Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور با ابراز خرسندي از استقبال گسترده مردم، فيلمسازان و مسئولان سينما و سلامت از جشنواره فيلم سلامت گفت: اين جشنواره با وجود جوان بودن، مي تواند رقيب جشنواره فيلم فجر باشد.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايرنا، حسن قاضي زاده هاشمي، شامگاه يکشنبه در آيين اختتاميه و معرفي برترين هاي دومين جشنواره ملي فيلم سلامت، بيان کرد: هنر مي تواند معجزه کند و بر رفتار و فرهنگ مردم کشورمان تاثيرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ضمن تشکر از هنرمندان، فيلمسازان و دست اندرکاران جشنواره، خاطرنشان کرد: استقبال از جشنواره فيلم سلامت نشان مي دهد سوژه هاي زيادي در حوزه سلامت براي پرداختن در سينما وجود دارد و تقريبا کار ديگري از دست ما در سلامت بر نمي آيد، مگر اين که مردم خود به فکر سلامتي شان باشند.
وزير بهداشت تاکيد کرد: مهم تر از مشکلات جسماني، مسائل سلامت روان اهميت زيادي دارد و در رفع آسيب هاي اجتماعي، دستگاه هاي دولتي و قواي سه گانه و خود ما مسئوليت داريم.
**دبير جشنواره فيلم سلامت: موضوع سلامت به عنوان ظرفيت عظيم خلق آثار هنري در اختيار ماست
دبير دومين جشنواره ملي فيلم سلامت نيز در اين مراسم گفت: خدا را شاکريم در ابتداي فعاليت دولت دوازدهم، توانستيم پلي بين جامعه هنري و حوزه سلامت باشيم و توجه عمومي را به حوزه سلامت جلب کنيم.
ابراهيم داروغه زاده افزود: در دوره اول جشنواره، انتخاب از ميان آثار چند سال گذشته بود و بايد بگويم در فاصله ميان دوره اول و دوم، توجه جامعه سينمايي و تلويزيوني به موضوع سلامت و مستند و برنامه هاي تلويزيوني، شايسته قدرداني و غير قابل پيش بيني بود.
وي اظهار کرد: اين ميزان توجه بيانگر آن است که موضوع سلامت خود به خود مورد توجه فيلمسازان قرار گرفته و راهکاري براي حل معضلات سلامت است. داروغه زاده ادامه داد: توجه به سلامت در وزارت بهداشت و نهادهاي وابسته، به خوبي مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته و همسويي با اولويت هاي حوزه سلامت نشان مي دهد ظرفيتي عظيمي براي خلق آثار هنري در اختيار ماست اما تعريف نظامي ساختارمند بين سينما و وزارت بهداشت لازم است تا به توليداتي موثر دست يابيم.
**معاون وزير بهداشت: اميدوارم جشنواره فيلم سلامت به سلامت آحاد مردم کمک کند
معاون اجتماعي وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور نيز در آيين اختتاميه اين رويداد بيان کرد: در اين جمع هنرمندان نامي، پزشکان و مفاخر کشور حضور دارند و به اين حضور مباهات مي کنيم و فراهم ساختن زمينه مشارکت مردم در مباحث مرتبط با سلامت را يکي از وظايف معاونت اجتماعي وزارت بهداشت مي دانيم.
محمدهادي ايازي خاطرنشان کرد: در همين رابطه، موسسه آواي هنر سلامت براي حمايت از جامعه هنري و فرهنگي تاسيس شد تا نقش حمايتي از توليد آثاري در زمينه سلامت داشته باشد که يکي از موثرترين فعاليت هاي آن برگزاري جشنواره فيلم سلامت است.
وي گفت: سال گذشته قول داديم جشنواره به طور سالانه برگزار شود اما عده اي به دليل فضاي جشنواره زده سينما، اين نظر را داشتند که جشنواره دو سالانه باشد.
ايازي ادامه داد: امسال متوجه شديم برگزاري اين جشنواره به طور سالانه کارکرد بهتري دارد.
وي يادآور شد: همزماني برگزاري جشنواره با جلسات راي اعتماد دولت دوازدهم، همراه شد اما اين اتفاقات، خللي در برگزاري جشنواره ايجاد نکرد و هنرمندان ما به موضوع سلامت هوشمندانه پرداختند، نظرات کارشناسي ارائه دادند و توليد آثار جدي را به منظور پيشگيري تجربه کرديم که اميدوارم اين جشنواره به سلامت آحاد مردم کمک کند.
بخشي از اين مراسم به نکوداشت دکتر کتايون نجفي زاده، رئيس انجمن اهداي عضو ايران اختصاص داشت که وي در سخناني خطاب به حاضران گفت: هيچ وقت قهرمان پروري را دوست نداشتم اما ديده شدن کارهاي خوب، ارزشمند است و از هنرمندان و مسئولان متشکرم که زحمات انجمن اهداي عضو ايرانيان را ديده اند.
وي در ادامه از خانواده هاي اهدا کننده عضو تشکر کرد و گفت: بدون فداکاري اين خانواده ها حتي با داشتن بهترين تيم هاي پزشکي، اهداي عضو صورت نمي گرفت.
تهمينه ميلاني، فيلم‌نامه‌نويس و کارگردان سينماي ايران نيز هنگام اهداي جايزه نجفي زاده عنوان کرد: معمولا هنرمندان مورد تجليل قرار مي گيرند اما از برخي صنوف، کمتر قدرداني مي شود، از اتفاق امروز و قدرداني از خانم نجفي زاده خرسندم و خوشحالم که جشنواره فيلم سلامت، هنرمندان و مسئولان سلامت را دور هم جمع کرد.
پوران درخشنده، نويسنده، تهيه کننده و کارگردان سينماي کشورمان نيز در اين مراسم بيان کرد: از اين که جشنواره فيلم سلامت براي فکر کردن به سلامت رواني جامعه شکل گرفته است، خوشحالم زيرا بزهکاري هاي اجتماعي، ناشي از اختلال سلامت روان است و ما راه حل را در درمان مي دانيم در حاليکه درمان، هزينه بر است و مي توان ساده تر از برخي آسيب ها پيشگيري کرد.
وي افزود: خوشبختانه يکي از اولويت هاي وزارت بهداشت، پيشگيري است و اميدوارم حمايت از 10 فيلم سينمايي حوزه سلامت اجرايي شده و ادامه دار باشد.
در ادامه مراسم، جوايز برگزيدگان برنامه هاي تلويزيوني با حضور داوران اين بخش، روي صحنه اهدا شد.
برندگان بخش هاي مستند و دانشجويي جشنواره نيز جوايز خود را از دست داوران اين بخش و ايرج حريرچي قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور دريافت کردند.
تجليل از رخشان بني اعتماد، فيلمساز دغدغه مند اجتماعي و پخش کليپي از فعاليت ها و رويدادهاي دومين جشنواره ملي فيلم سلامت براي حاضران از ديگر بخش هاي مراسم امشب بود.
**برگزيدگان بخش هاي مختلف دومين جشنواره ملي فيلم سلامت معرفي شدند
نتايج داوري بخش هاي سينمايي، مستند، دانشجويي و برنامه هاي تلويزيوني دومين جشنواره ملي فيلم سلامت :
**بخش دانشجويي :
ديپلم افتخار و جايزه نقدي هيات داوران : فيلم «بلندگو» به کارگرداني بهنام اسدالهي
جايزه سوم : فيلم «بنگ بنگ» به کارگرداني احمد تراب پور
جايزه دوم : فيلم «تردميل» به کارگرداني بنفشه جاهد
جايزه اول به صورت مشترک : فيلم هاي «نسبت خوني» به کارگرداني حسين و پدرام اميري و فيلم «طبق عادت هميشگي» به کارگرداني محمد حمزه اي
جايزه ويژه هيات داوران : فيلم «آگهي فروش» به کارگرداني قصيده گلمکاني
**بخش برنامه هاي تلويزيوني :
جايزه سوم به صورت مشترک : عاطفه ميرسيدي براي گزارش «ديابت محدوديت نيست» و يوسف سلامي براي مجموعه «بدون دخانيات»
جايزه دوم : آزيتا رصافي براي برنامه تلويزيوني «آسمان مال من است»
جايزه اول : هادي اميري و رها فرجي براي برنامه تلويزيوني «عصر وارونه»
جايزه ويژه هيات داوران به صورت مشترک : داريوش فرضيايي، مسلم آقاجان زاده و احمد درويشعلي پور براي مجموعه تلويزيوني «محله گل و بلبل»
**بخش مستند :
جايزه سوم : «پنجاه سالگي» به کارگرداني صبا ندايي
جايزه دوم به صورت مشترک : فيلم «سحاب» به کارگرداني آرش لاهوتي و فيلم «سالسوس» به کارگرداني آريان عطارپور
جايزه اول به طور مشترک : فيلم مستند «آوانتاژ» به کارگرداني محمد کارت و فيلم «خوان بي خوان» به کارگرداني هادي معصوم دوست
جايزه ويژه هيات داوران : فيلم «مادر زمين» به کارگرداني مهناز افضلي
**بخش سينمايي :
ديپلم افتخار : «بيست و يک روز بعد» به کارگرداني محمدرضا خردمندان
جايزه سوم : «فيلم شماره 17 سهيلا» به کارگرداني محمود غفاري و تهيه کنندگي امير سيدزاده
جايزه دوم : «ملي و راه هاي نرفته» به کارگرداني تهمينه ميلاني و تهيه کنندگي محمد نيک بين
جايزه اول : «زير سقف دودي» به کارگرداني وتهيه کنندگي پوران درخشنده
جايزه ويژه هيات داوران : فيلمنامه «سوفي و ديوانه» به مهدي کرم پور و مهدي سجاده چي
**حاشيه هاي اختتاميه دومين جشنواره ملي فيلم سلامت
آيين اختتاميه دومين جشنواره فيلم سلامت با نمايش تصاويري از جان فشاني شهيد محسن حججي با شعار«ادامه دارد هنوز، از کربلا تا امروز» آغاز شد.
دومين جشنواره ملي فيلم سلامت همزمان با سالروز ولادت ابن سينا طبيب حاذق ايراني کار خود را آغاز کرد و مقارن با سالروز ولادت زکرياي رازي دانشمند برجسته کشورمان به کار خود پايان داد.
در کليپي که براي يادبود زنده ياد وحيد نصيريان تهيه و نمايش داده شد، روانبخش صادقي، بهرام عظيمي، علي نوري اسکويي و همسر و فرزند او خاطراتي از همراهي با اين هنرمند فقيد انيميشن را مرور کردند؛ کارگردان «قلب سيمرغ» پيش از مرگ، اعضاي بدن خود را اهدا کرده بود.
رضا رشيد پور مجري مراسم نيز گفت: آنقدر همه چيز اينجا روي صحنه و پشت صحنه جدي است که من دارم مي ترسم.
اين مجري همچنين پيش از تجليل از کتايون نجفي زاده بيان کرد: پيش از ماجراي پلاسکو، اميد عباسي قهرمان اهداي عضو بود، او ماسک و جان خود را براي نجات جان ديگران اهدا کرد، مگر مي شود از عسل بديعي هم هنگام صحبت از اهداي عضو ياد نکرد؟!
صبا ندايي بعد از دريافت جايزه خود براي فيلم «پنجاه سالگي» با حضور روي صحنه گفت: «پنجاه سالگي» فيلمي درباره همسرم بود، زماني که او تنها 7 ماه فرصت زندگي کردن داشت، او يک هنرمند بود. من هم به عنوان عضو کوچکي از جامعه هنري تقاضا دارم به خدمات درماني هنرمندان توجه شود.
او ادامه داد: توان جسماني و روحي ما در مدت بيماري همسرم تمام شده بود و نمي توانستيم در بيمارستان خصوصي او را بستري کنيم و در نهايت دو روز در اورژانس بيمارستان، جلوي چشممان پرپر زد.
وي افزود: هنرمندان در شرايط خاصي توسط دولت به شکل ابزاري دعوت مي شدند و خوشحالم معاونت اجتماعي در اين زمينه دغدغه دارد.
اين فيلمساز از ايازي براي ساخت يک درمانگاه ويژه هنرمندان تقاضاي پيگيري کرد.
پوران درخشنده و تهمينه ميلاني ضمن قدرداني از کتايون نجفي زاده، رئيس انجمن اهداي عضو ايرانيان از اينکه در اين جشنواره، صنفي دغدغه مند، مورد توجه قرار گرفته است، ابراز خرسندي کردند.
داريوش فرضيايي (عمو پورنگ) بعد از دريافت جايزه ويژه جشنواره براي برنامه «محله گل و بلبل» در بخش برنامه هاي تلويزيوني گفت: اميدوارم جشنواره سلامت ادامه دار باشد و وقتي ما رفتيم، نگويند: «به سلامت (با خنده)»
محمد کارت کارگردان فيلم «آوانتاژ» بعد از دريافت جايزه خود خطاب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور گفت: من در موسسه طلوع بي نشان ها کار کرده ام و 10 سال ياور اين موسسه بوده ام و از طرف 250 کارتون خواب زن و مرد، از شما دعوت به بازديد از موسسه مي کنم.
رخشان بني اعتماد، فيلمساز دغدغه مند اجتماعي بعد از نکوداشت خود در اختتاميه دومين جشنواره ملي فيلم سلامت گفت: اگر در 40 سال فيلمسازي ام از چيزي راضي بوده باشم اثربخشي با فيلم هايم است.
حاضران در سالن ايستاده به تشويق اين هنرمند برجسته پرداختند و جهانگير کوثري همسر وي، هوشنگ گلمکاني، فريدون جيراني، منوچهر شاهسواري، حسن قاضي زاده هاشمي، هادي ايازي و ابراهيم داروغه زاده براي نکوداشت بني اعتماد روي صحنه حاضر شدند.
رشيد پور هنگام دعوت از وزير بهداشت اعلام کرد که در نظر سنجي مردمي برنامه صبحگاهي خود، توافق نظر جدي براي عملکرد مطلوب سه وزير کابينه يازدهم؛ محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، بيژن زنگنه وزير نفت و سيدحسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان آموزش پزشکي کشور وجود داشته است.
آذر معماريان همسر زنده ياد علي معلم در يادبود اين سينماگر و منتقد فقيد مورد تشويق ممتد حاضران قرار گرفت.
محمدرضا خردمندان بعد از دريافت جايزه خود در بخش سينمايي گفت: من از آقاي وزير در اين فرصت تشکر مي کنم که 16 سال پيش، چشمان من را عمل کردند و 16 سال است لذت زندگي بدون عينک را مي چشم.
تهمينه ميلاني بعد از دريافت جايزه خود براي فيلم «ملي و راه هاي نرفته اش» گفت: اين يک معجزه است که من فيلمي درباره خشونت خانگي مي سازم و از جشنواره فيلم سلامت جايزه مي گيرم، از آقاي وزير ممنونم.
پوران درخشنده نيز بعد از دريافت جايزه خود براي فيلم «زير سقف دودي» خطاب به مخاطبان بيان کرد: شما هستيد که فيلم مي سازم و فيلم سازي را با عشق به مردم با محوريت بحث پيشگيري ادامه مي دهم، مدتي ناراحت بودم که از اينکه طرح فيلمي ارائه کردم و رد شد اما وزير بهداشت، اولويت نخست خود را پيشگيري اعلام کردند و قرار است فيلم «هيس پسرها گريه نمي کنند» نيز ساخته شود.
محمدرضا فروتن داور بخش سينمايي جشنواره نيز درباره دغدغه هايش در حوزه سلامت گفت: خوشحالم که جشنواره فيلم سلامت به امر مهم سلامتي مي پردازد، سوال من اين است که چطور عده اي قهرمانانه با شرايط زندگي سخت، روزگار مي گذرانند؟! روح مي تواند به ذهن بعد بدهد و در هر شرايطي مي توان تحمل کرد و به خواسته ها رسيد، سلامت بايد توام با شادماني باشد و صرفا با نبود بيماري تعريف نمي شود.
فرشته طائرپور نيز در اين مراسم خطاب به وزير بهداشت بيان کرد: چشم آناني را که عينک بدبيني دارند، نيز جراحي کنيد.
شهرام و حافظ ناظري نيز در پايان مراسم به اجراي موسيقي پرداختند.
فراهنگ**9246**1540**1055
خبرنگار: عليرضا مرادي* انتشار: زينب کارگر
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد