Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قروه و دهگلان از تخصیص کامل آب سد سورال برای کشاورزی دوشهرستان دهگلان و قروه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدهگلان شیدا، علی محمد مرادی نماینده شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع روستای باشماق ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به شهادت دو شهید گرانقدر رجایی و باهنر اظهار داشت: دین مقدس اسلام دین مروت و مهربانی است و قتل و کشتار مسلمان در اسلام حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مرادی ضمن تبریک آغاز بکار شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان از آنان خواست که برای خدمتگزاری به مردم منافع عام را بر منافع خاص ترجیح دهند و خدمتگزار واقعی مردم و جامعه باشند.


وی با اشاره به مشکل آب شرب دو شهرستان اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته توانستیم تخصیص آب شرب دو شهرستان را از سد قوجم تامین کنیم و در سال آینده سامانه انتقال آن به دو شهرستان شروع و تمام روستاهای که مشکل آب شرب داشتند نجات خواهند یافت.


نماینده قروه و دهگلان با اشاره به کمی سطح زیر کشت زمین آبی در کردستان گفت: در استان 10 درصد زمین های کشاورزی آبی است درحالیکه میانگین کشوری 47 درصد زمین آبی دارند و اگر میانگین کردستان نیز به میانگین کشور 47 درصد برسد ما هم هیچگونه مخالفتی با انتقال آب سد ها به جاهای دیگر نداریم.


وی افزود: سعی و تلاش ما این است که از آب سد قوچم برای کشاورزی تخصیص بگیریم و آب سد ژاوه که به سورال منتقل می شود برای شرب مطلوب نیست و تمام آب سد سورال به کشاورزی دو شهرستان اختصاص داده می شود.


وی افزود: با پیگیری و تلاش حدود 5 هزار هکتار زمین کشاورزی دهگلان از دو سد قوچم وسورال تامین می شود که در سنوات قبل تنها 2 هزار هکتار برای سطح زیر کشت آبی از این سد اختصاص داده شده بود.


نماینده قروه ودهگلان در مجلس افزود: سد سنگ سیاه که ظرفیت 33 میلیون متر مکعب آب را دارد که در حال حاضر تنها 10 میلیون متر مکعب آب دارد و باید درسالیان آتی 23 میلیون متر مکعب آب به این سد انتقال یابد و اگر این اتفاق بیفتد تمام سفره هایی زیر زمینی شهرستان تقویت می شود.



مرادی در ادامه با اشاره به تعطیلی کارخانه ذوب آهن کردستان و بیکاری 400 نفر کارگر دراین دوشهرستان اظهار داشت: سعی و تلاش ما این است که کارخانه زنجیره فولاد در مابین شهرستان های قروه و دهگلان احداث شود و حدود 330 هزار هکتار زمین از منابع طبیعی برای جانمایی آن تملک شده است.


وی در ادامه گفت: در کمیسیون کشاورزی قانونی وضع شده که اگر دولت بهای محصولات خریداری شده کشاورز را به موقع پرداخت نکند کشاورزان میتوانند شکایت کنند و جریمه دیرکرد و خسارت خود را از دولت دریافت کنند.


نماینده شهرستانهای قروه ودهگلان در مورد مشکل جاده روستای باشماق گفت: مبلغ 800 میلیون تومان به جاده این روستا اختصاص داده شده که پیگیری و مشکل خواهد شد.


انتهای پیام/


منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: معلم باید دارای روحیه خودسازی و تهذیب نفسانی باشد تا آموزش و صحبت‌هایش تأثیرگذاری لازم داشته باشد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک 12 اردیبهشت ماه؛ روز معلم به همه معلمان؛ در توصیف جایگاه دست‌اندرکاران عرصه علم و تربیت به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) فرموده إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما؛ من مبعوث شدم تا اینکه معلّم باشم. معلمی شغل انبیاست، کسی که برای امر تعلیم و تربیت زحمت می‌کشد تا دیگری را از جهل نجات دهد، شأنی والا پیدا می‌کند.

وی گفت: معلم باید دارای خودسازی و تهذیب نفسانی باشد تا آموزش و صحبت‌هایش تأثیرگذاری لازم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: معلم باید به تمام معنا بر درس و علم مسلط و قبل از آموزش، مطالعه داشته باشند تا بتوانند به خوبی تدریس کنند.

وی افزود: معلم باید دلسوزانه و همچون شمعی که برای یک کاشانه تاریک می‌سوزد و محل را روشن می‌کند، برای شاگردانش این کار را انجام دهد همانگونه که پیامبر عظیم‌الشأن(ص) رنج‌ها و زحمات زیادی برای هدایت و نجات انسان‌ها از جهالت و ظلمت زمان جاهلیت انجام داد.

پورذهبی ضمن قدردانی از زحمات معلمان و جامعه فرهنگی کردستان بیان کرد: امیدوارم که زحمتکشان این عرصه در پیشبرد اهداف و زندگیشان همواره موفق و سربلند باشند.

در ادامه توصیف نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از جایگاه معلمان را به صورت ویدئویی ببینید:

.

12 تا 19 اردیبهشت ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین