Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اين ترتيب، جنبش صهيونيسم خود را آماده كرد تا با وضعيتى كه در اواخر دهه‏ 1930.م به دليل انتشار كتاب سوم سفيد انگليس در تاريخ 17 مى 1939.م، و سپس شروع جنگ جهانى دوم در ماه سپتامبر همان سال به وجود آمد، مقابله كند.
از جمله مطالب كتاب سفيد كه با اهداف جنبش صهيونيسم در آن زمان هماهنگى نداشت، سندى بود كه اجازه‏ انتقال 75000 يهودى را به فلسطين در خلال 5 سال آينده مى‏داد، و سپس انتقال را پس از اين مدت متوقف مى‏كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر اين‏كه عرب‏هاى فلسطين با مهاجرت بيشتر يهوديان به آن سرزمين موافقت كنند.
واكنش صهيونيست‏ها و سازمان‏هاى تروريستى وابسته به آن‏ها در رابطه با انتشار كتاب سفيد، انجام چندين عمليات نظامى بر ضد نيروهاى انگليسى در تابستان 1939.م بود. غرق كردن يك كشتى جنگى انگليس، منفجر كردن خط لوله‏ نفتى كه نفت عراق را به حيفا انتقال مى‏داد، منهدم كردن اتومبيل‏هاى پليس حكومت قيموميت انگليس، و عمليات بر ضد ساختمان‏هاى دولتى در حيفا و تل‏آويو و بيت‏المقدس، از جمله‏ اين عمليات بود.
هنگامى كه جنگ جهانى دوم شروع شد، ديويد بن گورين، رئيس جنبش صهيونيسم، موضع صهيونيست‏ها را اعلام كرد و گفت:
«ما در جنگ خواهيم جنگيد، گويى كتاب سفيد منتشر نشده است؛ و بر ضد كتاب سفيد خواهيم ايستاد، و گويى جنگى وجود ندارد.»
اين موضع در حقيقت به اين معنا بود كه «توزيع نقش‏ها» در بين سازمان‏هاى تروريستى صهيونيستى صورت گرفته بود، و جنبش صهيونيستى در طول جنگ دوم جهانى، از دو طرف سود خواهد برد. به طورى كه در جنگ شركت كرد، و آگاهى نظامى را چه در ميدان نبرد و جنگ و چه در زمينه‏ اطلاعات، به دست آورد.
توزيع نقش‏ها به اين صورت بود كه هاگانا، بر اساس سياست اداره‏ سياسى كردن آن در آژانس يهود، در جنگ طرف انگليس را گرفت؛ اما تظاهر كرد كه بر ضد كشورهاى محور در صف متحدين ايستاده است. ولى اِيرگون سازمان نظامى همكار گروه دست افراطى صهيونيستى معروف به، جنبش اصلاحگر، به دو جناح تقسيم شد؛ و ابراهام اشترن رهبرى يكى از آن‏ها را به عهده گرفت.
گروه تروريستى اِشترن كه بعدها به نام لِحى شناخته شد، سعى كرد با آلمان نازى و ايتالياى فاشيست، بر ضد انگليس، پيمان ببندد. ولى جناج ديگر كه رهبرى آن را ديويد رازئيل به عهده داشت و نام سازمان اصلى يعنى ايرگون را حفظ كرد، عمليات خود بر ضد انگليس را متوقف كرد. ولى با اين حال، در آغاز جنگ، در كنار متحدين ايستاد.
تعدادى از افراد ايرگون در عمليات نظامى به كمك نيروهاى انگليسى شتافته، بر ضد كودتاى رشيد عالى گيلانى در عراق شركت كردند؛ و رازئيل كشته شد. پس از اين كه مناخيم بگين رهبرى ايرگون را در سال 1943.م به عهده گرفت، سياست ايرگون تغيير كرد؛ و در شرايطى كه جنگ دوم جهانى پايان يافته بود، اين سازمان دوباره عمليات خود را بر ضد نيروهاى انگليسى آغاز كرد.
در حقيقت جنبش صهيونيسم توانست در طول جنگ دوم جهانى، با ايجاد رابطه با طرفين درگير، به اهداف متعددى دست يابد. بالا بردن توان اطلاعاتى، و تقويت عمليات تروريستى در فلسطين را مى‏توان از جمله آن‏ها نام برد. صهيونيست‏ها به واسطه‏ همكاريشان با سازمان اطلاعات انگليس، به اطلاعات ذى‏قيمتى دست يافتند. همچنين از راه همكارى با نازى‏ها در نبرد با جنبش‏هاى چپگرا در بين يهوديان اروپا، توانستند راه‏هاى سركوب مبارزان مسلمان فلسطينى را بياموزند.
«پيش از جنگ 1948.م، رهبران جنبش صهيونيسم با كمك چند شركت جعلى و قلابى، و تحت پوشش حمل تجهيزات صنعتى، مقادير معتنابهى سلاح و ابزار آلات سنگين و حتى هواپيما به صورت قاچاق به فلسطين وارد كردند. به اين وسيله شيوه‏هاى تروريستى گروه‏هاى صهيونيستى فلسطينى‏ها علنى و متحول شد؛ و آن‏ها خود را براى يك جنگ تمام عيار با اعراب آماده ساختند.
به عنوان مثال، در اوايل سال 1948.م، يهودا رازى يكى از مسئولين عمليات ريخشن، 20 قبضه توپ ضدهوايى با تجهيزات آن را از ايتاليا به قيمت 1250000 دلار خريد؛ و به همان طريق قاچاق، اين توپ‏ها را به فلسطين وارد كرد. وى همچنين قرارداد مشابهى به قيمت 12803100 دلار با فرانسه بست، كه خريد آن شامل تعدادى هواپيماى جنگى بمب‏افكن؛ ده دستگاه تانك؛ ده قبضه توپ ضد هوايى؛ و پنجاه قبضه خمپاره انداز كاليبر 65 ميليمترى مى‏شد. اين سلاح‏ها توسط چندين كشتى باربرى به طور قاچاق وارد فلسطين شد؛ و اولين محموله‏ آن، كه در زير چندين تن پياز در يك كشتى بارى جاسازى شده بود، كمى پيش از پايان يافتن دوران قيموميت انگليس بر فلسطين، به اين سرزمين قاچاق شد.»
عمليات قاچاق سلاح و انتقال يهوديان به فلسطين، به قدرت بالاى كار اطلاعاتى و فعاليت‏هاى سرّى و تروريستى احتياج داشت؛ مسأله‏اى كه صهيونيست‏ها را بر آن داشت تا در موارد متعدد دست به تحول شيوه‏هاى اطلاعاتى و جاسوسى زده، دستگاه اطلاعاتى و نظامى خود را نيز براى انجام عمليات تروريستى بر ضد فلسطينى‏ها تقويت كند. اين امر پس از تشكيل رژيم صهيونيستى نمود چشمگيرى داشته، و طى پنج دهه، شاهد عمليات تروريستى فراوان اين رژيم و سازمان‏ها يا گروه‏هاى وابسته، بر ضد مسلمانان بوده‏ايم.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه

این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم است.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمایت همه‌جانبه آمریکا و اروپا از یهودیان صهیونیست این روزها بیش از پیش برای مردم دنیا نمایان شده است؛ هرچند این سیاست غرب دهه‌هاست آغاز شده و تاکنون تداوم دارد. این مسئله یا به دلیل مرعوبیت آنان از یهود است و یا آنکه با ثروت صهیونیست‌ها مورد تطمیع قرار گرفتند و یا ریشه در نوعی هم‌پیمانی آنان با صهونیست‌ها دارد، همچنان که هم‌اکنون عمده رهبران آمریکا، مسیحیت صهیونیست هستند و حفظ اسرائیل غاصب را تعهد دینی و مذهبی خود تلقی می‌کنند. 

این حمایت و این مقدار از تعهد غرب به ویژه آمریکا از صهیونیست‌ها، سبب عقب‌ماندگی اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی آنان شده است؛ هرچند در برخی صنایع مثل هوا و فضا و تسلیحات موشکی به رشد قابل توجهی دست یافته‌اند، اما قمار آنان با صهیونیست‌ها سبب شده از سایر عرصه‌ها عقب بیفتند؛ این میزان تسلیحاتی که غرب برای بقای اسرائیل در منطقه هزینه می‌کند، سبب شده بدهی‌های فراوانی متحمل آنان  ملت‌شان شود و از دیگر سو سبب ایجاد جنبش‌های مردمی شده است؛ مضاف بر اینکه این جنبش‌ها در غرب هم‌زمان شده با آنچه که امروز از نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها رقم می‌خورد و سبب شده حس انسان‌دوستی آنان فوران کند و وجدان‌های آنان به بیداری کشیده شود و جنس جنبش‌ها را از نگاه اقتصادی به سمت مطالبه در راستای توقف نبرد غزه سوق دهد.

امام خمینی(ره):ملت‌ها به محکوم‌کردن اسرائیل بسنده نکنند

.

جالب است آنچه که امروز جهان غرب از ددمنشی و سبوعیت صهیونیست‌ها و نیز حمایت دولت‌‌شان از این قوم می‌دانند، ملت ایران با روشنگری‌های امام خمینی (ره)، از همان روزهای آغازین انقلاب نسبت به آن واقف بودند. امام (ره) در جمله‌ای تاریخی و در مصاحبه‌شان با یکی از شبکه‌های غربی اینطور خطاب به ملت آمریکا می‌گویند که «ملت آمریکا می‌فهمند که گرفتار چه رؤسای جمهوری هستند که ملت‌شان را به تباهی کشیده است و آبروی ملت‌شان را در بین مسلمین از بین برده است.» به طور مشخص همان طور که اشاره شد، این تباهی به دلیل حمایت‌شان از صهیونیست‌ها و هم‌پیمانی با آنان است. چند بعد رهبر انقلاب این واقعیت را اینطور بیان می‌فرماید «غرب امروز بر سر دوراهی است؛ یا باید دست از زورگویی طولانی‌مدت خود بردارد و حق ملت فلسطین را بشناسد و بیش از این از نقشه‌ صهیونیست‌های زورگو و ضدبشر پیروی نکند و یا در انتظار ضربه‌های سخت‌تر در آینده‌ی نه‌چندان دور باشد، این ضربه‌های فلج‌کننده فقط سقوط پی‌درپی حکومتهای گوش‌به‌فرمان آنان در منطقه‌ی اسلامی نیست، بلکه آن روزی که ملت‌های اروپا و آمریکا دریابند که بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل بر دولت‌های آنهاست و دولتمردان آنان به‌خاطر منافع شخصی و حزبی خود، مطیع و تسلیم در برابر زورگویی‌های کمپانی‌داران زالوصفت صهیونیست در آمریکا و اروپایند، آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست

نگاهی به پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره بیداری ملت‌ها علیه صهیونیزم بین‌الملل + فیلم

حال این روزها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در راستای حمایت از مردم غزه آن هم در دانشگاه‌های آمریکا هستیم و آنان به تعبیر رهبر معظم انقلاب دانسته‌اند که «بیشترین گرفتاری‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی آنان منشأگرفته از سلطه‌ی اختاپوسی صهیونیزم بین‌الملل بر دولت‌های آنهاست» و امروز «آنچنان جهنمی برای آنان به وجود خواهند آورد که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی