Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-اروين تانر تيزاني بر ضرورت همدلي و دوستي مسلمانان و مسيحيان براي فهم و درك مشترك در جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري آريا ،پنجمين دور گفت‌وگوي ديني مركز بين‌المللي گفت‌وگوي اديان و تمدن‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و كنفرانس اسقفان سوئيس با عنوان «‌زمينه‌هاي افراط‌گرايي و راديکاليسم در جوامع اسلامي و جوامع مسيحي ـ چالش‌ها و راهکارها»، صبح امروز (5 شهريور) به رياست ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و با حضور اسقف آلن دي رائمي، رييس كنفرانس اسقفان سوئيس، اسقف لوزان، ژنو و فرايبورگ و مسئول گفت‌وگوي بين فرهنگي و بين‌الادياني اين كشور، اروين تانر، دبيرکل کنفرانس اسقفان سوئيس، اعضاي کنفرانس اسقفان سوئيس و انديشمندان مسلمان و مسيحي، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اروين تانر تيزاني، دبيركل كنفرانس اسقفان سوئيس در سخنراني خود در اين آيين، گفت: باعث افتخار است كه براي پنجمين دور گفت‌وگوي ديني مركز بين‌المللي گفت‌وگوي اديان و تمدن‌ها و شوراي اسقفان سوئيس، چند روزي ميهمان كشور زيباي ايران هستيم و از نزديك با فرهنگ و تمدن غني و ميراث برجسته تاريخي آشنا مي‌شويم.
وي با ابراز خرسندي از ملاقات با مسلمانان گفت: امروز گردهم آمديم تا با مقامات و دانشمندان شيعه در مورد مسائلي كه از اهميت ويژه‌اي براي اسلام و مسيحيت برخوردار است، گفت‌وگو ‌كنيم.
دبيركل كنفرانس اسقفان سوئيس به دو دور گفت‌وگوي گذشته ايران با شوراي اسقفان سوئيس در سال‌هاي 2006 و 2011 ميلادي پيرامون موضوع حقوق اديان و اقليت‌هاي ديني و انسان در اسلام و مسيحيت اشاره كرد.
وي افزود: امروز فرصتي مغتنم است تا گفت‌وگوهاي اسلام و مسيحيت را تداوم دهيم و در مسائل حقوقي و سياسي گفت‌وگو كنيم و عمق بيشتري به اين گفت‌وگوها ببخشيم.
دبيركل كنفرانس اسقفان سوئيس با تأكيد بر ضرورت همدلي و دوستي مسلمانان و مسيحيان براي فهم و درك مشترك در جهان عاري از خشونت و افراطي گفت: اكنون گفت‌وگوها توسعه يافته و از تك‌گويي شخصي و علمي به تبادل عقيده‌ها تبديل شده است و مسائل كلامي و معنوي را با سعه صدر در ميان مي‌گذاريم.
اروين تانر تيزاني با بيان اينكه پيام حضرت مسيح (ع) صلح و دوستي است به‌كارگيري و عملي كردن اين پيام را در زندگي زمينه‌ساز مبارزه با افراط‌گرايي دانست و گفت: در جامعه معاصر مسيحي راستين بسيار اندك است و مسيحي اسمي بسيار گسترده است و علماي مسيحي بايد تلاش كنند مسيحي واقعي را در جامعه ترويج دهند تا از افراط‌گرايي جلوگيري كنند.
وي با تبيين مفهوم شهيد در مسيحيت افزود: شهيد به كسي اطلاق مي‌شود كه در زمان فداكاري جان خود در راه ايمان قاتل خود را نيز بخشيده باشد و كينه‌اي نسبت به او در دل خود نگه ندارد زيرا داشتن كينه در دل و انتقام‌گيري ريشه بسياري از اقدامات افراط‌گرايانه بدون به‌كارگيري عقل و انديشه است.
وي اظهار كرد: بي‌شك گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت محدوديت خودش را دارد و نمي‌توانيم آن را ناديده بگيريم كه از مهم‌ترين آن مي‌توان به تغيير دين اشاره كرد. ما نمي‌توانيم دين ديگري را تغيير دهيم بلكه براي برطرف كردن افراطي‌گري و چالش‌هاي موجود در جهان بايد به فهم و درك مشترك برسيم.
دبيركل كنفرانس اسقفان سوئيس تداوم گفت‌وگوها بين اسلام و مسيحيت را خواستار شد و گفت: مهمترين موضوعي كه بايد در دور پنجم اين گفت‌وگوها بدان توجه كنيم، فهم و درك مشترك است و همچنين، زمينه‌هاي تندروي، خشونت و افراط‌گرايي در اسلام و مسيحيت بررسي و راهكارهاي عملي براي ريشه‌كني آن ارائه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه شهرستان نمین، تلاش برای نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام و در راس آنها نظام جمهوری اسلامی را از توطئه‌های دشمنان قلمداد کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین عظیم اسدزاده، ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت در آیین گرامیداشت مقام معلم که در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم و آگاهی و تاثیر آن در رشد و تعالی شخصیت انسان‌ها، گفت: شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری دارای تفکر عظیم علمی و دینی برای جهان اسلام بودند.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال نابودی مغزهای متفکر نظام جمهوری اسلامی هستند و با هدف ترور شخصیت‌های علمی و معنوی، سعی در ریشه‌کردن هادیان و مروجان دین اسلام دارند و تنها هدفشان تسلط حاکمان کفر بر جوامع مسلمین است. 

امام جمعه شهرستان نمین ترویج و نشر آثار ارزشمند شهید مطهری را فریضه‌ای مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: هر کدام از این آثار علمی، حکمتی مطهر برای تصفیه و پالایش مغزهای ناپخته افرادی است که با افکار نادرست در پوشش اصطلاح روشنفکرانه بذرهای سمی در روح و جان انسانها می‌کارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدزاده عظمت جهان هستی را در تعلیم و تذکیه نفوس انسان‌ها دانست و تصریح کرد: بنای خلقت، برای علم و راهنمایی بشر است که خدای متعال با تعلیم اسماء و علوم الهی به اولین خلقت انسانی، بنیان جهان هستی را بر پایه علم و منطق پایه‌ریزی کرد و انبیای الهی را در جایگاه معلمان برای هدایت جامعه فرستاد. 

وی به معرفی علمای بزرگ جهان اسلام به عنوان الگوهای رستگاری پرداخت و بیان داد: جاودانگی و موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت متکی به دو عنصر قوی جدیت و پشتکار است که علمای بزرگ از فرصت‌های کوتاه برای اندوختن ذرّه‌ای علم و دانش با هدف گره‌گشایی مسائل دینی و علمی دریغ نکردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان