Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد حکیم نیا یکشنبه در بردسیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق کارآفرینی امید در هفته دولت 150 طرح خرد و کوچک را در سراسر استان آماده بهره برداری کرده که به دلیل تعدد طرحها در هر شهرستانی چند طرح شاخص با حضور مسئولان اجرایی به نمایندگی از سایر طرحها افتتاح می شود.
وی افزود: این 150 طرح با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان توانسته برای 270 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته حکیم نیا از آنجا که افراد سرمایه گذاری که برای دریافت تسهیلات جهت اجرای این طرحها مراجعه می کنند غالبا افرادی با سرمایه زیاد نیستند در این طرحها 20درصد مشارکت می کنند و 80 درصد بودجه طرحهای آنها توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار می گیرد.
مصطفی کورکی نژاد رئیس صندوق کارآفرینی امید بردسیر نیز گفت: مجموع طرحهای پنج ماهه شهرستان بردسیر 43 طرح با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال است که حدود 98 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار می کند.
وی استقبال از این طرح ها را نشانه موفقیت طرح مشاغل خرد دانست و افزود: تلاش دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بر پایه اقتصاد مقاومتی موثر واقع شده است و امیدواریم با جذب اعتبارات بیشتر شاهد شکوفایی بیش از پیش منطقه باشیم.
همزمان با هفته دولت و با حضور علیرضا همتی مدیرکل توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور چندین طرح با اعتبارات صندوق امید افتتاح شد که از جمله یک کارگاه گلاب گیری با اعتبار یک میلیارد ریال در لاله زار، طرح توسعه پمپ بنزین لاله زار با اعتبار 500 میلیون ریال و همچنین در طرح یک روستا یک محصول، 20 واحد پخت نان خانگی با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون ریال در روستای کمال آباد افتتاح شد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا** انتشار: بهنام احمدی *
7421/ 5054

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی