Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:26:47 GMT

کمبود دارویی در لرستان کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۵۸۲۴

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در چند سال اخیر با همت تیم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان توانسته‌ایم کمبود دارویی در استان را کاهش دهیم و جزو استان‌های خوب کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، فرید باقری در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه 70 درصد تولید داروی کشور دولتی است که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و یا شستا هستند، اظهار کرد: قیمت دارو پس از تولید توسط کمیسیون قیمت‌گذاری، مشخص و سپس دارو را به شرکت‌های پخش تحویل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: فاکتور دارو قابل تقلب نیست چراکه قیمت مصرف‌کننده روی آن درج شده است.علاوه بر معاونت غذا و دارو، سازمان‌های بیمه‌گر و تأمین اجتماعی نیز روی قیمت دارو نظارت دارند.خوشبختانه در بحث نظارت بر داروخانه‌ها، معاونت غذا و داروی علوم پزشکی لرستان حائز مقام اول کشوری شد.

مدیر نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: چنانچه داروخانه‌ای در استان کوچکترین تخلفی را مرتکب شود با شدیدترین حالت ممکن تنبیه خواهد شد؛در صورتی که تخلفی مشاهده شد مشخصات داروخانه و نوع قلم دارو را به معاونت غذا و دارو با شماره تلفن 1490 اطلاع‌رسانی کنید.

وی یادآور شد: اگر داروخانه‌ای یک روز تعطیل شود از سوی بیمه‌ها لغو قرارداد می‌شود و معاونت غذا و داروی دانشگاه سهمیه دارویی‌اش را کم می‌کند.


مدیر نظارت بر امور دارویی لرستان در مورد قیمت برخی داروها اظهار کرد: در برخی موارد قیمت روی جلد دارو واقعی نیست و آخرین قیمت رسمی داروها از طریق سامانه سازمان غذا و دارو (FDA.GOV.IR) قابل پیگیری است.در برخی موارد نیز قیمت داروهای وارداتی کاهش قیمت یافته‌اند.همچنین به دلیلی لزوم رعایت ضوابط بهداشتی و نگهداری داروها در شرایط بهینه، بازپس‌گیری داروهای فروخته شده که از داروخانه خارج شده اکیدا ممنوع است.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون 200 داروخانه در کل استان فعالیت دارند، افزود: در هر شهری از استان حداقل یک داروخانه شبانه‌روزی وجود دارد.در مجموع 150 داروخانه خصوصی شامل شبانه‌روزی، نیمه‌وقت، تمام‌وقت و بیمارستانی داریم که دو داروخانه دولتی غیربیمارستانی ازجمله داروخانه امام خمینی(ره) در خرم‌آباد و بروجرد داروهای بیماران خاص سرطانی را تهیه می‌کنند.

باقری افزود: 60 درصد توزیع دارو در استان توسط داروخانه‌های دولتی، تأمین اجتماعی و نظامی و 40 درصد توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ممکن است قیمت دارو بالا یا پایین شود و هنگامی که دارو از کارخانه وارد شرکت پخش می‌شود این شرکت براساس قیمت جدید،دارو را فاکتور و سپس به فروش می‌رساند.قیمت‌های روی جلد دارو قابل تغییر نیست و تنها مبلغی که می‌توان روی آن استناد کرد فاکتوری است که در دست داروخانه است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت