Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته دولت ۱۶ طرح و پروژه شرکت آب و فاضلاب استان قم افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همزمان با هفته دولت و پاسداشت یاد و خاطره شهدای ساختمان ریاست جمهوری، 16 طرح و پروژه وابسته به شرکت آب و فاضلاب استان در مناطق مختلف استان به ارزش 574.5 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز عملیات توسعه فاضلاب شهرک قدس یکی از این طرح‌ها بود که به خاطر درگیری 20 هزار نفر از ساکنان این منطقه از امروز عملیات اجرایی آن شروع شد تا بخشی از مشکلات فاضلابی شهرک قدس را برطرف کند.

برای به ثمر رسیدن این طرح اعتباری بالغ‌بر 28 هزار میلیارد ریال بودجه صرف خواهد گشت تا در یک بازده زمانی 6 ماهه در مساحتی به اندازه 4200 مترمربع به بهره‌برداری برسد که مهم‌ترین مشکل در روند اجرای این طرح سنگلاخی بودن زمین آن است.

افتتاح نخستین و بزرگ‌ترین نیروگاه آبی برخط کشور یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بود که برای به بهره‌برداری رسیدن آن 170 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده و توانایی تولید 3 مگاوات برق را خواهد داشت که سرمایه‌گذاری آن به‌صورت کامل توسط بخش خصوصی انجام‌گرفته است.

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی از دیگر طرح‌های مهمی بود که امروز به بهره‌برداری رسید که قدرت تولید 220 کیلووات برق را دارا است و برای تجهیز و آماده‌سازی آن یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

توسعه ساختمان مرکزی به مساحت 1200 مترمربع به ارزش 27 هزار میلیارد ریال و حفر و تجهیز دو حلقه چاه به ارزش 6 میلیارد ریال دو طرح دیگری بودند که امروز همزمان با هفته دولت در استان قم به بهره‌برداری رسید.

اصلاح شبکه آب به طول 22 کیلومترو با ارزش 61.6 هزار میلیارد ریال طرح دیگری بود که امروز آماده بهره برداری شد همچنین نصب شیرهای فشار شکن به تعداد 4 عدد و به ارزش ریالی 3 هزار میلیارد ریال نیز امروز افتتاح شد.

اجرای بای پس به قطر 1200 میلی‌متر به طول 180 متر بااعتباری بالغ‌بر 3.5 هزار میلیارد ریال نیز از امروز آماده بهره‌برداری شد همچنین اصلاح زون بندی شهرک قدس به طول 1400 متر نیز از جمله طرح‌هایی بود که امروز از آنها رونمایی شد.

اجرای خط انتقال و خط اصلی فاضلاب عمار یاسر، جابه‌جایی خطوط فاضلاب کنار پل جمهوری، جا به‌جایی خط فاضلاب جمکران، اجرای خطوط اصلی و شبکه توزیع تقاطع عمار یاسر و 15 خرداد و خطوط آب تقاطع بلوار کریمی و پیامبر اعظم از موارد دیگر این 16 طرحی بودند که امروز در قم به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است برای اجرا و عملیاتی ساختن این 16 پروژه بیش از 574.5 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

در مراسم بهره‌برداری از این 16 طرح شرکت آب و فاضلاب استان قم، سید مهدی صادقی استاندار، عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم، رضا سیار فرماندار، حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم و همچنین دیگر مدیران و مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱ میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره برداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،جعفر فرشچی طوسی در نخستین نشست با هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اظهارداشت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای 218 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی " چناران ، کاویان فریمان ، قوچان 2، خیام ، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند ، عنوان کرد : تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشورها در ایران سرمایه گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت ، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: وجود واحدهای صنعتی دانش‌بنیان، صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشورهای مختلف می تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری برای ورود محصولات داخلی خراسان رضوی را به بازارهای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری