Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@01:31:58 GMT

فاز دوم کارخانه مس سرگز جیرفت وارد فاز اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۷۴۶۹

فاز دوم کارخانه مس سرگز جیرفت وارد فاز اجرایی شد

جیرفت- فاز دوم کارخانه مس سرگز جیرفت بعد از ۷ سال وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش قدس انلاین، فاز دوم کارخانه مس سرگز جیرفت بعد از ۷ سال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان وارد فاز اجرایی شد.

در آئین افتتاح فاز دوم این کارخانه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهارداشت: این مجموعه پنجمین کارخانه مس در جنوب کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود اسکندری‌نسب با بیان اینکه فاز اول این کارخانه با ظرفیت ۲۰ هزار تن محصول کنسانتره مس در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: فاز اول این کارخانه با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شده و با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر همراه بود.

وی عنوان کرد: فاز دوم این کارخانه نیز با ظرفیت تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن مس کاتد امروز وارد فاز اجرایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان سرمایه‌گذاری فاز دوم را ۲۰۹ میلیارد ریال دانست و گفت: در این فاز نیز بیش از ۹۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی افزود: در حوزه معدن نیز ذخیره سالیانه این کارخانه هزار و ۱۷۹ هزار تن با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد ریال است.

اسکندری‌نسب اظهارداشت: فاز دوم معدنی این کارخانه نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم طی یک سال به بهره‌برداری برسد.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن

 حسین رضایی در جلسه پیرامون نهضت ملی مسکن در محل فرمانداری گفت: در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای شهروندان در داخل شهر؛ نگاه مان فراتر رفته و برای قشر صنعتگران نیز در خارج از محدوده شهر تدابیر لازم را به کار خواهیم گرفت تا کارکنان در صنایع و کارخانه‌ها نیز در نزدیکی محل کارشان صاحب شهرک شوند.

وی افزود: به همین منظور در رفسنجان ۲ محدوده خارج  از شهر برای نواحی صنعتی مس و کارخانه‌های مسیر جاده کرمان در نظر گرفته شده است؛ البته با کمک راه و شهرسازی و صنایع مذکور، استعلامات دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود تا  طرح بدون داشتن مانع به مرحله اجرایی برسد.

مهدی فاتحی، رییس اداره راه و شهرسازی رفسنجان هم در این خصوص گفت: قبلا عملا در خارج از محدوده شهری تعریفی برای اجرای طرح مسکونی نبود؛ اما دولت این فرصت را به وجود آورده تا گامی موثر برای صنعتگران برای خانه دار شدن بردارد.

وی افزود: نیاز به مسکن امروز امری است که برای جوانی جمعیت باید اجرا شود و جوانان اگر دارای سرپناه باشند می‌توانند ازدواج کنند و د رنهایت بدون دغدغه به جوانی جمعیت کمک کنند.

فاتحی تصریح کرد: طرح اولیه و پهنه اولیه خارج از شهر رفسنجان در ۲ جاده سرچشمه و کرمان در حال بررسی است و اگر جانمایی شوند می‌توان طرح نهضت ملی مسکن را برای کارگران، کارکنان صنایع مس و کارخانه‌های جاده کرمان اجرایی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت