Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرستان کهگیلویه، «بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است» این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.

پتروشیمی دهدشت پرده دیگری از پروزه های به کما رفته این شهرستان که سال ها بود در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده بود.

تلاش مسئولان و نمایندگان مردم در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی ادامه داشت تا اینکه با شروع فعالیت عدل هاشمی پور نمانیده شهرستان های چهارگانه استان، روند رو به پیشرفت جهت راه اندازی پتروشیمی دهدشت سرعت بیشتری یافته است.

ما اکنون با تلاش ها و اقدامات نماینده کهگیلویه بزرگ و فرماندار شهرستان بار دیگر کار ساحت پتروشیمی دهدشت آغاز شده و نوید روز های خوبی را به جوانان جویای کار این شهرستان می دهد.

با قبولی آقای هاشمی پور در مجلس شورای اسلامی و راه یابی وی به مجلس به عنوان نماینده مردم، نگاه ویژه تری به پتروشیمی دهدشت صورت گرفته و در 20 تیرماه 96 ، نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه وبویراحمد با ابراز گلایه از طولانی شدن روند اجرایی پتروشیمی دهدشت گفت: بعد از ۱۲ سال هنوز خبری از بهره‌برداری از این طرح نیست.

هاشمی پور افزود: امیدوارم برنامه زمانبندی مناسبی تعریف که همزمان بتوانیم تمام جبهه‌های کاری مربوط به پروژه پتروشیمی دهدشت را پیش ببریم.

قفل بسته درب پتروشیمی دهدشت امیدی به باز شدن یافته است.

در ادامه و در سی ام شهریور 95 مسئولان پتروشیمی کشور از سایت پتروشیمی دهدشت و کار تجهزکارگاه این پروژه ملی ، باردید کردند.

در بازدید مسئولان پتروشیمی کشور از سایت پتروشیمی دهدشت کار تجهزکارگاه این پروژه ملی آغاز شد

.

در آذرماه 95 با حضور عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،خاموشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان،نمایندگان شهرستانهای گچساران وباشت وکهگیلویه بزرگ،مدیرکل صنعت ومعدن استان و فرماندار کهگیلویه از سایت پتروشیمی دهدشت بازدید و دستور آغاز تجهیزکارگاه پتروشیمی دهدشت داده شد.

عدل هاشمی پور در این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه اندازی پتروشیمی دهدشت یکی از خواسته های بحق مردم کهگیلویه بزرگ است، افزود: از دوشنبه – بیست و نهم آذرماه سالجاری- عملیات خاکبرداری این پروژه مهم آغاز می شود.

رئیس کمیته پتروشیمی و گاز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا در این مرحله صرفاً خاکبرداری صورت می گیرد یا خیر؟ تصریح کرد: همزمان با خاکبرداری پتروشیمی دهدشت عملیات ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی نیز به صورت موازی پیش می رود.

هاشمی پور گفت: در این مرحله حدود سه میلیون مترمکعب خاکبردای صورت می گیرد که با برگزاری مناقصه ای با مبلغ 22 میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شد.

در اردیبهشت 96 و با تلاش عدل هاشمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امید به کهگیلویه بازگشته است.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه سفر وزیر نفت تحقق پتروشیمی دهدشت را ۱۰۰ درصدی می‌کند،گفت: عملیات خاکبرداری پروژه تا ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه با سفر وزیر نفت از پتروشیمی خیال ما از بابت اجرای این پروژه ۱۰۰ درصد راحت شد که کارهای صنعتی و غیر صنعتی انجام می‌شود،افزود:امیدوارم دو تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت باشیم

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس خاطرنشان کرد:فاز نخست شامل خاکبرداری تا شش ماه آینده به پایان خواهد رسید و عملیات فازهای دوم و سوم ساختمان‌های صنعتی و غیر صنعتی است شروع خواهد شد،هر چه پیشرفت پروژه بیشتر شود اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

همچنین در همین تاریخ، بیژن نامدار زنگنه در ادامه سفر به کهگیلویه و بویراحمد از عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت بازدید کرد.

وزیر نفت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به معطلی ۱۰ ساله پتروشیمی دهدشت اظهار کرد: همه تمهیدات لازم برای پیشرفت کار اندیشیده شده و با جدیت دنبال می‌شود.

زنگنه افزود: یکهزار میلیارد برای پروژه پتروشیمی دهدشت در نظر گرفته شده که بخشی از طریق وام و بخشی از سهامداران تأمین خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه این پتروشیمی دو تا سه سال آینده تکمیل می‌شود،از آن به عنوان کانون توسعه منطقه نام برد

.

بالاخره با شروع به کار دولت دوازده هم و آغاز به کار شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، بازدید از این پتروشیمی صورت گرفت./

وزیر صنعت: اعتبار ریالی طرح پتروشیمی دهدشت 100 درصد تأمین می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همکاری بانک‌های سپه و توسعه تعاون بخش ریالی پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه 100 درصد تأمین خواهد شد.

چهارم شهریورماه 96 امسال هم؛ محمد شریعتمداری در بازدید از پتروشیمی در حال ساخت دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: در حوزه ارزی نیز با پیگیری نماینده و استاندار از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت این طرح مهم بیان کرد: این طرح صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی در منطقه دارد.
شریعتمداری با اشاره به در دسترس بودن همه منابع اولیه این طرح از جمله خط لوله آب، گاز و زمین‌ اظهار کرد: پیس بینی می‌شود این طرح در آینده نه چندان دور به بهره برداری برسد.

وی بخش پایین دستی این طرح را مهم‌تر از خود پتروشیمی دانست و گفت: باید هم اکنون عملیات اجرایی صنایع پایین دستی این طرح اجرایی شود.
شریعتمداری با اشاره به وجود 2 معدن بوکسیت و فسفات چرام تصریح کرد: با همکاری شرکت «ایمیدرو» بهره برداری از این معادن عملیاتی خواهد شد.
وی افزود که با اجرایی شدن این طرح‌ها بخش زیادی از مشکل بیکاری استان برطرف خواهد شد.


نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 400 میلیون دلار هزینه ارزی و ریالی برای احداث پتروشیمی دهدشت برآورد شده است.
عدل هاشمی پور افزود: اعتبار فاز نخست این طرح به مبلغ 320 میلیارد ریال از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس تأمین شده است.
وی بیان کرد: فاز نخست این طرح شامل عملیات خاک‌برداری و اجرای ساختمان‌های صنعتی پتروشیمی است.
کلنگ ساخت پتروشیمی دهدشت در سال 1386 در زمینی به مساحت 110 هکتار به زمین زده شد.
پتروشیمی دهدشت ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع مواد پتروشیمی را دارد.
پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و 500 هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان شمالی امروز از پروژه در حال احداث سد بش قارداش در بجنورد بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان شمالی امروز از پروژه در حال احداث سد بش قارداش در بجنورد بازدید کردند. این پروژه از سال ها قبل آغاز شده بود، اما در دولت سیزدهم سرعت بیشتری به خود گرفته است.

سد بش قارداش با حجم مخزن 1.8 میلیون متر مکعب آب با این اعتبارات کم تا سه سال آتی تکمیل و به بهره برداری برسد. این سد مخزنی با هدف تامین و گردش آب در تفرجگاه بش قارداش با هدف افزایش جذابیت‌های طبیعی این بوستان اجرایی می‌شود و البته تأمین آب مورد نیاز 400 هکتار از زمین های پایین دست این سد و نیز ایجاد و گسترش ورزش های آبی در شهر بجنورد از دیگر اهداف این پروژه است.

 اجرای کامل این پروژه علاوه بر پایداری و توسعه فضای سبز تفرجگاه بش قارداش باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن از پی 37 متر، طول تاج آن 412 متر و سطح مخزن آن 25 هکتار است.

 طرح سد مخزنی بش قارداش مشتمل بر سد، بند انحرافی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به طول یک هزار و 220 متر است که برای انحراف بخشی از  آب روخانه فیروزه در فصل زمستان و ذخیره آن، در بخش جنوبی مجموعه بش قارداش اجرا می شود.

سد مخزنی بش قارداش مصوبه سفر سوم دولت های نهم و دهم به خراسان شمالی است که مصوبه اجرای آن در سال 91 اخذ شده و قرار است طی دو سال پس از آغاز اجرای عملیات، به بهره‌برداری برسد. خراسان شمالی  هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی 234 میلیون متر مکعب  در دست بهره‌برداری دارد و در این استان تاکنون هشت سد و 11 بند انحرافی ساخته شده است.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت