Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گفت:نرخ منطقی فروش هر کیلو عسل ۸۰ هزارتومان است در این بین سودجویی مغازه داران دلیل اصلی فاصله قیمت تولید تا مصرف می‌باشد. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه زنبورداران با اشاره به آخرین وضعیت تولید عسل اظهار داشت: سال گذشته از مجموع ۸ میلیون کندو، ۷۸ هزارتن عسل برداشت شد که امسال با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی پیش بینی می‌شود که این رقم به ۹۰ هزارتن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه میانگین برداشت عسل طبیعی از هر کندو باید ۱۵ کیلو باشد، افزود: این درحالی است که در شرایط کنونی متوسط برداشت عسل از هر کندو به ۵ کیلو می‌رسد.

رئیسی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در ناحیه اقلیمی گرم و خشک، ریزگرد‌ها و کاهش بارندگی میزان تولید عسل با نوسان روبروست.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران نرخ تمام شده هر کیلو عسل طبیعی را ۴۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با وجود کاهش برداشت عسل طبیعی از هر کندو و احتساب هزینه کارگری، حمل و نقل و سود مغازه دار نرخ منطقی فروش هر کیلو عسل ۸۰ هزارتومان است.

وی سودجویی مغازه داران را دلیل اصلی فاصله فاحش قیمت تولید تا مصرف دانست.

رئیسی سرحدی تصریح کرد: با توجه به سودجویی برخی مغازه داران خواهان فروشگاه‌های عرضه مستقیم عسل هستیم تا محصول با نرخی منطقی به دست مصرف کننده برسد.


انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند خبر داد و اظهار کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است.

شکری با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد گفت: بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: از مردم به خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به خصوص به قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6088385

دیگر خبرها

  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی