Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@17:25:31 GMT

حکم نجفی نرسید/ سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۰۲۱۶

صراط: در جلسه امروز شورای شهر، اعضا در خصوص اینکه هنوز حکم شهردار تهران ابلاغ نشده است، واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، در دومین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش انتخاب سرپرست شهرداری تهران پس از نطق پیش از دستور محمد سالاری عضو شورا، مطرح شد.
در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در این خصوص بیان داشت: انتخاب سرپرست شهرداری امروز مطرح می شود و موافقین و مخالفین نظرات خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اعظم نوری عضو شورای شهر تهران ری و تجریش بیان داشت: نجفی برای همه شناخته شده است و از ابتدای انقلاب تا کنون در سمت های مختلف حضور داشته است.
وی یاد آور شد: نمایندگان و مردم شهر از وزیر انتظار دارند که حکم شهردار تهران را سریعتر ابلاغ کنند و کار تهران به اهلش سپرده شود.
نوری افزود: همانطور که شورای شهر به موقع شهردار را انتخاب کرد انتظار می رود که وزیر کشور هم هر چه سریعتر حکم شهردار را ابلاغ کند.
در ادامه حجت نظری دیگر عضو شورای با توجه به قانون شورا ها نیاز است به انتخاب سرپرست اقدام کنیم.در کنار انتخاب سرپرست پیگیری کنیم حکم شهردار نیز هر چه سریعتر امضا شود.
حسن رسولی عضو شورای شهر تهران ری و تجریش افزود: تعیین شهردار دو مرحله ای است و انتصاب شهردار منتخب نمایندگان مردم برای شهرهای پرجمعیت از اختیارات وزرا است.
وی گفت: الویری از بنده خواست که ۱۵ روز قبل مدارک لازم را به وزارت کشور ارسال کردیم ولی اقدامی تا کنون صورت نگرفته است و به ناچار باید سرپرست انتخاب کنیم.
رسولی یاد آور شد: از رحمانی فضلی می خواهیم از اختیاراتش استفاده کند و زیبنده نیست که مشاور رئیس جمهور و از بدنه دولت است حکمش با این همه تاخیر صادر شود.
مجید فراهانی عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: شهر نمی تواند بدون شهردار اداره شود. روز گذشته دو مورد آتش سوزی داشته‌ایم، مشکلات زیادی در شهر وجود دارد که باید سرپرست انتخاب کنیم.
آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: هیچ جای قانون مطرح نکرده است که شهردار را انتخاب کنیم و سرپرست نیز انتخاب کنیم. ای کاش شورای پنجم از مجلس استفساریه در این خصوص دریافت می کرد.
وی گفت: فرد جدید انتخاب شده است و هیچ الزامی برای انتخاب سرپرست نداریم و مجلس نیز باید در این خصوص صراحتا اعلام نظر کند.
سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران،ری و تجریش خاطر نشان کرد: تبصره ماده ۳ شوراها ابهام دارد پیش بینی کرده است از زمان پایان مسئولیت شهردار تا انتخاب شهردار است می شود گفت نیازی نیست.
امینی بیات داشت: شهر نباید بدون شهردار باشد با توجه به مسوولیت های کلان شهردار و مشکلاتی که شهر دارد منطق حکم می کند سرپرست شهردار حتی برای دوساعت انتخاب شود تا حکم شهردار ابلاغ شود.
در نهایت با ۱۷ رای موافق انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران رای آورد.
اعلام موافقت تلفنی
مصطفی سلیمی بدون رقیب سرپرست شهرداری تهران شد.خلیل آبادی عضو شورا از صحن علنی با سلیمی تماس تلفنی گرفت و وی موافقت خود را تلفنی اعلام کرد.

به گزارش فارس، در دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و گزینه هایی نیز در این خصوص انتخاب شد.

پس از بررسی های نهایی مصطفی سلیمی با 20 رای به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، خلیل آبادی عضو شورا از صحن علنی با سلیمی تماس تلفنی گرفت و وی موافقت خود را تلفنی اعلام کرد.

سیدحسن رسولی عضو شورا در این جلسه گفت: از هاشمی انتظار داریم همانطور که چمران برای انتصاب احمدی نژاد به عنوان شهردار تلاش کرد همین تلاش را برای صدور حکم آقای نجفی انجام دهد.

وی ادامه داد: درخواست می کنیم در صورت تاخیر روحانی رئیس جمهور و معاون اول او به این موضوع ورود کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند