Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تن ماده پروتئینی در ۵ ماهه امسال در استان خبر داد وگفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان مرداد امسال ۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۹۸ تن مواد پروتئینی در استان همدان تولید شده است.

به گزارش ایسنا، محمد نظرپور یکشنبه 5 شهریور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دولت یازدهم یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۳۹۵ تن شیرخام، ۱۵۴ هزار و ۸۷۰ تن گوشت قرمز، ۳۷۹ هزار و ۶۶۳ تن مرغ، ۱۱۷ هزار و ۹۶ تن تخم‌مرغ و ۱۱ هزار و ۱۷۱ تن عسل در استان همدان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۳۸۰ تن گوشت بوقلمون،۱۳۰ تن گوشت شترمرغ، ۹۳ تن تخم نطفه‌دار شترمرغ و ۹۰ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۶۰۱ قطعه جوجه یک روزه در استان همدان تولید شده است.

نظرپور با اشاره به اینکه میزان مصرف مواد پروتئینی در استان همدان بیش از یک میلیون و ۶۶۸ هزار تن است، خاطرنشان کرد: ۸۵۱ هزار و ۳۶۷ تن از مواد پروتئینی استان مازاد مصرف است.

وی ادامه داد:۳.۶ درصد از شیرخام کشور در استان همدان تولید می‌شود و این استان رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه استان همدان در سال ۹۶ تعهد تولید ۴۵۰ هزار و ۷۶۰ تن ماده پروتئینی را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: در ۵ ماهه سال ۹۶ بیش از ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تن ماده پروتئینی در استان تولید شده که ۴۰ درصد از برنامه امسال تحقق یافته است.

نظرپور گفت: استان همدان از نظر تولید تخم‌مرغ نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد و در تولید گوشت مرغ ۱۱ درصد افزایش تولیدداشته است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای ۱۳۵۵ واحد صنعتی پرورش دام و طیور است، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۱ تعداد واحدهای پرورش دام و طیور استان ۱۱۶۶ بوده که در ۵ سال گذشته ۱۶ درصد رشد یافته است.

وی ظرفیت واحدهای پرورش طیور استان را ۱۱ میلیون قطعه دانست و بیان کرد: اتحادیه مرغداران گوشتی با ۷ تعاونی عضو، مرغ مادر گوشتی با ۹ تعاونی عضو و مرغ تخم‌گذار با ۳ تعاونی عضو در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: ۹ پروژه دام و طیور با ۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در هفته دولت افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها ۶۶ نفر اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح نژاد دام سبک و سنگین و زنبورعسل، افزایش دام‌های پربازده، اصلاح واحدهای پرورش دام و زنبورعسل و بهسازی و نوسازی تجهیزات واحدهای تولید دام و طیور از برنامه‌های معاونت تولید بهبود تولیدات دامی است، تأکید کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی در دولت یازدهم مجوز احداث مرغداری گوشتی صادر نشده چرا که زیرساخت‌ها به اندازه کافی ایجاد شده استو نیازی به ایجاد زیرساخت جدید وجود ندارد و باید از زیرساخت‌های موجود بهره‌برداری کافی کرد.

نظرپور ادامه داد: تلاش شده تسهیلاتی برای توسعه مرغداری‌ها داده نشود و تمرکز بر روی توسعه پرورش گاو شیری شده است چرا که با وجود اینکه استانی علوفه‌خیز هستیم در این زمینه ظرفیت خالی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد زنجیره تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز در دولت یازدهم انجام گرفت، گفت: اگر تولیدات کشاورزی به شکل زنجیره صورت بگیرد، تولیدکنندگان دغدغه نهاده‌های مورد نیاز و عرضه در بازار را ندارند و از طرفی هزینه تولید کاهش می‌یابد.

نظرپور در حال حاضر زنجیره مرغ در همدان دنبال شده و نواقصی که وجود داشت در حال تکمیل است، خاطزنشان کرد: همچنین درخواست اخذ مجوز ۲ زنجیره تولید شیر خام در همدان داده شده که امیدواریم این مجوز اخذ شود.

وی با اشاره به پرداخت ۲۸۵۵ میلیون ریال اعتبار بلاعوض به دامداران، اظهار کرد: دامداران استان‌همدان ۱۵۶۸ تن بلوک آماده خوراک دام استفاده کردند که در این راستا ۲۸۵۵ میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت شد.

وی با بیان اینکه نوغان‌داری از سال ۹۴ در استان همدان آغاز شده است، تصریح کرد: در سال ۹۴، ۱۰۰۰ اصله نهال توت و در سال گذشته ۲۰۰۰ اصله نهال توت از مرکز نوغان‌داری کشور به استان همدان داده شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: ۱۰ جعبه تخم نوغان در سال گذشته و ۱۸ جعبه در سالجاری به صورت رایگان در بین متقاضیان توزیع شده است.

وی با اشاره به تدارک بسته حمایتی شرکت گاز استان برای گازرسانی به واحدهای مرغداری استان، عنوان کرد: ۶۱۰ واحد صنعتی پرورش مرغ و سایر ماکیان در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۵ واحد تا پایان سال ۹۵ گازدار شدند و ۱۳۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۵۲۱ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار قطعه در این‌استان وجود دارد، عنوان کرد: ۸۲ درصد از این واحدها فعال بوده و طی سال گذشته جوجه‌ریزی داشتند.

نظرپور با تأکید بر اینکه موافق نیستیم تمام واحدها همزمان فعال باشند، یادآور شد: با اعمال سهمیه‌بندی در جوجه‌ریزی میانگین جوجه‌ریزی در استان ۲.۵ دوره شده است چرا که اگر بیش از این فعالیت داشته باشند وضعیت بازار بهم می‌ریزد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن