Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجدید میثاق فرماندهان ارتش و اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل، تاکید بر مودت شیعه و سنی در جنوب ایران، تشکیل دولت در سایه در فراکسیون ولایی، تهیه پیش‌نویس طرحی برای واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان، برگزاری سیزدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی در هفته آینده، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی روحانی با مردم، ارائه طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ، تلاش روسیه برای برگزاری نشست ۱+۵ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، پنجم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

سه‌شنبه شب و در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور به مهمترین برنامه‌های دولت و همچنین مسایل کشور را با مردم ایران اسلامی در میان می‌گذارد. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور،با اعلام این خبر گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفت‌و گوی زنده تلویزیونی، اصول، خط مشی و برنامه دولت دوازدهم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تشریح و ضمن تبیین مهمترین مسایل روز کشور، مواضع کشورمان را درباره تازه‌ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بیان می‌کند.

همزمان با هفته دولتاعضای دولت با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند. رییس جمهور و اعضای دولت دوازدهم، صبح امروز با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. رییس جمهور در این مراسم گفت: دولت دوازدهم با تجربه، امید بیشتر و اراده‌ای مستحکم‌تر برای انجام مطالبات مردم آماده است چراکه زمان سعی و خطا نیست و باید با اراده مستحکم‌تر اقدامات اساسی را انجام دهیم.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه "امروز در کنار مرقد مطهر امام(ره)، آمده‌ایم تا در آغاز دولت دوازدهم بار دیگر با آرمان های امام خمینی(ره) بیعت کنیم"، اظهارداشت: امام(ره) به ما آموخته بود که باید در کنار خداباوری و دین‌باوری مردم را باور داشته باشیم و اجرای احکام الهی تنها در سایه حضور، اعتقاد، اعتماد و ایثار مردم امکان تحقق دارد.

سید حسن خمینی، یادگار امام راحل نیز در همین مراسم تاکید کرد که چشم به راه قدرت دولت و رییس جمهور محترم هستیم. و ی ادامه داد: مطمئنم دولت دوازدهم بیش از هرکسی بار مسئولیت سنگینی که مردم روی دوش او گذاشته اند را درک می کند.دولت از ٤ سال قبل تا کنون گام های بزرگی برداشته و مردم منتظر تحقق وعده‌های داده شده در انتخابات هستند.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشورگفت:طرح جامع قوانین کشوری در دولت دوازدهم ارائه می‌شود.سیدسعید جلالی با بیان این‌که «برای مدتی تقسیمات کشوری کم کار بود»، اظهار داشت: در حال حاضر دولت فضا را بازتر کرده تا جایی که به قانون نزدیک‌تر شده و بحث‌های مهم آن از جمله کدگذاری نقاط جمعیتی در اولویت کارها قرار گرفته است.

امروز همچنین با حضور فرمانده جدید کل ارتش در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرماندهان ارتش با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند. فرمانده کل ارتش در این مراسم اظهار کرد: جامه عمل پوشاندن به آرمان‌های امام(ره) فلسفه وجودی همه ما است. امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی افزود: باید همواره برای پالایش روح خود دائم به زیارت بزرگان، امامزادگان و امام بزرگوارمان که بر گردن ایران و تاریخ ایران حق دارند، بیاییم.

شهدا را مصادره نکنید

«شهدا یک خوان گسترده نعمت اند؛ هر کس که شرف، وجدان و لیاقت استفاده از آن‌ها را دارد؛ بسم الله» و «شهدا که قابل مصادره نیستند، اما رفتارهای جریانات سیاسی، چهره‌ها و شخصیت‌ها می‌توانند در نگاه افکار عمومی تطبیق آن شخصیت و جریان سیاسی با راهی که آن شهید به شهادت رسیده است را نشان بدهد»؛ اینها جملاتی است درباره موضوع «مصادره شهدا» که از زبان دو عضو جبهه پایداری مطرح شده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری، نائب رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دیداری صمیمانه با علمای اهل سنت منطقه گله‌دار از توابع شهرستان مُهر در جنوب فارس، گفت: فرهنگ مودت شیعه و سنی در جنوب ایران ریشه‌دار است. وی با بیان این‌که «دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به اهل سنت داشته است»، گفت: جهت‌گیری دولت روحانی در بکار گرفتن نیروهای اهل سنت و بانوان خوب بوده و در سخنان رئیس جمهور مورد تأکید قرار گرفته است و حتی مدیران و بانوانی از اهل سنت به عنوان فرماندار و... منصوب شده‌اند.

محمودی شاه‌نشین از تهیه پیش‌نویس طرحی برای واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان خبر داد. رئیس هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها در کشور از تشکیل تیمی در کمیسیون شوراها برای تغییر در نحوه نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد و گفت که به دنبال تهیه طرحی هستیم تا نظارت بر انتخابات شوراها به عهده شورای نگهبان باشد.

حسن‌بیگی از تشکیل دولت در سایه در فراکسیون ولایی جهت نظارت بر برنامه‌های وزرای دولت دوازدهم خبر داد. یک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی قبل از بررسی صلاحیت وزرا در جلسات علنی مجلس، دولت در سایه را تشکیل داد تا به بررسی برنامه‌های وزرا بپردازد.وی افزود: با تعیین ترکیب هیئت وزیران این فراکسیون به صورت دقیق عملکرد وزرا را بررسی می‌کند تا میزان پایبندی آنها به برنامه‌های اعلامی را بسنجد و نکات لازم را یادآوری کند.

روسیه در تلاش است تا جهت حل و فصل اوضاع پیرامون ایران برگزاری اجلاس گروه ۱+۵ را درخواست کند . ایگور ماروزوف، عضو کمیسیون بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه با اعلام این خبر گفت: به دلیل وجود گروه میانجی ۱+۵، طرفین بر سر برجام بتوافق رسیدند و به نظر من برگزاری این نشست در شرایط کنونی لازم است. این مقام روس تاکید کرد: باید از نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دعوت به عمل آید تا در این نشست بار دیگر تایید کنند که ایران بدون قید و شرط به توافقنامه هسته‌ای پایبند بوده و به مفاد آن عمل می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی در اولین همایش ملی فناوری کوانتومی، گفت: در چارچوب برجام مذاکراتی با اروپایی‌ها در موضوعات مختلف داشتیم که بحث کوانتوم یکی از آنها بود و اروپایی‌ها آمادگی لازم را برای همکاری با ما در این باره نشان دادند. علی‌اکبر صالحی افزود:دوستان ما در سازمان انرژی اتمی قول دادند که در ماه‌های آینده شاهد اولین آزمایش درهم تنیدگی فوتون‌ها باشیم که اگر این آزمایش با موفقیت انجام شود برای اولین بار است که این اتفاق در جهان اسلام و غرب آسیا روی می‌دهد. صالحی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در رابطه با احتمال برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ درباره برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: تا جایی که با آقای ظریف صحبت داشتم احساس من این است که احتمالا ظریف برای برگزاری نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ اقدام کند.

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از برگزاری سیزدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی در روز دوشنبه - ۱۳ شهریور ماه - خبر داد. محمدرضا مهرشاد گفت: به دلیل اینکه هنوز دفاعیات ما و موکلم به پایان نرسیده و قاضی دفاع آخر را از متهمان اخذ نکرده است، جلسه سیزدهم رسیدگی به ابن پرونده، هفته آینده برگزار می شود. وی افزود: این جلسه همانند جلسات گذشته به صورت علنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور