Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انسان هايي که توانايي متقاعد کردن ديگران را دارند، از گروه هاي شخصيتي مختلفي بوده و رويکردهاي متفاوتي را به کار مي گيرند؛ اما اکثر اين افراد در چند ويژگي شخصيتي با يکديگر اشتراک دارند که در ادامه به 9 مورد از آنها اشاره مي کنيم:
نگرش مثبت دارند
اگر در ميان دو محصول که يکي کاهش خستگي و ديگري افزايش انرژي را تبليغ مي کند حق انتخاب داشته باشيد، کداميک را خريداري مي کنيد؟ اکثر مصرف کنندگان در اين شرايط به دنبال ويژگي مثبت (افزايش انرژي) مي روند که چنين مثالي، دليل موفقيت افراد مثبت نگر را در متقاعد کردن ديگران به روشني نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعتماد به نفس بالايي دارند
افراد معمولاً نسبت به اعتماد به نفس ديد خوبي دارند و انسان هاي متقاعد کننده نيز با استفاده از اين ويژگي (بدون القاي حس خود برتر بيني يا غرور) ديگران را به انجام امور يا پذيرش نظرات مجاب مي کنند.
همدلي مي کنند
اهميت دادن به ديگران يکي از مهمترين اصول ارتباطي براي جلب نظر و متقاعد کردن افراد است. در اين باره يک ضرب المثل مديريتي وجود دارد که مي گويد: «مردم تا زماني که ندانند چقدر به آنها اهميت مي دهيد، به دانسته هاي شما اهميت نخواهند داد.»
شنوندگان فعالي هستند
پرسيدن سؤالات درست و گوش دادن دقيق به پاسخ افراد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. براي متقاعد کردن ديگران بايد از نيازها، ديدگاه ها و مشکلات آنها آگاه باشيد.
وجدان کاري دارند
همراه کردن ديگران با خود زماني که به وعده ها عمل کرده (مثلاً اسناد را سر موقع ارسال کنيد) و نکات و موارد مربوطه را به خاطر داشته باشيد، بسيار راحت تر خواهد بود.
سازش پذير هستند
فرماندهان بزرگ براي پيروزي در جنگ، در بعضي از عمليات ها دست به عقب نشيني مي زنند؛ افراد متقاعد کننده نيز در موارد پر اهميت بر نقطه نظر خود پافشاري مي کنند اما هرجا که بتوانند، گذشت کرده و با طرف مقابل سازش مي کنند.
در مواقع لازم سکوت مي کنند
صحبت کردن هميشه بهترين راه براي متقاعد کردن ديگران نيست؛ بلکه گاهي اوقات بهتر است پس از طرح نظرات منطقي و پرسيدن سؤالاتي که به پايان مباحثه مي انجامند، سکوت کرده و اجازه دهيم طرف مقابل خود به نتيجه مطلوب دست پيدا کند.
قابل اعتماد هستند
براي جلب اعتماد ديگران و متقاعد کردن آنها در موضوع مورد نظر، بايد از گفته هاي خود اطمينان کامل داشته باشيد؛ هيچ کس به سخنان فردي که به گفته هاي خود اطمينان ندارد، اعتماد نخواهد کرد.
انعطاف پذيري بالايي دارند
يک فروشنده پر انرژي ممکن است به راحتي بسياري از مردم را به خريد کالاي خود مجاب کند، اما در برخورد با افراد درونگرا با مشکل مواجه شده و آنها را به لاک دفاعي فرو ببرد؛ براي متقاعد کردن ديگران، بايد رويکرد خود را با توجه به مخاطب تنظيم کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کانال دوازده اسرائیل گزارشی از مذاکرات برای تبادل اسرا میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منتشر کرد. آن گونه که در این گزارش گفته می‌شود، بعد از حمله ایران به اسرائیل، حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها