Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@04:31:14 GMT

٣ راننده به علت دستکاری سامانه سپهتن نقره داغ شدند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۷۵۷۴

٣ راننده به علت دستکاری سامانه سپهتن نقره داغ شدند

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، رئیس پلیس راه کشور ضمن اعلام این خبر، نسبت به برخورد شدید پلیس با دستکاری سامانه سپهتن ناوگان حمل و نقل مسافربری هشدار داد و گفت: چنین موردی در خراسان جنوبی پیش آمده و گزارش داده شده است که در این رابطه گواهینامه ٣ راننده این اتوبوس معلق و خودرو توقیف شده و مسافران پیاده شده و با اتوبوسی دیگر به مقصد رسیده‌اند و سیر مراحل قانونی رسیدگی به این تخلف آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر هشدار جدی به رانندگان اتوبوس گفت:دستکاری این سامانه با توجه به این که امکان شناسایی متخلفان برای پلیس وجود دارد، عواقب سنگینی داشته و با رانندگان متخلف در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.

گفتنی است، در سامانه سپهتن، دوربین در داخل خودرو نصب و از طریق سیم کارت GFM و GPRS به طور مداوم اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ساعت کارکرد و مشخصات گواهینامه راننده ‌به مراکز پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.

این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن خودرویی که این سامانه درون آن نصب است، به پاسگاه‌های پلیس راه، نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه و رفتار راننده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان، هنگام رانندگی باید از خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و تعویض جا با راننده دیگر خودداری و نباید بیش از ۹ ساعت مداوم رانندگی کنند.

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پلیس مستقل بزرگراه در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فریدون قنبرزاده گفت: بیشتر تصادفات که در ۶ ماه نخست سال جاری در محدود کلانشهر تبریز روی داده در اتوبان پاسداران است که با اعمال کنترل‌های بیشتر، این آمار در ۶ ماه دوم کاهشی شد.

وی به اجرای طرح نوروزی کنترل ترافیک در استان اشاره کرد و گفت: برای کاهش تصادفات در محدوده کلانشهر تبریز، حداکثر سرعت در اتوبان پاسداران این شهر از ۷۰ به ۶۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد که انتظارمان همکاری مردم در این زمینه است.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تصادفات منجر به فوت وضعیت مناسبی ندارد و از نظر تعداد فوتی‌ها در رتبه سوم کشوری است افزود: عابرین پیاده و موتورسوارن بیشترین آمار قربانیان تصادفات هستند و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی، اصلی‌ترین دلیل تصادفات منجر به فوت در استان است که در ۸۰ درصد به فوت عابر پیاده منتهی می‌شود.

وی به طرح غربالگری رانندگان و بازبینی در گواهینامه‌های رانندگان پرخطر اشاره کرد و گفت: ۱۷۰ نفر در استان به عنوان راننده پرخطر شناسایی شده که برای غربالگری ارسال شده و تعدادی از گواهینامه‌ها این افراد نیز باطل شده است و برای سایر رانندگان خطرساز نیز توقیف خودرو در پارکینگ تا پایان تعطیلات و ارجاع به مراجع قضائی اعمال شده است.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: همچنین محدودیت‌هایی برای افرادی که دارای خالکوبی هستند حین دریافت گواهینامه اعمال می‌شود و این افراد ضمن ارجاع به غربالگری و روانپزشک، گواهینامه‌هایی با اعتبار حداکثر چهار سال دریافت می‌کنند.

وی همچنین از ممنوعیت هرگونه فعالیت عمرانی در طول ایام نوروز خبرداد و گفت: تمامی فعالیت‌های عمران شهری به جز موارد اضطراری از قبیل تعمیر ترکیدگی لوله‌های آب و گاز در این ایام تعطیل خواهد بود و نامه نگاری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

سرهنگ قنبرزاده به تعداد خودرو‌های موجود در استان و تبریز اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار انواع خودرو در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۵۰ هزار دستگاه این تعداد مربوط به تبریز مرکز استان است و این در حالی است که در سال ۱۳۹۶، این رقم در تبریز به ۴۵۰ هزار دستگاه نمی‌رسید.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: بدون اینکه معبری در تبریز ایجاد شود این تعداد خودرو اضافه شده و در برخی روز‌های هفته نیز ۱۰ هزار خودرو از مبادی‌های مختلف ورودی، به این تعداد افزوده می‌شود که نتیجه آن ترافیک و راهبندان در معابر شهری است.

سرهنگ قنبرزاده مراکز آموزشی، درمانی، تجاری و مطب‌ها را از جمله علت‌های تشدید ترافیک در تبریز عنوان کرد و گفت: وجود برخی خلاء‌های قانونی، موجب ایجاد چندین مرکز آموزشی و پزشکی در نقطه‌ای از شهر و ترافیک می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان از اعمال قانون برای رانندگان خاطی و پرخطر خبرداد و اظهار کرد: تعداد این رانندگان در استان حدود هفت درصد است که با افزایش صد در صدی کنترل‌های پلیس، اعمال قانون در مورد آنها سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۸ نقطه حادثه خیر در جاده‌های استان شناسایی شده است گفت: از این تعداد ۶ نقطه حادثه خیر در محدوده تبریز است که دستگاه‌های ذیربط به رفع این نقاط اقدام می‌کنند.

سرهنگ قنبرزاده همچنین از پلاک گذاری روزانه یک هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در تبریز خبرداد و گفت: در روز‌های پایانی سال و برای جلوگیری از ازدحام مردم، ساعات کاری مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک افزایش یافته است.

 

دیگر خبرها

  • نقص فنی حادث، جان چهار نفر را گرفت
  • نقره داغ شدن ۴۵۱ راننده پرخطر با ابطال گواهینامه
  • نقره‌داغ شدن ۴۵۱ راننده پرخطر با ابطال گواهینامه
  • هشدار رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام 
  • توقیف خودرو‌های متخلف به مدت ۲ هفته
  • محتکر لوازم یدکی خودرو نقره داغ شد.
  • پلیس راهور: روزه گرفتن باعث هوشیاری در رانندگی می‌شود
  • ایجاد پلیس مستقل بزرگراه در تبریز
  • جاده‌های کرمانشاه «لغزنده اند»/ قبل از حرکت با ۱۴۱ تماس بگیرید