Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: روزانه 635 بشکه نفت از مخازن و میادین نفتی شهرستان گچساران تولید می شود.

به گزارش ایسنا، هوشنگ صیدالی در گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش وفناوری نفت، گاز و پتروشیمی در گچساران افزود: با توجه به وجود شرکت بهره برداری نفت و گاز در گچساران متاسفانه آنگونه که باید برای این شهرستان سود و فایده ای نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران تصریح کرد: با وجود این میزان تولید عظیم هنوز هیچ گونه شرکتهای صنعتی و یا صنایع پایین دستی در این شهرستان نفتی وجود ندارد.

صیدالی عنوان کرد: سالانه یک هزار میلیارد تومان بودجه شرکت نفت در گچساران است. باتلاش بسیار و کمک دولت تدبیر و امید توانستیم با افتخار تولید رابرگردانده و برای رونق آن تلاش کنیم.یکی از هدف‌های اصلی ما تولید و صیانت از آن است.یکی دیگر از وظایف ما راهبری وحفظ منابع و تأسیسات میادین نفت و گاز است.

وی افزود: نگهداری از تلمبه خانه گوره که شاهرگ حیاتی نفت ایران محسوب می شود و با توجه به سن بالایی که دارد کارآسانی نیست.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران ادامه داد: این شرکت دارای زیر ساخت‌هایی از جمله ۸ آزمایشگاه شیمیایی،6964 کیلومتر انواع خطوط لوله، ۶ کارخانجات آبرسانی، ۷۷۶ نقلیه سبک و سنگین، یک مرکز تلفن اصلی ،۷۰ سیستم رادیویی میکرو یو ایی، ۷۹۰ حلقه چاه نفت وگاز و سه نیروگاه برق است.گچساران دارای بیش از 25 مخزن در حوزه نفت وگاز است که از این تعداد ۱۶ مخزن در مدار تولید است. ۷ مخزن دیگر هنوز وارد مدار تولید نشده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران خاطر نشان کرد: پروژه های زیادی در این استان افتتاح و کلنگ زنی شد که بخش از آنها از منابع نفت بوده است. با وجود منابع نفت وگاز در گچساران، این شهرستان دارای معضل بیکاری است.این شرکت توان بکار گیری نیرو را در شهرستان نداشته و برای رفع این مشکل نیاز به صنایع پایین دستی دارد.

صیدالی افزود: در صورت تبدیل شدن این شهرستان به منطقه ویژه، گچساران و شهرستانهای همجوار آن از خدمات این منطقه بهره مند خواهند شد.با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که وجود دارد می توان راه های بسیاری را برای استفاده از آنها پیدا کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود نیازهای متعدد، ما به شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به آنها نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی در سالن آموزش نفت با حضور جانشین دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز و ذغال سنگ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر پژوهش و فناوری مناطق نفت خیز جنوب،نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و مسئولان استانی درگچساران برگزارشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز