Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه تهران: تلاش ما جذب حمایت‌های مالی برای افزایش وام صندوق قرض‌الحسنه باقرالعلوم (ع) است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن به‌نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران و رئیسهیأتمدیره صندوق قرض‌الحسنه باقرالعلوم (ع)، به تشریح عملکرد و فعالیت‌های این صندوق پرداخت، و گفت: تلاش ما افزایش سقف وام صندوق برای دانشجویان نیازمند، از طریق جذب حمایت‌های مالی به ویژه کمک استادان دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان صندوق برای جذب منابع مالی و تأکید بر نقش مؤثر اعضایهیأتعلمی از طریق کمک‌های بلاعوض گفت: در چند سال اخیر در کنار کمک‌های مالی دانشگاه و سپرده‌گذاری استادان تلاش‌های زیادی برای جذب منابع مالی نهادها و مؤسسات خارج از دانشگاه مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.

رئیسهیأتمدیره صندوق قرض‌الحسنه باقرالعلوم (ع)، با اظهار اینکه در حال حاضر ۱۶۶ استاد دانشگاه در این امر خیر مشارکت دارند، افزود: انتظار می‌رود در آینده از مشارکت بیشتر این قشر فرهیخته دانشگاهی برخوردارشویم، تا در این راستا سقف وام‌های دانشجویی افزایش پیدا کند، چون بر این اعتقادیم که با توجه به هزینه‌های موجود این میزان وام جوابگوی نیازهای دانشجویان نیست.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره نحوه تأسیس صندوق باقرالعلوم (ع)عنوان کرد: این صندوق از سال ۷۵ با انگیزه کمک به دانشجویان نیازمند تأسیس شد، اما بنا به دلایلی تا سال ۸۳ هیچ‌گونه فعالیتی نداشت و باید گفت از نیمه دوم سال ۸۳ فعالیت آن شروع شد.

وی خاطر نشان کرد: از زمان بازگشایی صندوق تاکنون ۱۷۰ استاد،۱۰۵۰نفر از کارکنان و۱۵۸۰۰دانشجو به عضویت این صندوق درآمده‌اند، و تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از تسهیلات صندوق بهره‌مند شده‌اند.

رئیسهیأتمدیره صندوق قرض‌الحسنه باقرالعلوم (ع)، با بیان اینکه در پرداخت وام هیچ پیش شرطی وجود ندارد، گفت: پرداخت وام بر اساسآئیننامه‌های داخلی است و هیچ پیش شرطی برای آن در نظر گرفته نشده، چرا که اعتقاد بر آن است هرگونه شرط و شروط اصل قرض‌الحسنه بودن این وام را زیرسئوالخواهد برد، بنابراین پس از احراز نیاز، وام به دانشجو پرداخت می‌شود.

دکتر به‌نژاد افزود: در حال حاضر سقف وام برای دانشجویان مجرد ۵ میلیون ریال و دانشجویان متأهل ۸ میلیون ریال است و اقساط وام بر اساس سنوات باقی مانده دانشجویان تقسیط می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در گذشته درباره نحوه بازپرداخت وام وجود داشت، گفت: در برخی از مواقع ما در زمینه بازپرداخت وام از سوی دانشجویانی که توان مالی نداشتند با مشکل مواجه بودیم در حال حاضر با اتصال این صندوق به سامانه گلستان برای دانشجو ایجاد بدهی می‌شود که در زمان فارغ‌التحصیلی باید این بدهی را تسویه کنند.

رئیسهیأتمدیره صندوق قرض‌الحسنه باقرالعلوم (ع)، با بیان اینکه این صندوق به هیچ سپرده‌ای سود پرداخت نمی‌کند و در هیچ گونه فعالیت اقتصادی شرکت ندارد، افزود: قرض‌الحسنه زمانی زیباست که با همان شیوه اسلامی و نشأت گرفته از فرامین قرآن و پیشوایان دینی صورت بگیرد. فقط ۴ درصد کارمزد برداشت می‌شود که رقم ناچیزی است که بخشی از هزینه‌های صندوق را تأمین می‌کند، اما بیشتر هزینه‌ها از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه در جهت خدمت‌رسانی بهتر پرداخت می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، انگیزه مسئولان وقت برای خدمت بیشتر به دانشجویان، ترویج سنت نیک قرض‌الحسنه در بین دانشجویان و دانشگاهیان و کمک به رفع بخشی از مشکلات دانشجویان را از جمله عوامل تأسیس صندوق برشمرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر به‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه اشخاصی که در این امور فعالیت دارند باید از ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد برخوردار باشند، داشتن سعه‌صدر، خوش اخلاقی، رازداری و سرعت عمل را بخشی از این ویژگی‌ها توصیف کرد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین  عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در تجمع که اغلب دانشجویان دانشگاههای تهران بودند پس از اقامه نماز مغرب و عشا با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و عکس هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به سر دادن شعارهایی مانند "فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم"،  "اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است"، "مرگ بر اسرائیل" ، "نصر من الله و فتح القریب، شکست کفار نباشد عجیب"، "مرگ بر اسرائیل" پرداختند.

تجمع دانشگاهیان کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

 

وزیر علوم نیز در این تجمع حاضر شد و دقایقی در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ای دنیا ببین حرمت دانشگاههای ما در آزاد اندیشی،  کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره چگونه است. قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاهها منع کرده و اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به دانشگاه نمی دهد در حالیکه دیدیم چگونه نیرو های انظامی و امنیتی در کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند و خود را مهد ازادی دارند، چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب رفتار می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان، ببینید و مقایسه کنید و برای جمهوری اسلامی و قوانین  پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. در کشور ما جامعه فرهیخته و دانشگاهی از چنان حرمتی برخودار است که هیچ نیروی نظامی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

وی تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید سراسر دنیا در کشورهایی مانند امریکا، فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که از مظلوم دفاع و مقابل ظلم می ایستند را می ستاییم و اعلام می کنیم تمام قد کنار شماییم.

زلفی گل افزود: به سازمان ملل می‌گویم اعتراض جامعه فرهیخته  و نسل دانشجو، حق طلب و حق گویی مردم دنیا  را ببین و از خود حساسیت نشان بده و از عالمان و اندیشمندان بیاموز. در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و تصمیم درستی بگیر تا در آینده شرمنده مردم دنیا نشوید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی