Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:05:53 GMT

وجود 16 قرائت‌خانه و مرکز مطالعاتی بدون مجوز در مشهد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۶۱۹۰

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت 16 قرائت خانه و مرکز مطالعاتی بدون مجوز در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا صابری تولایی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه «صدور مجوز قرائت خانه‌ها و مراکز مطالعاتی که افراد زیر 20 سال و عمدتا دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می دهد با آموزش و پرورش است»، اظهار کرد: در سال جاری مطالعه میدانی از نواحی مشهد و شهرستان‌های استان داشته‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از مراکز مطالعاتی و کتابخانه‌ها بدون مجوز قانونی تاسیس شده و مشکلاتی را برای خانواده‌ها ودانش آموزان ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه «به منظور جلوگیری از فعالیت مراکز مطالعاتی غیر قانونی 21 مرکز مطالعاتی و خانه کنکور در مشهد شناسایی شده است»، عنوان کرد: از این تعداد دومرکز وابسته به آموزشگاه علمی آزاد بوده‌اند، دو مرکز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک مرکز از اداره ورزش و جوانان مجوز داشته‌اند همچنین 16 مرکز هم بدون هیچ مجوزی فعالیت میکرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از تعداد 21 مرکز شناسایی شده 8 مرکز پسرانه و 7 مرکز دخترانه هستند، همچنین دو مرکز به صورت مختلط فعالیت می‌کنند و دانش‌اموزان دختر و پسر در یک فضای مشترک مطالعه انجام می‌دهند.

صابری افزود: یکی از مراکز مطالعاتی اجازه بازدید به ما نداده است و از سه مرکز هم تاکنون بازدیدی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: از شورای آموزش و پرورش استان درخواست می کنیم با توجه به اینکه براساس قانون صدور مجوز قرائت‌خانه‌ها و مراکز مطالعاتی با شورای نظارت استان است این موضوع صرفا از همین مسیر طی شود و در این زیمه مصوبه داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از اداره اماکن در خواست داریم که با مراکز و قرائت‌خانه‌های فاقد مجوز از شورای نظارت استان برخورد قانونی صورت گرفته واز ادامه فعالیت ‌آنها جلوگیری شود، وجود قرائت‌خانه‌ها و مراکز مختلف تبعات ومشکلات اخلاقی در پی خواهد داشت.

با توجه به عدم حضور نماینده‌ای از اداره کل کتابخانه‌ها در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و مربوط بودن موضوع قرائت‌خانه‌ها و مراکز مطالعاتی به این سازمان، و همچنین وجود ابهاماتی در این موضوع، تعیین تکلیف قرائت‌خانه‌ها و مراکز مطالعاتی به برگزاری یک جلسه توسط مدیرکل حوزه امور اجتماعی استانداری با حضور نمایندگان اداره کل کتابخانه‌ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و... موکول شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک