Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلوگیری از واردات کالاها و نوشت افزارهای چینی در بازار یکی از مهمترین مواردی که می تواند به حمایت از تولید داخلی و کالاهای ایرانی و ترغیب دانش آموزان به خرید و استفاده از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی کمک کند و از جهتی از تعطیلی تولیدات داخلی جلوگیری، زمینه های شغلی را افزایش و بیکاری را کاهش و نیز به اقتصاد کشور کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ با فرارسیدن ماه شهریور، عطر و بوی مهر بیش از پیش فضای خانواده های ایرانی را پر کرده و لزوم استفاده از نوشت افزار در برابر سایر نیازها خود نمایی می کند.

انتخاب نوشت افزار تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت فرهنگی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی دارد به گونه ای که می تواند بر شخصیت اجتماعی کودک تاثیرگذار باشد و آینده وی را به سوی جهتی خاص هدایت کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که طرح های ایرانی و اسلامی را برای وسایل خود انتخاب می کنند، آرمان ها و اهداف شان به واقعیت نزدیک تر است و امکان محقق شدن آن بیشتر خواهد بود.

به بیانی دیگر، داشتن جوانانی با آرمان های حقیقی و معنوی یکی از ثمرات مهم ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی می باشد.

در سوی دیگر نیز، کودکانی که با شخصیت های تخیلی غیر ایرانی و اسلامی ارتباط معنوی برقرار می کنند، به دنبال آرزوهایی پوچ و بی ارزشی می روند که متاثر از این نوع ارتباط معنوی است.

در واقع می توان گفت در مسائل تربیتی که انتخاب نوع نوشت افزار جزئی از آن به حساب می آید، تقلید از غرب جز فاجعه چیزی به بار نمی آورد و نسل آینده ما را از نظر روحی نابود می کند.

از جهتی دیگر به وسیله نوشت افزارهای ایرانی اسلامی می توان سبک زندگی دینی که یکی از ضرورت های جامعه ی اسلامی است را، از دوران کودکی آموزش داد چرا که سبک زندگی اسلامی متناسب با عواطف و رفتارهای انسانی می باشد.

عبدالله نجفی مسئول بسیج رسانه استان بوشهر در نشست نخبگان و فعالان رسانه، گفت: موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط دنیای غرب مورد هدف قرار گرفته است و دنیای غرب درنظر دارد کشورها را به آرامی در دست بگیرد و به سمت و سویی که می خواهد پیش ببرد.

در بین اقشار مختلف جامعه ما، دانش آموزان در رده های مختلف سنی از اصلی ترین هدف دشمنان در این هجمه ها هستند.

حال با وجود آگاهی از قصد و غرض جهان غرب نسبت به جمهوری اسلامی اما مغازه های نوشت افزار ما از محصولات غیر اسلامی و غیر ایرانی پر شده است.

احمد دهباشی مسول مرکز مهدویت استان بوشهر با بیان اینکه بایستی استفاده از کالای ایرانی و اسلامی به ویژه در حوزه نوشت افزار فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: اگر شخصیت های برجسته و مذهبی کشورمان از جمله شهدا را بهتر معرفی می کردیم، فرزندان ما بیش از حال حاضر به سوی محصولات ایرانی اسلامی سوق پیدا می کردند و شخصیت های تخیلی و باطل غیر اسلامی از جمله بنتن در بین دانش آموزان محبوب نمی شد.

جلوگیری از واردات کالاها و نوشت افزارهای چینی در بازار یکی از مهمترین مواردی که می تواند به حمایت از تولید داخلی و کالاهای ایرانی و ترغیب دانش آموزان به خرید و استفاده از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی کمک کند و از جهتی از تعطیلی تولیدات داخلی جلوگیری، زمینه های شغلی را افزایش و بیکاری را کاهش و نیز به اقتصاد کشور کمک کرد.

حال که در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم، کمی بیندیشیم تا آینده فرزندان مان و در تبع آن سرنوشت کشورمان را درخشان رقم بزنیم.

نباید از نقش خانواده و آموزش و پرورش نیز در ترویج این فرهنگ ایرانی اسلامی غافل شد چراکه شکل گیری و الگوگیری فرزندان در سن دانش آموزی در همین دو محیط صورت میگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مرکز مالکیت معنوی از دستاوردهای دانش‌آموزان استعداد درخشان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک اسلامی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تیم همراه با حضور در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سازمان ملی استعدادهای درخشان «سمپاد»، در جریان جدیدترین ابداعات دانش آموزان نخبه کشور در حوزه‌های مختلفی همچون علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی، هنری و انسانی قرار گرفتند.

اسلامی در این بازدید که بیش از ۲۰۰ گروه دانش‌آموزی از مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور به تشریح نوآوری‌های خود پرداختند، تلاش و خلاقیت نخبگان نوجوان کشور را بسیار ارزشمند دانست و انگیزه ناب و ذوق زلال دوران نوجوانی را نقطه قوت آنان معرفی کرد.

وی بر لزوم آگاهی دانش آموزان کشور از حقوق مالکیت فکری در زمینه اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و برندها تاکید کرد و افزود: مرکز مالکیت معنوی در اجرای مأموریت‌های خود در عرصه ملی و بین‌المللی و تکالیف قانونی در راستای قوانین ملی و معاهدات بین‌المللی مالکیت فکری، در چهار محور «ثبت»، «آموزش»، «مشاوره» و «توانمندسازی» دارایی‌های فکری، حمایت ویژه از دانش‌آموزان مستعد کشور دارد.

اسلامی با تشریح وضعیت مخترعان نوجوان کشور در در سال‌های اخیر و لزوم تبدیل ایده به عمل و در نهایت محصول دارای ارزش افزوده، از دانش آموزان خواست به تجاری‌سازی ابداعات خود، توجه داشته باشند تا علاوه بر نوآوری و کسب افتخارات معنوی، از منافع مادی محصولات خود، بهره‌مند شوند و با انگیزه مضاعف در مسیر شکوفایی خویش حرکت کنند و اولین ضرورت این فرآیند را حفظ حقوق مالکیت فکری دانست.

در این بازدید، الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برنامه‌های حمایتی مرکز مالکیت معنوی از دانش‌آموزان استقبال و برای اجرایی کردن این اقدامات، اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6100246

دیگر خبرها

  • برقراری ارتباط معلم و شاگردی به سبک هوشمند
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • حمایت مرکز مالکیت معنوی از دستاوردهای دانش‌آموزان استعداد درخشان
  • سند راهبردی امور زنان در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم