Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار تهران از افتتاح ۱۱۳ پروژه عمرانی شهرستان ویژه ری در هفته دولت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه‌نقل ازتهران نیوز، هدایت‌الله جمالی‌پور لحظاتی پیش در نشست خبری هفته دولت که هم‌اکنون با حضور پرشور اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ری در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: بدون همکاری و نقد منصفانه نمی‌توان به انجام کارها به شکل صحیح دل بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انصافاً در این چهار سال مدیون خبرنگاران عزیز بودیم. شاید بسیاری از مقاطع هم نتوانستیم کارهای درخور خبرنگاران انجام دهیم ولی شاهد دلسوزی خبرنگاران بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های دولت از شهریور ۹۵ تا شهریور ۹۶ پرداخت و عنوان کرد: در حوزه شهرستان ری حدود ۱۱۳ پروژه را افتتاح خواهیم کرد که شامل روستاها و شهرها پیش‌بینی و اجرا شده است. از فردا افتتاح فعالیت‌های این پروژه‌ها اتفاق خواهد افتاد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بخشی از این پروژه‌ها مانند ورزشگاه قیامدشت نیز اعتباراتش در نظر گرفته و کلنگ آن بر زمین خواهد خورد و از این هفته آغاز خواهد شد.

*کلینیک ویژه مرکز آموزشی و درمانی فیروزآبادی سه‌شنبه افتتاح می‌شود

جمالی‌پور ادامه داد: کلینیک ویژه مرکز آموزشی و درمانی فیروزآبادی یکی از پروژه‌های مهم است که روز سه‌شنبه افتتاح می‌شود‌. این پروژه در ۶ طبقه هست و امکانات کامل درمانی و پزشکان تخصص و فوق تخصص در نظر گرفته شده‌اند‌.

وی بیان داشت: بلوار ورودی قمصر به باقرشهر بود که بسیاری از تصادفات و خطرات جاده‌ای را در این جاده داشتیم که با تدبیر همکارانمان، در چهار لاین رفت و برگشت با همه تجهیزات لازم پیش‌بینی شده و روز سه‌شنبه افتتاح خواهد شد.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: زمین چمن ده‌خیر، مخزن آب شرب قیامدشت، بوستان نهم دی باقرشهر نیز از سایر پروژه‌ها هستند. ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای جهان‌آباد و خط انتقال آب شرب مردم باقرشهر که از مطالبات تاریخی مردم بود، در روز سه‌شنبه افتتاح می‌شوند.

جمالی‌پور مطرح کرد: فاز دوم پارک امام حسن مجتبی علیه‌السلام کهریزک، آموزشگاه شش کلاسه بانو سلامی کهریزک، مجموعه ورزشی قیامدشت و … از جمله طرح‌های مهم است که جدول آن‌ها در اختیار خبرنگاران قرار داده شده است.

*تکذیب شایعات در مورد پیشنهاد استانداری قزوین به جمالی‌پور / هرجا دولت تشخیص دهد خدمت می‌کنم

وی در ارتباط با اخبار غیرموثقی مبنی بر جابه‌جایی‌اش در استانداری و پیشنهاد استانداری قزوین مطرح کرد: در تغییر و تحولات دولت این شایعات مطرح می‌شود و کاری هم نمی‌توان کرد. در حال حاضر به عنوان فرماندار ری در خدمت شما هستم و البته هر جا که دولت تشخیص بدهد خدمت می‌کنم. تا این لحظه حرفی زده نشده است.

جمالی‌پور با اشاره به اقدامات فرمانداری در بحث فرهنگی با توجه به گردش‌پذیر بودن شهرستان ری گفت: شهرری جایگاه ویژه‌ای در سطح مذهبی و تاریخی در حوزه جذب توریست دارد. کسانی که ری را کوچک می‌دیدند، ظلم بزرگی را به مردم این خطه و کشور انجام می‌دادند.

*درخواست ارتقاء ۵ اداره شهرستان ری به اداره‌کل

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ری بیان داشت: بنده این هجم ظرفیت را مشاهده کردم و با پیگیری‌های جدی تاسیس اداره گردشگری تصویب شد اما مطالبه ما اداره کل است. در جلسات اخیر هم درخواست کردم که پنج اداره شهرستان ری به ادارهکل تبدیل شود که وزیران هم موافقت کرده‌اند و امیدواریم که به وقوع بپیوندد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: ما در حوزه گردشگری با بی‌تفاوتی‌هایی مواجه بوده‌ایم که قابل قبول نیست. اگر بتوانیم شهرری را به خوبی به توریست‌های جهان معرفی کنیم، این شرایط فراهم است. ساخت هتل از اولویت‌های ماست یک هتل آماده شده و هتل دیگر هم در حال ساخت است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: درست است که نقش اصلی را فرمانداری ایفا می‌کند اما انجام این کارها نیاز به عزم جمعی نمایندگان مجلس، خبرنگاران عزیز و سایر اقشار دارد.

*تاکید بر نگاه ویژه دولت به حوزه فرهنگ

جمالی‌پور در ارتباط با اقدامات فرمانداری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مطرح کرد: دولت بودجه گسترده‌ای را برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته است اما به دلیل تعدد دستگاه‌های اجرایی، این بودجه‌ها بیشتر به عنوان حقوق توزیع می‌شود‌.

وی با بیان این‌که نخستین عنصر توسعه فرهنگی، بازبینی ساخت نظام فرهنگی است، گفت: ما اگر چالش‌ها را از بین بردیم می‌توانیم ظرفیت‌های فرهنگی کشور را افزایش دهیم‌. امیدواریم این مسئله در دستور کار مجلس قرار بگیرد و بتوانیم بودجه فرهنگی را سامان بدهیم و از هزینه‌های جاری بکاهیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: ما به باشگاه‌های کتاب تا آن جایی که در حد توانمان بوده کمک کرده‌ایم. کارهایی را در مدارس هم انجام داده‌ایم. متاسفانه به دلیل حضور شبکه‌های مجازی و فعال شدن کانال‌های خبری، توجه مردم به کتاب و کتاب‌خوانی کاهش یافته است و من فکر می‌کنم که باید فرهنگ‌سازی کنیم و این خلا را از بین ببریم.

وی بیان داشت: امسال دستور می‌دهم که مدیران شهرستان به موضوعات فرهنگی و کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

*خواسته مردم قیامدشت با پیگیری شبانه‌روزی محقق شد

جمالی‌پور در ارتباط با تبدیل قیامدشت به شهر عنوان کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی، خواست چند ساله مردم قیامدشت برآورده شد. من این کار را کردم اما کار خیلی سختی بود چرا که آقای تمدن در دولت قبل این وعده را داده بود اما محقق نشده بود.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از وقت من صرف انجام این کار شد. من از وزارت کشور تشکر می‌کنم که استدلا‌ل‌های من را پذیرفت و قبول کرد. هم‌چنین از انصاری، معاون رئیس جمهور و سایر مسئولان مربوطه نیز تشکر می‌کنم که به شهر شدن قیامدشت کمک شایانی کردند.

*تمام ادارات خدمت‌رسان در ری مستقر می‌شود / قیامدشت استثنایی‌ترین بخش کشور است

معاون استاندار تهران تاکید کرد: یقین بدانید که با استقرار شهرداری، ادارات خدمات‌رسانی که تاکنون مستقر نشده‌اند حتما مستقر خواهند شد. هم شهرداری و هم زمین‌های لازم آماده هستند و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند.

وی افزود: در گذشته فرمانداران دقت لازم را نکرده بودند و تفسیر غلط حریم شهری، موانعی را برای مردم ایجاد کرده بود. مسئولیت حریم پایتخت به فرمانداران واگذار شد. هم طرح جامع شهر قیامدشت و هم استقرار شهرداری و ادارات قیامدشت به سرعت انجام می‌شود.

جمالی‌پور با بیان این‌که قیامدشت استثنائی‌ترین بخش کشور است، گفت: قیامدشت با وجود حدود ۲۰ هزار دانشجو از دیده‌ها پنهان مانده بود که با حکم وزارت کشور، به پیشرفت شهر قیامدشت و شکوفا شدن آن امیدواریم‌.

*امید است با استقرار شورای شهر جدید تهران ، ری و تجریش مشکلات ری مرتفع شود

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با خدمات‌رسانی مدیریت شهری در شهرری عنوان کرد: خدمات اتوبوسرانی زیر نظر شهرداری‌ها هستند. نحوه تعامل ما با اتوبوسرانی نیز یکی از مشکلات ما هست که با استقرار شورای شهر جدید، امیدواریم به این موضوع توجه شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد:هر جا که کار را به مردم سپرده‌ایم، کار روان‌تر حرکت می‌کند و سریع‌تر انجام می‌شود. واگذاری خوب است به شرط آن که نظارتش را خوب انجام دهیم. باید بعد نظارتی را تقویت کنیم تا مشکلات مرتفع شوند.

*مدل مدیریت شهری شهرستان ری ضررهای زیادی به منافع مردم می‌زند

جمالی‌پور با بیان این‌که مدل مدیریت شهری شهرستان ری ضررهای زیادی به منافع مردم می‌زند، گفت: معتقدم که خدمات رساندن شهرداری تهران به ری خلاف قانون است. من به زودی نامه‌ای را خدمت وزیر کشور ارسال و استمداد خواهم کرد که ایشان برای شفاف شدن وضعیت کار و مدیریت در حوزه مدیریت مرکزی شهرستان ری ورود کنند و تصمیم بگیرند.

وی افزود: شهرداری منطقه ۲۰ با توجه به ظرفیت و توان و وظایفی که در ساختار برایش تعیین شده است، اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است اما مشکلات از ساختار سرچشمه می‌گیرند و ساختار باید تغییر پیدا کند.

*همه باید در برابر قانون خاضع و پاسخگو باشیم

معاون استاندار تهران با تاکید بر این‌که همه ما باید در برابر قانون خاضع و پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم قانون را براساس منافع خودمان تصویب کنیم. این‌ها برای اداره کشور و منافع مردم خطرناک است. انتظار رهبری و نظام از ما این است که به پایبندی به قانون متعهد باشیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر این‌که در راستای معیشت مردم شهرری چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: رئیس جمهور در حالی اداره کشور را به دست گرفت که فروش نفت به عنوان مهم‌ترین منبع درآمد دچار مشکل شده بود و با چالش‌های اقتصادی بسیاری مواجه بودیم.

*با هدایت‌های رهبری و کمک نخبگان و همدلی از بخش عظیمی از تهدیدات عبور کردیم

جمالی‌پور ادامه داد: با هدایت‌های رهبری و کمک نخبگان و همدلی از بخش عظیمی از تهدیدات عبور کردیم. این به معنا نیست که بگوییم هیچ مشکلی نداریم. ما با دشمنانی مواجه هستیم که هدفشان براندازی نظام است. هر از گاهی هم سعی می‌کنند قدم‌هایی را علیه ما بردارند.

وی عنوان کرد: امروز هم قصد دارند که بین مسئولان و منازعات نطاع و درگیری پیش بیاورند‌. برخی هم با لباس دلسوزی به کشور وارد شدند و آسیب‌های زیادی را هم به مردم و دولت وارد کردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: بعضی اوقات می‌گویم که لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم از این بحران‌ها به خوبی عبور کنیم. ما امروز بر خیلی از این مسائل غلبه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ مبنی بر همدلی و هم‌زبانی و هم‌چنین شعارهای ۹۵ و ۹۶ را مبنا قرار دهیم و بر مشکلات غلبه کنیم. اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله به عنوان یک اصل پذیرفته شده است که دولت براساس آن حرکت می‌کند. یادی هم می‌کنیم از مرحوم هاشمی که این سند را برای ما به یادگار گذاشتند.

*امید است در ۲ سال اول دولت دوازدهم مشکلات پایان یابد

جمالی‌پور بیان داشت: امیدوارم که دولت بتواند در دو ساله اول دولت دوازدهم به مشکلات پایان دهد. تاکید می‌کنم که عبور از این مشکلات منوط بر همکاری و همزبانی همه‌جانبه است. دولت نیز خود را موظف به اجرای فرمایشات رهبری می‌داند‌.

وی در ارتباط با آب شرب باقرشهر بیان داشت: ما به خاطر قولی که به مردم داده بودیم، پیش‌قدم شدیم و شهرداری و وزارت نیرو هم کمکمان کردند. با توجه به شرایط دولت، امکان انجام کل این پروژه توسط سازمان آب به تنهایی نبود و به نظرم کار معقولی انجام دادیم و همکاری خوبی انجام دادیم.

*وجود سرکلانتری در ری برخلاف قانون و مصالح مردم است

معاون استاندار تهران تصریح کرد: وجود سرکلانتری در ری برخلاف قانون و مصالح مردم است. ادامه این موضوع نیز خلاف قانون است. از سردار اشتری توقع داریم که به ساماندهی این موضوع توجه کنند؛ البته وعده‌هایی را هم به ما داده‌اند‌‌.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: ۲۲۵ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های زیر بنایی و کشاورزی وارد شده است.

ملک زاده افزود: بخش عمده خسارت به ابنیه و راه به طول ۳۵ کیلومتر، خسارت به رویه‌ی جاده ها، تخریب بیش از ۷ دهنه پل، ۵۰ آبنما و شستگی شانه جاده در محور‌ها فرعی استان بوده است.


وی ادامه داد: دو محور کنجکوه و مروست فعلا محدودیت‌هایی دارند که عوامل راهداری در منطقه حضور داشته و مدیریت راه را در دست دارند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: در بخش کشاورزی هم ما خسارت به تعدادی از قنوات را داشتیم که جاده‌های روستایی دچار خسارت شد و بخشی ازباغات و زمین‌های کشاورزی هم در مهریز، خاتم و تفت خسارت دیدند.


ملک زاده افزد: ۷ خودرو هم به علت جای پارک نامناسب دچار حادثه شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • چند پیشنهاد برای تحقق «رونق تولید با مشارکت مردم»
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران