Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکسی شیروف گفت: از این که فرصتی شد تا بار دیگر در رقابت‌های شطرنج اوپن ابن‌سینا حضور یابم، جای بسی خوشحالی است و به نظرم اوپن ابن‌سینا میدان بهترین‌های جهان است.

الکسی شیروف در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، اظهار کرد: پارسال برای نخستین‌بار به منظور حضور در رقابت‌های شطرنج به همدان سفر کردم و برایم حضور در این شهر و در جمع کثیری از ایرانیان علاقه‌مند به شطرنج جالب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیبایی‌های همدان واقعا چشم‌نواز است و امیدوارم در جریان این رقابت‌ها باز هم بتوانم برای گردش در این شهر که جزئی از تاریخ بزرگ ایران است، فرصتی پیدا کنم.

شیروف عنوان کرد: خوشحالم که یک شهر تاریخی و گردشگری میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد و به نظرم این رقابت‌ها کمک شایانی به ساختار و رونق گردشگری همدان می‌کند چرا که همدان شهری جذاب با قدمت تاریخی و آب و هوایی منحصر به فرد است.

وی در ادامه با اشاره به مسابقات اوپن ابن‌سینا گفت: سطح مسابقات امسال فراتر از سال قبل بود و حریفان قدرتمندی حضور داشتند. ایرانیان هم عملکرد خوبی ارائه کردند و دیروز (شنبه) نیز مقابل احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ ایران مساوی کردم.

وی افزود: خوشحالم که قهرمانان دوره قبل این مسابقات نیز امسال پشت میز با هم مسابقه می‌دهند. سال قبل قهرمان شدم اما امسال کار خیلی سخت‌تر شده و جوانان نخبه و مستعد با انگیزه مضاعف ظاهر شدند تا برای ما کار دشوار شود. فضای مسابقه به گونه‌ای است که برای رقابت شطرنج و فکر و تمرکز احساس خستگی نمی‌کنیم و سالن بزرگ شهر همدان بستری مناسب برای برگزاری این رویداد بین‌المللی دارد.

وی از استقبال مردم در تماشای این مسابقات قدردانی کرد و گفت: این که ایرانیان این طور علاقه‌مند به شطرنج هستند، جالب است و باید این حس دوستی و علاقه تداوم یابد. شطرنج رشته‌ای پرتحرک نیست و همین که این گونه مورد استقبال قرار می‌گیرد، نشان از ارزش و جایگاه بسیار خوب این ورزش دارد.

نائب قهرمان سابق شطرنج جهان با تمجید از شطرنج‌بازان ایرانی اظهار کرد: ایران همواره سرشار از شطرنج‌بازان مستعد بوده و در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است.

وی همچنین با قدردانی از هیئت شطرنج همدان در برگزاری این مسابقات گفت: مسئولان اجرایی هم باید این گونه مسابقات را حمایت کنند و حضور پر رنگ داشته باشند. سال گذشته در پایان مسابقات، مهمان استاندار و شخصیت‌های بزرگ همدان بودیم. این انتظار می‌رود که از چنین مسابقاتی حمایت شود تا سطح شطرنج این استان در سطوح بین‌المللی نیز ارتقا یابد. ضمن این که در مباحث گردشگری و رونق آن نیز بسیار موثر واقع می‌شود.

چهاردهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج اوپن ابن‌سینا از ۳۰ مرداد به میزبانی همدانآغاز شده و تا ششم شهریور ماه در جریان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام بخشی صبح امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی سمپاد استان یادواره شهدای دانش آموز از ۹ اردیبهشت سال جاری با شرکت بیش از ۲۰۰ نفر دانش آموز و عوامل اجرایی در سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش همدان برگزار خواهد شد.

بخشی افزود: این مسابقات در رشته‌های فوتسال (پسران)، والیبال (دختران)، تنیس روی میز (پسران و دختران) و شطرنج (پسران و دختران) برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به مسابقات کشوری نیز اعزام خواهند شد.

کد خبر 6090676

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان