Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر>شهردار - شهردار جدید تهران نخستین روز کاری خود را از ساعت ۷صبح روز گذشته در حالی آغاز کرد که حکم رسمی وی برای سکانداری پایتخت تا زمان تنظیم این گزارش صادر نشده بود.

محمدعلي نجفي در سالن كنفرانس شهرداري تهران با معاونان شهرداري تهران ديدار و گفت‌وگو كرد. شهردار منتخب شوراي شهر تهران پيش از ورود به ساختمان 8طبقه خيابان بهشت و حضور در جلسه شوراي معاونان، در ميان خبرنگاراني كه به استقبال وي رفته بودند، توضيحات مختصري درباره فعاليت خود در بلديه پايتخت ارائه كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محمد‌علي‌نجفي به اين مهم نيز اشاره كرد كه تا زمان صدور حكم تصدي شهرداري تهران تلاش مي‌كند تا مقدمات بيشتري را براي انجام كار فراهم كند. به همين منظور فهرست اولويت‌ها و فوريت‌هاي مورد نياز پايتخت در دست تهيه است. وي به اين مسئله نيز اشاره كرد كه تا زمان صدور حكم رسمي آغاز فعاليت، به دفتر شهردار تهران وارد نشده و امور شهر را از بيرون از شهرداري نظارت مي‌كند. اين در حالي است كه محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر نيز كه در جلسه معاونان شهرداري تهران حاضر شده بود هنگام خروج از جلسه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبني بر آغاز به‌كار رسمي شهردار تهران اظهار داشت: هنوز حكمي به ما نرسيده است و اگر تا صبح يكشنبه(امروز) اين حكم ابلاغ نشود، در شوراي شهر براي شهرداري سرپرست انتخاب مي‌كنيم. به گفته وي رايزني‌هاي لازم نيز براي سرپرست مورد نظر انجام شده است. البته عصر روز گذشته هوشنگ خندان‌دل، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور گفت: اقدامات و مكاتبات قانوني براي صدور حكم شهردار تهران در وزارت كشور انجام شده و به محض طي ساير تشريفات قانوني، حكم دكتر نجفي از سوي وزير كشور امضا مي‌شود.

مسئوليت شيرين

شهردار پايتخت پيش از ورود به جلسه با معاونان شهردار تهران درباره شيرين‌تر بودن تصدي مسئوليت در وزارت آموزش و پرورش يا شهرداري تهران نيز گفت: هر كدام از اين مسئوليت‌ها سختي و شيريني خاص خود را دارد. البته به‌نظرم كار در شهرداري از اين جهت كه شهردار به‌طور مستقيم در خدمت مردم قرار دارد و با مردم ارتباط برقرار مي‌كند، شيرين‌تر است. نجفي درباره ادامه فعاليت معاونان فعلي شهرداري تهران در اين سازمان نيز گفت: در طول هفته با تمام معاونين كه مستقيما زيرنظر شهردار تهران كار مي‌كردند جلسه خصوصي خواهم داشت تا از وضعيت كار آنها مطلع شوم. قطعا برخي از آنها ممكن است علاقه‌اي به ادامه كار نداشته باشند و در مواردي ممكن است من علاقه‌مند باشم شخص ديگري را جايگزين كنم.

كار دشوار خدمت به مردم

پس از گفت‌وگو با خبرنگاران شهردار تهران وارد جلسه با معاونان شد كه بيش از 2ساعت به طول انجاميد. نجفي در ابتداي سخنان خود به فعاليت‌هاي شهردار سابق تهران اشاره كرد و گفت: دكتر قاليباف 12سال به‌عنوان شهردار پايتخت فعاليت كرد و با تلاش زياد و احتمالا رنج‌ها و نگراني‌هاي زياد شهر را اداره كرد. من در ملاقاتي كه با ايشان داشتم گفتم مگر مي‌شود 12سال شهردار بود و زحمت نكشيد و بيش از دو برابر اين مدت پير نشد؟ هركسي در هر موقعيتي در شهرداري خدمت كرده باشد مي‌داند كه اين خدمت در عين حال كه براي مردم مؤثر و براي خدمتگزار شيرين است، كاري بسيار سخت و دشوار است. نجفي در ادامه به قدرداني از شهردار سابق تهران و كاركنان شهرداري تهران نيز اشاره كرد و گفت: دكتر قاليباف گفتند كه چند روز بعد به مكه مشرف مي‌شوم.

اهداف مشترك در شهرداري تهران

شهردار تهران ديروز سربلندي نظام و كمك مؤثر به مردم را 2هدف مشترك در شهرداري تهران دانست. به گفته نجفي اين دو هدف نقاط اشتراك بسياري با هم دارند اما در برخي موارد نيز متفاوتند چه آنكه شايد كسي فرصت خدمت نداشته باشد اما كاري كند كه نظام جمهوري اسلامي سربلند باشد. وي همچنين با تأكيد بر اينكه نيامده‌ايم كه شهر و شهرداري را به هم بريزيم، گفت: در مورد يكايك ما شايعه‌هاي بسياري در جريان است كه پشت آنها اخبار دروغ قرار دارد. به همين نسبت بايد بپذيريم كه درمورد ديگران هم شايعات مبتني بر اخبار دروغ وجود دارد. به‌طور مثال درمدت زمان نوشتن برنامه براي ارائه به شورا از سوي من، حداقل 10گروه را مطرح كردند كه براي من برنامه مي‌نويسند. بعد از گرفتن رأي اعتماد من از شورا نيز اعلام كردند كه ما 800نفر را آماده كرده‌ايم تا كار را تحويل بگيريم. شايعه مبني بر تغيير نيروي شهرداري از 63هزار و 600نفر به 15هزار نفر نيز در اين مدت مطرح شد. نجفي به آراي مردم و تفاوت در انتظارات نيز اشاره كرد كه منجر به تفاوت برنامه‌هاي شهرداري با دوره قبل خواهد شد. برون سپاري فعاليت‌ها از ديگر نكات مورد تأكيد نجفي بود. وي يادآور شد كه اين مورد در آينده با جديت بيشتري پيگيري مي‌شود. وي به واسپاري نيز اشاره كرد. شهردار تهران در اين‌باره گفت: شهرداري برخي اقداماتي را بر عهده گرفته كه اصلا جزو مسئوليت شهرداري نبوده است و دليلي ندارد اين كارها ادامه پيدا كند.

سال سخت شهرداري

شهردار تهران در ادامه نخستين جلسه با معاونان شهرداري كه بيش از 2ساعت به طول انجاميد به سال سخت پيش‌رو هم اشاره كرد. به گفته وي درگذشته سياست‌هايي اتخاذ شده كه ممكن است تغيير كند كه اين مسئله خود موجب توقف و كندي مي‌شود. البته اين مسئله نبايد به خدمات اصلي مرتبط شود. نجفي به‌احتمال محقق نشدن بودجه سال 96شهرداري نيز اشاره كرد و گفت: شهرداري مطالباتي دارد اما بخش عمده اين مطالبات، مطالباتي نيست كه سال‌جاري وصول شود البته در مورد بخش ديگر بايد فشار بياوريم. وي تأكيد كرد: البته برخي از هزينه‌ها همچون پرداخت حقوق كه شامل 7هزارو 200ميلياردتومان مي‌شود، غيرقابل توقف است. شهردار تهران به مسئله درآمدهاي پايدار نيز اشاره كرد و اينكه شهرداري تلاش مي‌كند تا درآمدهاي پايدار را بالا ببرد اگرچه احقاق بخشي از اين درآمدها سخت است.

شهردار تهران درباره مطالبات از دولت نيز گفت: بخشي از مطالباتي كه ما از آن صحبت مي‌كنيم پايه‌اش روي هواست؛ نمونه آن مطالبات شهرداري از دولت است. در 6سالي كه در شوراي شهر بوديم به‌طور مرتب به دولت انتقاد مي‌كرديم كه سهم خود را بدهد اما در گزارشي كه آقاي طيب‌نيا وزير سابق اقتصاد ارائه كردند بر اين عقيده بودند كه شهرداري به دولت بدهي دارد كه بخشي از اين حرف درست است. نجفي گفت: ما مي‌گوييم شهرداري 18هزار ميلياردتومان طلب دارد. اين ادعا را براساس قوانين بودجه سالانه كه در تبصره‌ها احكامي آورده كه دولت مي‌تواند اينقدر از فلان رديف به شهرداري بدهد، مطرح مي‌كنيم. اگر همان سال مي‌توانستيم از دولت اين را مي‌گرفتيم كه هيچ، در غيراين صورت منطقي نيست كه بگويم سال‌هاي 93و 94و 95دولت مجاز بوده مبلغي را تخصيص دهد و اين كار را نكرده است. نجفي همچنين گفت: با تبديل شهرداري از سازماني خدماتي به نهاد اجتماعي مخالفم و معتقدم شهرداري سازماني خدماتي با رويكرد اجتماعي است.

افزايش سهم آتش‌نشاني از مصوبات

شهردار تهران قبل از ظهر ديروز با حضور در محل حادثه آتش‌سوزي انبار در خيابان فدائيان اسلام از نزديك در جريان عمليات اطفاي حريق قرار گرفت. در اين بازديد برخي از مديران سازمان آتش‌نشاني توضيحاتي را درباره وسعت حريق و نحوه اطفاي آن و امكانات موجود و به‌كار گرفته شده ارائه كردند. نجفي در حاشيه اين بازديد نيز از اشكالات متعدد درباره ايمني تهران سخن گفت كه موجب شد تا طرحي جامع براي ايمني شهر طراحي شود. وي درباره كمبود امكانات آتش‌نشاني نيز اظهاركرد: در پروژه‌ها و امكانات بعدي كه در شهرداري به تصويب برسد، سهم آتش‌نشاني افزايش مي‌يابد. شهردار تهران پس از بازديد از محل اين حريق، در جلسات ديگري كه در دفتر خود واقع در حوالي خيابان پاستور داشت، برخي امور و برنامه‌هاي پايتخت را با تعدادي از اعضاي شوراي شهر و مديران پايتخت بررسي كرد.

بازديد از محل حادثه آتش‌سوزي

جلسه شهردار با معاونان اين مجموعه حدود ساعت 10به پايان رسيد تا شهردار تهران به محل آتش‌سوزي كه صبح روز گذشته در خيابان فدائيان اسلام روي داد، برود. البته محمدعلي نجفي قبل از ترك شهرداري تهران درباره صدور حكم فعاليت خود از سوي وزارت كشور گفت: اين يك فرايند قانوني است كه شورا نظر خود را به وزارت كشور ارسال كرده و پس از طي شدن فرايند قانوني، وزير كشور حكم مربوطه را صادر مي‌كند. وي همچنين از اجراي برنامه‌هاي فرهنگي شهرداري تهران كه هر سال در چنين ايامي برگزار مي‌شود خبر داد و گفت: برنامه‌هايي همچون استقبال از مهر، عطر سيب و مراسم اربعين كه سال‌ها توسط شهرداري تهران انجام مي‌شده امسال نيز اجرا خواهد شد. وي سپس همراه احمد مسجدجامعي براي بازديد از محل آتش‌سوزي انبار كالاها راهي خيابان فدائيان اسلام شد.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی نمایشگاه قرار گرفت.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ را همراهی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «بخوانیم و بسازیم» و در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی برپا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌کند و در‌های نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران