Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اسکو گفت: شهرداری‌ها بازوی اجرایی شوراهای اسلامی شهر هستند و شوراها خود مجری نیستند‌‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اوشکایا،مراسم تحلیف دوره پنجم شوراهای شهر، شهرستان اسکو در حضور مرتضی محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو و دیگر مسؤولان این شهرستان برگزار شد.‌

در این مراسم ضمن قدر‌دانی فرماندار از زحمات شورای شهر دوره چهارم، اعضای شورای پنجم معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نقشه راه داشته باشند و برنامه محور حرکت کنند، اظهار داشت: شهرداری‌ها بازوی اجرایی شوراهای شهر هستند و شوراها خود مجری نیستند‌.

محمدزاده ضمن بیان اینکه نداشتن برنامه یکی از بارزترین معضلات ادارات است که موجبات یک سری مشکلات می‌شوند و دلیلی هستند بر عدم پیشبرد اهداف اصلی شوراها و شهرداری‌ها، افزود: اعضای شورا وشهرداری‌ها باید برنامه مدون در حیطه‌کاری خود داشته باشند و بر اساس آن پیش بروند‌.

فرماندار در ادامه با بیان مشخصات یک شهردار خوب، گفت: شهردار باید رویکرد هم‌افزایی داشته باشد، تحصیلات، کارایی، کاردانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در نهایت بالاتر از همه بار تعاملی بالایی با اعضاء شورا داشته باشند‌.

فرماندار اسکو با اعلام تذکر به صورت جدی در مورد اقامت شهرداران در محل خدمت خود، از اعضاء شوراها خواست افرادی را به این سمت منصوب کنند که در شهر محل خدمت خود اقامت داشته باشد.‌

محمدزاده طی سخنانی با تاکید وظایف و اختیارات اعضاهای شورای اسلامی شهر، امانتداری وصداقت را مهمترین شاخصه دانست و گفت: شوراهای اسلامی با در نظر گرفتن قانون اساسی و قوانین و مقررات موجود با برنامه ریزی های دقیق و با امانتداری و صداقت، خدمت رسانی به مردم را از اولویت کاری خود تعیین کنند.

وی تجربه های تلخ و ناخوشایند دوره های گذشته را درس عبرت برای دوره های جدید مهم و مفید عنوان کرد وافزود: شوراهای اسلامی بایدبا برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و با در نظر گرفتن تجربه های تلخ و با منطق، مفهوم خدمت به مردم را درک نموده و زمان را از دست ندهند. چرا که زمان همانند باد با سرعت حرکت می کند و پس از پایان دوره فعالیت نباید در حسرت خدمت به مردم باشند.

فرماندار اسکو انتخاب شهردار را از وظایف اصلی و مهم شوراهای اسلامی دانست و تاکید نمود: شوراها، افرادی را انتخاب نمایند که ظرفیت، پتانسیل و تجربه قوی و کافی داشته باشد. تحصیلات، تعامل، کاردانی و مدیریت از مهمترین شاخصه یک شهردار موفق خواهد بوده و مهم ترین آزمون شوراها نیز همین انتخاب شهردار می باشد.

وی در ادامه گفت: شوراهای اسلامی اگر در تصمیم گیریهای خود دارای علم و اگاهی کافی نباشند با مشکل مواجه و در مکاتبات اداری گرفتار خواهند بود ولی اگر راهکار، نظارت فنی و کافی در راستای قانون وبودجه مصوب داشته باشند، موفق ترین شورا خواهند بود.

علیرضا سلطانی عضو شورای شهرستان و عضو گروه انطباق فرمانداری طی سخنانی گفت: قانون خط قرمز همه است نه فقط مردم. در بعضی تصمیم گیریها بین حاکمیت و مردم تعارض ایجاد می شود و گاهاً در مصوبات شوراها، قانون رعایت نمی شود و این باعث نقض مصوبات می گردد که باید مد نظر اعضای شوراها قرار بگیرد. و انتخاب شهردار خوب و موفق ثمره تفکر و عملکرد بهتر آنهاست.

صادق میرزاآقازاده، دادستان و عضو شورای شهرستان اسکو نیز ضمن تبریک انتخاب شوراهای دوره پنجم طی سخنانی به جایگاه حقوقی شورا و اعضای شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: از نظر حقوق، اعضای شوراها در حکم مأموران دولت هستند و تمامی تکالیف آنها همانند کارکنان دولت بشمار می‌آید که بایستی در عملکرد خود نهایت دقت را داشته باشند. وی اضافه کرد در فعالیت شوراها دغدغه هایی را داریم که متاسفانه چندان خوشایند نمی باشد و این دغدغه ها در کمیسیونهای تخصصی خصوصاً کمیسیون ماده صد نمود بیشتری دارد. که نمایندگان شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در کمیسیون ماده صد حضور می یابند، متاسفانه از افراد متخلف در ساخت و سازها حمایت می کنند ولی از هزاران شهروندی که مطابق قانون رفتار می کنند حمایت نمی شود.

دادستان شهرستان اسکو نظارت دقیق اعضای شوراهای اسلامی را مهم عنوان کرد و افزود: نظارت در عملکرد شهردار در صدور پروانه های ساختمانی را مطابق ضوابط در طرحهای هادی و جامع بایستی توسط اعضاهای شورای شهر پر رنگ باشد. و بموقع هر نوع اطلاع از جرم بایستی به دستگاه قضایی منعکس گردد در غیر اینصورت خودشان مقصر خواهند بود.

در پایان این مراسم در حضور دکتر مرتضی محمدزاده فرماندار اسکو انتخابات هیأت رئیسه شهرهای سهند، اسکو و ایلخچی انجام گرفت و از بین اعضا، یک رئیس، یک نائب رئیس و یک منشی مطابق آیین نامه های داخلی شوراهای شهر، انتخاب شد.

بر این اساس هیات رئیسه شهر ایلخچی با انتخاب عبدالعظیم مسّاحی به عنوان رئیس، ابراهیم احمدی نائب رئیس و جلال حق شناس به عنوان منشی مشخص شدند.

همچنین فیض‌اله رجبی مسئول حراست شهرداری ایلخچی تا تعیین تکلیف انتخاب شهردار به عنوان سرپرست شهرداری ایلخچی انتخاب و منصوب شدند.

در این مراسم از اعضاهای دوره چهارم شورای اسلامی شهرهای ایلخچی، سهندو اسکو با اهداء لوح سپاس از طرف فرماندار اسکو از خدمات چهار ساله آنها تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود

فرماندار تیران و کرون گفت: امسال با توجه به شعار سال، مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جلب سرمایه‌ها هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها در تحقق شعارهای سال نقش مهمی دارند و بر این اساس لازم است مصوبات و طرح های پیشنهادی خود را بر این اساس پیش‌بینی و طراحی کنند.

وی افزود: در شعار امسال که معطوف به ایجاد مشارکت مردم برای جهش تولید است، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه گذار از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مصوبات و طرح های پیشنهادی شوراها چنین سمت و سویی داشته باشد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: شوراهای شهر با انجام فراخوان و ایجاد طرح مناسب زمینه مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران را فراهم کنند و اینگوه علاوه بر تحقق شعار سال در منطقه خود، به شکوفایی شهر و یا روستاها نیز کمک کرده‌اند.

محمدی‌کیا اضافه کرد: تعامل با مدیریت شهری و روستایی برای اجرای مصوبات مهم بوده و باید هم‌افزایی محلی با دستگاه‌های اجرایی نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه طرح و پیشنهاد برنامه نیاز به دانش‌افزایی و مشورت با صاحبان اندیشه و متخصصان است، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرها در پیگیری امور با نظر مشورتی مردم فعالیت دارند؛ افزایش دانش و آگاهی منتخبین مردم در شوراهای اسلامی برای پیگیری قوی‌تر امور، نیاز است.

محمدی‌کیا همچنین به تجربه‌نگاری اعضای شوراهای اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی علاوه بر تهیه گزارشی فرصت‌ها و مشکلات را بررسی و برای دوره‌های آینده ثبت کنند چرا که این تجربه نگاری امکان رفع مشکلات و آینده‌نگری را فراهم می‌کند تا به‌واسطه همین تجارب، اشتباهات تکرار نشود.

فرماندار تیران و کرون شناخت نقش شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مردم را مهم دانست و تصریح کرد: بعضی از مطالبات مردمی در اختیار شورای اسلامی نیست و باید در حوزه‌های دیگر پیگیری شود اما این عدم اطلاع باعث افزایش مراجعات شده است.

کد خبر 749178

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی