Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدآباد- ۲۲ طرح کشاورزی و آبفای روستایی با حضور معاون عمرانی استاندارهمدان و مسئولان شهرستانی در اسدآباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۲ طرح کشاورزی و آبفای روستایی با حضور معاون عمرانی استاندار و مسئولان شهرستانی در اسدآباد به بهره برداری رسید.

اراضی کشاورزی روستای «دهنو» به نمایندگی از ۲۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان اسدآباد، به سیستم نوین آبیاری تجهیز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح آبیاری تحت فشار تاکنون، ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان اسدآباد به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: در سال جاری، ۲۲ طرح‌ آبیاری تحت فشار به میزان ۳۶۱ هکتار با اعتباری افزون بر ۲۸ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال در روستاهای تابعه این شهرستان افتتاح شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: از این میزان اعتبار، ۱۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات و کمک‌های دولتی به صورت بلاعوض بوده و مابقی آورده متقاضیان در راستای این طرح بوده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۲۹۶ طرح آبیاری بارانی، ۲۸ طرح قطره ای و تیپ و کم فشار با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

بیرنگ افزود: حسام‌آباد، وندرآباد، نجف‌آباد، موسی‌آباد، ولی‌آباد و دهنو از جمله روستاهای تابعه شهرستان هستند که این تعداد آبیاری تحت فشار در این روستاها به بهره‌برداری می رسد.

وی به هدف اجرای این طرح ها اشاره و عنوان کرد: افزایش راندمان آب مصرفی، افزایش عملکرد در واحد سطح، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان نمونه ای از اقدامات است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: این تعداد پروژه برای ۱۰۳ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: طرح پرورش ماهی قزل‌آلا در روستای پیرشمس‌الدین با ظرفیت ۹ تن و با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال از محل سهم آورده متقاضی با اشتغال زایی ۳ نفر در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه آبرسانی به روستای گذر کجین دومین طرحی بود که در چهارمین روز از هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرشرکت آبفای روستایی شهرستان اسدآباد در افتتاح این طرح گفت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۳۸۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

احد احدی اکمل افزود: این طرح شامل چهار بخش شبکه داخلی، بهسازی و مسقف نمودن مخزن ۲۵۰ متر مکعبی، یک فقره اصلاح وبهسازی و مسقف نمودن مخزن قدیمی روستا با ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب با کمک خیرین و مشارکت مردمی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه مکانیکی با مشارکت مردم بوده است.

احدی اکمل عنوان کرد: اجرای شبکه توزیع به طول ۸۲۰۰ متر لوله پلی اتیلن همراه با استاندارد سازی انشعابات انجام شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود