Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه‌برنامه حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام باقر(ع) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سه‌شنبه هفت شهریورماه و هفتم ذی‌الحجه مصادف با سالروز شهادت امام باقر(ع) است.امام باقر(ع) با طرح مرموز و مخفیانه هشام بن عبدالملک، مسموم شد و به شهادترسید، اما عامل و چگونگی آن به روشنی مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی می‌نویسند: ابراهیم بن ولید بن یزید بن عبدالملک (پسر برادرزاده هشام) آن حضرت را مسموم کرد.بعضی مینویسند: زید بن حسن به دستور هشام، زهر را به زین اسب مالید و اسب را به حضور امام باقر(ع) آورد و اصرار کرد که آن حضرت بر آن سوار شود، آن حضرت ناگزیر بر آن سوار شد و آن زهر در بدن او اثر کرد، به گونه‌ای که پاهایش متورم شد و سه روز به سختی در بستر بیماری افتاد و سرانجام به شهادت رسید.

در همین راستا، آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه خود را در سالروز شهادت امام باقر(ع) اعلام کرده است:

روز دوشنبه در شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء درصحن جامع رضوی ویژه‌برنامه‌ای برگزار می‌شود که در آن، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کافی با موضوع «سیره تربیتی امام محمدباقر(ع)» سخنرانی می‌کند و در ادامه این مراسم مداحان اهل ‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت پنجمین امامشیعیانمی‌پردازند.

سه‌شنبه در روز شهادت امام محمد باقر(ع) برنامه‌ای از ساعت 10:30 هفتمدر رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شودو در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای عموم تبیین می‌کند.

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل ‌بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت باقرالعلوم، امام باقر(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.

ویژه‌برنامه شام شهادت امام باقر(ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت 18 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقرگرایلی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1410/P1439/S4,37/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)