Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیندارلو، یکی از بانوان کارآفرین فراهانی است که با اراده‌ای مصمم برای حرکت در مسیر تولید و اشتغال گام برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اشتغال زنان در اقتصاد مقاومتی، امری گریزناپذیر و از نیازهای ضروری جامعه است، زنان در کنار انجام مسئولیت‌های خانه و امور خانواده با یک برنامه‌ریزی اصولی قادرند در فعالیت‌های خارج از خانه نیز موفق عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اشتغال زنان وارد عرصه جدیدی شده است، بانوان تحصیل کرده و فعال اجتماعی ما در کنار انجام وظایف مادری و خانه‌داری به عنوان یک عنصر موثر در بازارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد فعالیت شده‌اند.

باتوجه به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی باید در این عرصهبرنامه‌ریزی صورت بگیرد.مهارت‌افزایی و توانمندسازی بانوان و آموزش زنان در زمینه تولید و اشتغال نیز سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

زنان با آموزش حرفه‌های مختلف که برخی از آن‌ها در منازل نیز قابل انجام است، می‌توانند تاثیر شگرفی در تولید و اشتغال داشته باشند.

تسهیلات مناسب و ارزان قیمت و حذف برخی از بروکراسی‌های موجود از جمله اقداماتی است که می‌تواندکمک کند تا چرخه‌های اقتصادی توسط این قشر فعال و توانمند به حرکت دربیاید.

دیندارلو، یکی از بانوان کارآفرین فراهانی است که با اراده‌ای مصمم برای حرکت در مسیر تولید و اشتغال گام برداشته است.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه با مشورت و حمایت‌های خانواده به عرصه کارآفرینی و خوداشتغالی گام نهاد.

دیندارلو با تلاش و پشتکار اکنون یک کارگاه آموزشی قلم‌زنی رادر شهر فرمهین راه‌اندازی کرده و زمینه اشتغال را برای عده‌ای دیگر فراهم ساخته است.

این کارآفرین موفق فراهانی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به عبارت خواستن، توانستن است، گفت: هر فردی که به این عبارت یقین داشته باشد می‌تواند اقدام به کارآفرینی کند،البته فراز و نشیب‌هایی در این راه وجود دارد که می‌توان با توکل به خداوند و درایت هرچه تمام، آن‌ها را پشت سر گذاشت.

وی افزود: از جوانی به کارهای هنری علاقه داشتم و در رشته‌های مختلف هنری از جمله قلم‌زنی روی مس، نقاشی روی شیشه، سفالگری، مجسمه سازی و منبت‌کاری کار کرده‌ام.

دیندارلو بیان کرد: حدود ۱۰ سال قبل به خاطر شرایطی ایجاد شده ناچار به همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کردیم.جذابیت هنر قلم‌زنی باعث شد تااز حضور استادان این حرفه بهره گرفته و آموزش‌های لازم را در این بخش فرا گیرم.

این کارآفرین فراهانی اظهار کرد: در زمان اوقات فراغت کار قلم‌زنی را با جدیت انجام می‌دهم و تولیدات خود را برای فروش در بازارهای اصفهان و اراک عرضه کرده‌ام.

وی افزود: در نهایت چند ماه گذشته بود که با انگیزه اشتغالزایی و معرفی تولدیات خود،تصمیم به ایجاد کارگاه قلم زنی در فراهان گرفتم و با حمایت‌های همسرم با سرمایه ۳ میلیونی کارگاهی را راه اندازی کردم.

دیندارلو بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ کارآموز دارم و در دو شیفت صبح و عصر با کمترین هزینه اقدام به آموزش این حرفه کرده ام، در دوره اول آموزش مبلغ ۲۰ هزار تومان و در دوره دوم آموزش ۴۰ هزار تومان از کارآموزان دریافت می کنم.

این بانوی کارآفرین فراهانی اظهار کرد: ابزار آلات اولیه این کار را در کارگاه خودتهیه کرده و در اختیار کارآموزان قرار می دهم، به دلیل کمبود ابزار آلات کار آموزش را در دو شفیت انجام می دهم.

وی بیان کرد: کارآموزان پس از آموزش در منزل کار قلم‌زنی را ادامه داده و برای کمک به اشتغال کارآموزان تولیدات را برای فروش به بازارهای اراک و اصفهان عرضه می کنیم تا منبع درآمدی برای این بانوان تولیدکننده باشد.

دیندارلو گفت: تاکنون در راستای تولید و اشتغالزایی از هیچ تسهیلاتی استفاده نکردم و از سوی مسئولین هم حمایتی صورت نگرفته است.

این بانوی کارآفرین فراهانی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و کارآفرینی باید فرهنگ عمومی شود، حمایت دولت از تولید و کارآفرینان لازمه بهبود فضای کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را که توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا اجرا شد، هزار و۶۶۶ پروژه اعلام کرد و ارزش آن را ۶۷۵ میلیارد تومان بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آبرسانی، ۲۱ پروژه به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب احداث مخزن، هشت پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی، ۱۰ پروژه برق رسانی در حوزه آبرسانی بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۱ پروژه مدیریت بحران شامل احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، هشت پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و ۵ پروژه فیبر نوری مخابرات نیز توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

سرهنگ اقبال پور از اجرای ۱۰ پروژه مخابراتی و سایت مخابرات و ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۹۵ خانه محروم و ۳۲۰ گلزار شهدا نیز اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مازندران با بیان اینکه ۴ پروژه مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: چهار پل روستایی نیز احداث شده است.

وی از غرس ۲۰۰ هزار اصل نهال در سواحل مناطق شهری و روستایی خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

سرهنگ اقباپور با اشاره به افتتاح ۹۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد ارزش ریالی این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت ۴۰ صندوق قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان در استان فعال شده است.

وی بر پایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی به تعداد ۲۲ مورد را ز دیگر برنامه‌ها بیان کرد و درباره خدمات اجتماعی و کمک مومنانه نیز گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ فقره کمک مومنانه شامل البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، بسته معیشتی، کارت هدیه و غیره به ارزش ۴۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

سرهنگ اقبالپور ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغال زدایی را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۷۰۰ گروه جهادی نیز برای ارائه خدمات محرومیت زدایی به استان اعزام شده است.

کد خبر 6100590

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد