Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده جدید انتظامی استان با بیان اینکه برخورد پلیس با باندهایی که در حال تشکیل یا فعالیت هستند، قاطعانه است، گفت: حوزه اوباش و تجاوز به عنف خط قرمز پلیس است و با جدیت برخورد لازم را با آن‌ها انجام می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛سرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حال دنبال کردن طرح‌هایی برای ناقص کردن چرخه جرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی استان اصفهان با بین اینکه چرخه جرم دارای سه ضلع است، گفت: آماج رهاشده یا مستعد سرقت همانند خودروهایی که در پارکینگ پارک نشده یا تجهیزات ایمنی مناسب ازجمله قفل فرمان، قفل پدال، تجهیزات ضد سرقت ندارند و در خیابان پارک می‌شوند، هدفی سهل‌الوصول برای سرقت هستند.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام‌شده سارقان عمدتاً تصریح می‌کنند که خودروهای فاقد تجهیزات جلوگیری از سرقت، موردتوجه آن‌هاست.
سردار معصوم بیگی بابیان اینکه مال‌خرها ضلع دیگر سرقت هستند، گفت: مال‌خرها همان‌هایی بوده که حلقه واسط بین سارق و بین خریدار جرم هستند؛ بعضاً برخی مال‌خرها و دست‌دوم فروش‌ها در این خصوص دچار غفلت می‌شوند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به این‌گونه صنوف فعال در حوزه خرید کالاهای دست‌دوم، توصیه کرد: در هنگام خرید کالای دست‌دوم و مستعمل از مالک بودن افراد فروشنده آن مطمئن باشند، پلیس در این خصوص فرآیندی را تعریف و به اصناف اطلاع داده است.
وی سارقان را بخش نهایی سه ضلع جرم عنوان و تأکید کرد: هر سه ضلع تشکیل‌دهنده جرم موردتوجه، رصد و اشرافیت پلیس هستند.
* اقدام‌های هشداردهنده و اطلاع‌رسانی به شهروندان در دستور کار پلیس
سردار معصوم بیگی بابیان اینکه اقدام‌های هشداردهنده و اطلاع‌رسانی به شهروندان برای بالا بردن آگاهی آن‌ها در دستور کار پلیس بوده و هست، گفت: پایش سارقان، مراقبت و درمجموع اقدام‌های پیشگیرانه در دستور کار پلیس استان اصفهان است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اظهار اینکه از طریق گشتی‌های پلیس و آگاهی مراقبت‌های محسوس و نامحسوس انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طرحی برای برخورد با مال‌خرها با عنوان «به‌سوی تقاضای صفر» در دستور پیگیری و کار است و معتقد هستیم درصورتی‌که تقاضای برای خرید مال مسروقه نباشد چرخه جرم سرقت ناقص شده و سارق با توجه به اینکه محلی برای فروش کالای سرقتی خود نخواهد داشت انگیزه خود را برای سرقت از دست می‌دهد.
* کاهش 50 درصدی سرقت داخل خودرو
وی از کاهش 50 درصدی سرقت داخل خودرو از پس از اجرای این طرح خبر داد و گفت: پس از حضور در بین مال‌خرهایی که در این طرح دستگیرشده‌اند موضوع را کامل برای آن‌ها تشریح و تبیین کردم و به آن‌ها گوشزد کردم که خواسته یا ناخواسته به چرخه جرم کمک کرده‌اید.
سردار معصوم بیگی با تصریح اینکه خرید کالای دست‌دوم درصورتی‌که مالک واقعی آن مشخص نیست به حیات چرخه جرم کمک می‌کند، اظهار کرد: در این خصوص منشوری توسط پلیس برای سمساری‌ها و صنوف دست‌دوم فروش تهیه و به آن‌ها ابلاغ‌شده است.
* اجرای طرح «تقاضای صفر» در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه در طرح اجراشده «تقاضای صفر» که با همکاری بازرسی اصناف و دستگاه قضایی استان شاهد عدم رعایت این منشور توسط حدود 100 واحد صنفی بودیم، گفت: دستگاه‌های ای سی یو، باطری خودرو، لوازم صوتی و پخش خودرو کشف‌شده از این مغازه‌ها بعضاً مشخص بود که یا سیم آن‌ها قیچی شده و یا اینکه از جا خود به‌زور کنده‌شده بود.
وی تصریح کرد: این‌گونه طرح‌ها را با قوت دنبال و ادامه خواهیم داد.
* توصیه پلیس به اصناف فعال در حوزه خریدوفروش کالای دست‌دوم
سردار معصوم بیگی خطاب به اصناف فعال در حوزه خریدوفروش کالای دست‌دوم، اظهار کرد: از خرید هرگونه کالای دست‌دوم که مالک آن مشخص نیست جدا پرهیز کنند وگرنه مشکوک به خرید مال سرقتی هستند و ناجا با همکاری دستگاه قضایی در این زمینه پیگیر و برخورد لازم را انجام می‌دهد.
* انهدام باند مزاحمت برای نوامیس در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به انهدام باندی که در حوزه مزاحمت برای نوامیس فعال بودند، گفت: اخیراً مطلع شده بودیم باندی با حضور سه جوان در شهر اصفهان شکل‌گرفته است که عرصه فعالیت خود را در حوزه‌های مربوط به مزاحمت برای بانوان قرار داده بودند.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت نیروی انتظامی در خصوص پرونده‌های مزاحمت برای نوامیس و فعالیت‌های باندی، پنج تیم مجرب، جامع و کامل از متخصصان پلیس آگاهی، امنیت عمومی و پیشگیری از جرم تشکیل و رصد آن را انجام دادند.
سردار معصوم بیگی گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته دوم شهریورماه سال جاری این باند در حال پرسه زدن در سطح شهر برای شکار طعمه‌ای جدید برای خود بودند که در تور پیس افتادند و در یک تعقیب و گریز که مأموران با رعایت موارد قانونی اقدام به شلیک گلوله کردند هر سه نفر آن‌ها زمین‌گیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس در خصوص تمامی موضوعاتی که امنیت مردم را به هر شکلی به مخاطره بیندازد، بسیار حساس است.
* حوزه اوباش و تجاوز به عنف خط قرمز پلیس
وی بابیان اینکه برخورد پلیس با باندهایی که در حال تشکیل یا فعالیت هستند، قاطعانه است، گفت: حوزه اوباش و تجاوز به عنف خط قرمز پلیس است و با جدیت برخورد لازم را با آن‌ها انجام می‌دهیم.
سردار معصوم بیگی تأکید کرد: دستگاه قضایی نیز با صدور احکام بسیار مناسب، امکان فعالیت مجدد آن‌ها ازاین‌گونه باندها سلب می‌کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب‌نیوز، در خصوص ادامه طرح‌های پلیس که از سوی فرمانده سابق استان برای سال 96 اعلام‌شده بود، اظهار کرد: طرح‌های موجود که مؤثر بوده و هستند با قوت ادامه خواهیم داد.
وی به تشدید پیگیری طرح مبارزه با اراذل‌واوباش تأکید کرد و گفت: این مسئله مورد مطالبه مردم است و ما نیز در خصوص مزاحمت، ایجاد ناامنی و بی‌نظمی عمومی حساس هستیم.
* اجرای طرح‌های جدید افزایش دهنده سطح امنیت عمومی
سردار معصوم بیگی اظهار کرد: همچنین طرح‌های جدیدی که به افزایش و ارتقای سطح امنیت شهر و استان کمک می‌کند، خواهیم شد.
* «قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل» در تمامی استان راه‌اندازی می‌شود
فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه در اولین گام برای نیل به این هدف «قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل» در ستاد فرماندهی انتظامی استان راه‌اندازی شد، گفت: رصد، اشراف اطلاعاتی، پیش‌بینی، پیشگیری و سامان‌دهی ظرفیت‌های نیروی انتظامی و مورد ارتباط بیرون از نیروی انتظامی و تجمیع آن به‌عنوان بخشی از وظایف این قرارگاه تعریف‌شده است.
وی از طرح‌ریزی و اجرای طرح‌های متعددی ازجمله طرح تقاضای صفر بر اساس این قرارگاه خبر داد و افزود: گام اول در شهرستان اصفهان انجام گرفت، گام بعدی در سطح شهرستان‌های هدف و در گام نهایی در همه شهرستان‌های استان قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل راه‌اندازی خواهد شد.
سردار معصوم بیگی با اشاره به اجرای طرح تقاضای صفر که در آن تعدادی از مال‌خرهای فعال در سطح اصفهان دستگیرشده بودند، گفت: در این طرح بالغ‌بر حدود شش میلیارد ریال اموال کشف‌شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: اگر عموم مردم مراقبت‌های لازم را انجام دهند و به توصیه‌ای پلیس گوش دهند تردید نداریم در کاهش جرم و سرقت تأثیر مستقیمی خواهند داشت.
* بالارفتن قدرت کشف پلیس استان
وی بابیان اینکه باند مزاحمت بر نوامیسی که اخیراً متلاشی شد دارای میانگین سنی 21 سال بودند، گفت: قدرت کشف پلیس استان اصفهان بسیار بالا رفته است.
* تأمین امنیت تفرجگاه‌ها در ایام تعطیلات تابستانی
سردار معصوم بیگی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار صاحب‌نیوز، در خصوص تأمین امنیت تفرجگاه‌ها در ایام تعطیلات تابستانی، گفت: گشت‌های نامحسوس و محسوس خودرویی، موتوری و پیاده در سطح تفرجگاه‌ها و استراحتگاه‌ها برای افرایش رفاه و آرامش شهروندان انجام می‌گیرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: برخورد ما با مزاحمان برای شهروندان قاطع است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره‌ای که اقدام به ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد سارقان با در دست داشتن یک قبضه کلت کمری و سلاح سرد به یک کارگاه صنعتی وارد می‌شوند و با تهدید کارگران حاضر در محل اقدام به سرقت حدود ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵ عدد تلفن همراه می‌کنند و از محل متواری می‌شوند، همچنین در یک فقره سرقت دیگر عابر پیاده‌ای را تهدید می‌کنند و وجوه نقد و تلفن همراه وی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده تخصصی و انجام اقدامات هوشمندانه هویت و محل اختفای اعضای باندی ۴ نفره که مرتکب این اقدامات مجرمانه شده بودند را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات دقیق و ضربتی آنها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

ترکیان ارزش اموال سرقتی توسط این باند را سه میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به دو فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان اقرار کردند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم و سرقت‌های ارتکابی دیگر توسط اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 747692

دیگر خبرها

  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای