Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای برنامه گردشگری سلامت را مستلزم فعالیت‌های بین بخشی، به کارگیری امکانات بخش خصوصی و نیز ارتقای تعامل با این بخش را در جذب گردشگری سلامت بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، طاهره چنگیر ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تبریک هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظرساختار خود و به عنوان نماینده تمام عیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان‌هاوظیفه دارند براساس برنامه ملی خود، خدمات بهداشتی، درمان، آموزشی، پژوهشی و غذا و دارو را در برش استانی اجرایی و ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌هایکشوری دولت تدبیر و امید در بخش‌های سلامت و برنامه ششم توسعه در بخش‌های بهداشت و درمان همان برنامه‌هایی ست که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان‌هانیز مکلف به اجرای آن می‌باشند و یکی از رسالت‌های ما به عنوان مسئولان نظام سلامت این است که کار خوب را به صورت صحیح، با کیفیت و به نحو احسن انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهانتصریح کرد: برنامه‌هایتحول بهداشت و درمان به همان شکل، قوی و با سرعت اجرا خواهند شد و در حوزه آموزش و پژوهش هم نیز طرح تحول آموزش علوم پزشکی را داریم که از سال 1394 کلید خورده و همان نقشه راه بهبود کیفیت آموزش پزشکی است.

وی افزود: در این نقشه راه، بسته‌هایمختلفی از قبیلاعتبار بخشی، آموزش پاسخگو، بین المللی سازی و ارتقای آزمون‌ها بودهکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از نمونه‌های خوب بهبود و توسعه آموزش پزشکی در کشور بوده است.

چنگیز با اشاره به بسته آموزش پاسخگو اظهار کرد: بر اساس این بسته دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف هستنددر قبال منابعی که از طرف دولت و بیت‌المال به آنها واگذار می‌گردد، در بحث آموزش و محتوای آموزشی به کار ببرند بطوریکه پاسخگوی نیازهای جامعه به متخصصین و دانش آموختگان که خدمات را به مردم ارایه می‌کنند، باشد.

وی افزود: در بحث بین المللی سازی نیز براساسنقشه آمایش بین المللی در وزارت بهداشت، ماموریت هر منطقه آمایشی برای ارتباط با کشورهای خاص نیز تدوین شده که برهمین اساس، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با کشورهای آلمان، کره، ژاپن و بلژیک طی تفاهم نامه‌هایی ارتباط ویژه‌ایبرقرار و همکاری و فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شاخص‌های آموزشی و رتبه بندی دانشگاه در بحث اعتبار بخشی موسسه‌ای اعلام کرد: از بین 55 دانشگاه علوم پزشکی کشور،7 دانشگاه علوم پزشکی اعتبار کامل را دریافت کردند که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز یکی از آنهاست، همچنین این دانشگاه از نظرشاخص‌های آموزشی جز 5 دانشگاه برتر کشوری انتخاب شده و ما برای رسیدن به اهداف چشم انداز و برنامه‌های کلان کشوری 1404، نباید به جایگاه های کشوری اکتفا کنیم بلکه باید به سمت کسب رتبه های منطقه‌ای و بین المللی پیش برویم.

وی بیان کرد: در بحث شاخص‌های پژوهشی، طی رتبه بندی‌های متوالی و متعدد نسبت به تعداد هیئتعلمی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه نخسترا کسب کرده، به طوری که این دانشگاه دارای 820 عضو هیئت علمی بودهو از نظر بهره وری پژوهشی، اصفهان با فاصله قابل توجهی نسبت به بقیه دانشگاه ها جایگاه خود را حفظ و ارتقا می‌دهد.

چنگیز اجرای برنامه گردشگری سلامت را مستلزم فعالیت های بین بخشی، بکارگیری امکانات بخش خصوصی و نیز ارتقای تعامل با این بخش را در جذب گردشگری سلامت بسیار موثر عنوان کرد.

نخستینجشنواره عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست با دعوت از اصحاب رسانه برای حضور در نخستینجشنواره عمران سلامت دانشگاه که دوشنبه ششم شهریورماه به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود،گفت: در این جشنواره گوشه‌ای از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی همچنین اجرای تحول نظام سلامت در تمامی مناطق استان ارائه می‌شود.

علیرضا یوسفی افزود: در طول سه سال و نیم گذشته بالغ بر 400 هزار متر در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در استان اصفهان، توسعه و بازسازی اساسی داشتیم، همچنین بالغ بر 200 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده که 65 درصد آن به شهرستان‌ها فرستاده شده است.

وی ادامه داد: سمت حرکت ما در دولت یازدهم و به دنبال آن دولت فعلی محرومیت زدایی و توجه به مناطقی است که دارای اهمیت استراتژیک بود، همچنین مردم نبایستی برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق دیگر بروند و باید خدمات را در همان مناطق خود دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه همچنین با تاکید بر اینکه استان اصفهان از نظر استحکام زیرساخت‌ها، استان پیشتاز کشور محسوب می‌شود، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ایرانی کار می کنند، بین‌المللی می‌اندیشند و با منطقه رقابت می‌کنند.

بازسازی تمام خانه‌های بهداشت استان

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در سخنانی با اشاره به برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت گفت: در دولت یازدهم در استان اصفهان 120 مرکز جامع سلامت و 220 پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که در این پایگاه ها و مراکز 1810 نفر مشغول بکار شده اند و حقوق آنها در هر ماه حدود 69 میلیارد ریال بود.

محمد حسین حریری اضافه کرد: در این مراکز جامع سلامت بااستقرار پزشک، واحد های سلامت روان، تغذیه و بهداشت محیط نیز فعالیت می‌کنندکه خود هر مرکز نیز شامل چندین پایگاه بودکه مسائل واکسیناسیون، بهداشت مادران باردار و تشکیل پرونده الکترونیک را نیز برعهده دارند.

وی درباره بسته بهداشت در شهرستان ها نیز گفت: در شهرستان شهرضا برنامه ایراپن اجرا می‌شود، این برنامه در زمینهشناسایی بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری های روانی و تنفسی استکه بیماران پس از شناسایی و غربالگری، مورد رسیدگی و درمان قرار می‌گیرند.

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت بخش بهداشت، 400 میلیارد تومان هزینه شده است که در 2 قسمت بهداشت شهری و روستایی خدماتی از قبیل استقرار پزشک، تزریقات، تامین دارو و مکمل های دارویی ارایه می شود، که به صورت رایگان در اختیار مراجعین و مادران باردار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تخریب کلیه خانه های بهداشت که عمر مفید آنها به پایان رسیده بود،گفت: تمامی این خانه‌های بهداشت بازسازی شده و تعدادی نیز در حال ساخت جدید هستند.

حریریهزینه‌های مصرف شده در بحث هتلینگ بیمارستان ها را 61 میلیارد تومان، هزینه مصرف شده در بحث ترویج زایمان طبیعی 7 میلیارد تومان، بازسازی بلوک های زایمانی 7 میلیارد تومان، ارتقای ویزیت در کلینیک‌های ویژه 27 میلیارد تومان و احداث کلینیک‌های ویژه، مراکز غربالگری سرطان و نوسازی اورژانس ها را نیز 15 میلیارد تومان اعلام کرد که جمعا با دیگر هزینه‌های مصرف شده در بخش‌های مختلف طرح تحول نظام سلامت، 500 میلیار تومان از ابتدای این طرح هزینه شده است.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پهناور بودن استان و حجم بالای مراجعان تاکید کرد: لازم است تلاش برای توسعه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های حوزه سلامت، اولویت مسئولان باشد.

او، مرجعیت و قدرت تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی اساتید عنوان کرد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اخلاق پزشکی و توسعه مسائل فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌هایی نیز ارائه داد.

تلاش برای تقویت برنامه آموزش دانشجویان و ارتقای جایگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه، دیگر تاکید نماینده ولی فقیه در فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار، محور اصلی تلاش اعضای هیئت رئیسه دانشگاه را توسعه خدمات مجموعه در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق استان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار توسعه خدمات، از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه، تقویت اهداف فرهنگی در سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید است.

سیدوحید حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به کسب موفقیت‌های حوزه سلامت استان فارس در این زمینه پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تخصصی پزشکی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و با ظرافت ویژه‌ای مسایل اساتید، دانشجویان و دانشگاه در حال پیگیری است.

او از افزایش قابل توجه تعداد فلوشیپ و پزشک فوق تخصص طی ۳۰ ماه گذشته در دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۶۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان، به مردم خدمات سلامت‌محور ارائه می‌دهند.

حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات کادر سلامت گفت: تقویت تامین منابع و معیشت اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز با پیگیری مکرر مسئولان دانشگاه از مجموعه وزارت بهداشت و نهاد‌های مرتبط، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اهداف پژوهشی در حوزه سلامت فارس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و برنامه ریزی در زمینه تقویت امر پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه ششم کشور در حوزه پژوهش، به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد