهش شديد اعتبارات بخش آب در حوزه سازه اي، همچنان عملکرد مجموعه در زمينه احداث و تکميل سدها نسبت به گذشته نه تنها کاهش نداشته بلکه رکوردهاي خوبي را نيز به جا گذاشته‌ایم.
مشاور وزير نيرو با تاکيد بر اينکه در طي دو سال اخير مديريت سیلاب‌ها مورد توجه جدي وزارت نيرو بوده است، تصريح کرد:‌ در طي اين بازه زماني به‌رغم وجود سیلاب‌های متعدد در کشور توانسته‌ایم با يک مديريت منسجم و هدفمند خسارت محدودي داشته باشيم.
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران به توجه ويژه دولت يازدهم بر مهار آب‌های مرزي اشاره کرد و گفت:‌ مباحث مرتبط با اين حوزه به خوبي تدوين و در بدنه دولت منعکس شد و توانستيم با برنامه‌ريزي مناسب عملکرد خوبي در اين زمينه داشته باشيم.
حاج رسولي‌ها از سامان دهي نيروهاي انساني نيز سخن به ميان آورد و افزود: ‌در طي اين مدت به لحاظ جذب نيروي جديد رکوردها و شاخص‌های بالاي را به جا گذاشته‌ایم و از تعدد روش‌های جذب نيرو نيز جلوگيري و سامان دهي خوبي در قبال مباحث مرتبط با اين بخش داشته‌ایم.
وي در تکميل اين بخش از سخنان خود، گفت: در حال حاضر نيز بستر به خوبي فراهم است و می‌توانیم هر ساله بخش زيادي از نيروهاي با سابقه اشتغال بالا را بازنشسته کرده و اقدام به جذب نيروهاي جديد و توانمند در قالب آزمون و شیوه‌های منطقي کنيم.
مشاور وزير نيرو با بيان اينکه در طي اين مدت موضوع محيط زيست و کيفيت آب و پساب مورد توجه جدي قرار گرفته است، عنوان کرد:‌ اين موضوع در گذشته به لحاظ کار حاکميتي کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت ولي امروزه کيفيت در کنار کميت نظام تصميم گيري آب مطرح است و آگاهي رساني شرکت‌های ما در اين زمينه افزايش پيدا کرده است.

ايستادگي جدي در برابر فشارهاي غيرمنطقي به بخش آب
حاج رسولي‌ها با تاکيد بر اينکه شرکت مديريت منابع آب ايران در طي اين مدت در برابر فشارهاي بيروني، سياسي و غيرمنطقي حوزه آب منسجم تر ايستادگي کرده است، بيان کرد: امروزه در بدنه ارکان مختلف دولت نيز موضوع آب نسبت به گذشته پررنگ تر و داراي اهميت بيشتري است.
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران افزود: در زمينه توجه به بحث اقتصاد آب نيز امروزه در حوزه مصارف صنعت و شرب گام‌های مثبتي برداشته است و بايد فعالیت‌های مثمرثمرتري در اين بخش صورت بگيرد.

شفاف سازي بودجه شرکت‌هاي آب منطقه‌اي/ راه‌اندازي مديريت يکپارچه مالي
وي با اشاره به اينکه جايگاه بانوان و جوانان در بخش آب فعال‌تر شده است، خاطرنشان کرد:‌ با برنامه ريزي صورت گرفته بخش مديريت شرکت جوان تر شده و بانوان در مباحث شرکت اثرگذاري بيشتري پيدا کرده‌اند. البته بايستي سهم بانوان بسيار بيشتر از وضعيت فعلي باشد و شاهد فعالیت‌های اثربخش بيشتري براي تحقق اين مهم باشيم.
مشاور وزير نيرو با اشاره به شفاف سازي مباحث بودجه اي و مديريت مالي شرکت‌های آب منطقه اي در طي بازه زماني ياد شده، گفت:‌ در حال حاضر شرکت‌های داراي بندحسابرسي بسيار کمتر شده‌اند، بودجه مادرتخصصي مديريت منابع آب ايران و شرکت‌های زيرمجموعه آن بسيار شفاف شده است و در تلاشيم تا مديريت يکپارچه مالي را در سطح کشور راه‌اندازي کنيم.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم