Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@10:53:08 GMT

نمایی از باغ درختان گردو در سمیرم + تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۹۱۷۲

نمایی از باغ درختان گردو در سمیرم + تصاویر

به گزارشگروه شهروند خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان؛ شهروندخبرنگار ما تصاویری از باغ زیبای درختان گردو در شهرستان سمیرم استان اصفهان را ارسال کرده است.

منبع: مدینه - اصفهان (سمیرم)

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/ تصاویری از باغ زیبای درختان گردو در سمیرم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون ۱۶ با این ۵ تغییر برای قدرت‌نمایی آماده می‌شود/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش زومیت، آیفون مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصول اپل است و هر سال شاهد معرفی نسل جدیدی از آن هستیم. آیفون‌ها همواره وارد فهرست بهترین گوشی ها می‌شوند.

انتظار داریم سری آیفون ۱۶ که افزون‌بر مدل عادی شامل آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس می‌شود، با ویژگی‌های هیجان‌انگیزتری نسبت به سری آیفون ۱۵ از راه برسد. در ادامه به پنچ تغییر مهم اشاره می‌کنیم که انتظار می‌رود در سری آیفون ۱۶ شاهدشان باشیم.

دکمه‌ی کپچر

به روایت مک‌رومرز، هر چهار مدل آیفون ۱۶ قرار است به دکمه‌ی موسوم‌ به «کپچر» که در سمت راست دستگاه زیر دکمه‌ی پاور قرار می‌گیرد، مجهز شوند. دکمه‌ی کپچر برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری هنگامی که گوشی در حالت افقی قرار دارد به‌کار می‌آید و به نظر می‌رسد که هدف آن ضبط ویدیوهای سه‌بعدی برای هدست ویژن پرو است، اما برای گرفتن فیلم و عکس‌های معمولی نیز مفید خواهد بود.

شایعات می‌گویند که دکمه‌ی کپچر مانند دکمه‌های پاور و تنطیم حجم صدا یک دکمه‌ی مکانیکی خواهد بود، اما از چندین سطح فشار پشتیبانی می‌کند. مثلاً می‌توان برای فوکوس‌کردن، فشار کمتر و برای گرفتن عکس یا شروع ضبط، فشار بیشتری به آن وارد کرد. همچنین گفته شده است که اپل دکمه‌ی اکشن را به تمام اعضای خانواده‌ی آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد. این دکمه اکنون تنها روی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد. بدین ترتیب احتمالاً تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۶ به دکمه‌های «اکشن» و «کپچر» مجهز خواهند بود.

ابعاد نمایشگر

اپل از زمان معرفی آیفون ۱۲ از نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی برای همه‌ی نسل‌های آیفون استفاده کرده، اما ممکن است اندازه‌ی نمایشگر در سال ۲۰۲۴ کمی افزایش یابد. صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو احتمالاً ۶٫۳ اینچ و صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس تقریباً ۶٫۹ اینچی خواهد بود. ابعاد آیفون‌های جدید احتمالاً دست‌خوش تغییراتی خواهد شد. آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس حدود سه میلی‌متر کشیده‌تر و حدود یک میلی‌متر عریض‌تر خواهند بود.

ضخامت احتمالاً افزایش نمی‌یابد، اما وزن آن‌ها به‌دلیل نمایشگر بزرگ‌تر کمی افزایش خواهد یافت.تغییر ابعاد نمایشگر ظاهراً تنها به آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس محدود خواهد بود و آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس همچنان از نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی بهره خواهند برد.

دوربین

گفته می‌شود اپل دوربین تمام مدل‌های آیفون ۱۶ را دست‌خوش تغییر می‌کند. یکی از مهم‌ترین شایعات پیرامون سری آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس چینش عمودی دوربین‌ها است که چینش موربی را اپل طی چندسال گذشته استفاده کرده است، از بین می‌برد.

تغییر یادشده به آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس اجازه می‌دهد ویدیوهای سه‌بعدی ضبط کنند، قابلیتی که در حال حاضر به آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس محدود شده است. دوربین فوق عریض آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس احتمالا ۴۸ مگاپیکسلی خواهد شد تا در نور کم تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند. انتظار می‌رود این دوربین مانند دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی کار کند که از ترکیب داده‌های چهار پیکسل برای کیفیت تصویر بهتر استفاده می‌کند.

از آنجا که قابلیت ضبط ویدیوهای سه‌بعدی از هر دو دوربین اصلی و فوق عریض استفاده می‌کند، انتظار می‌رود کیفیت این دو دوربین در آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس بهبود یابد. ظاهراً اپل همچنان از دوربین تله‌فوتو با زوم ۵ برابری در آیفون‌های جدید استفاده خواهد کرد؛ با این تفاوت که قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری به آیفون ۱۶ پرو هم اضافه خواهد شد. این قابلیت درحال‌حاضر تنها منحصر به آیفون ۱۵ پرو مکس است.

ارتباط ۵G سریع‌تر

اپل قصد دارد از مودم جدید اسنپدراگون X۷۵ کوالکام برای آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس استفاده کند. تراشه‌ی X۷۵ سریع‌تر ‌و کم‌مصرف‌تر خواهد بود و می‌تواند روی عمر باتری آیفون تأثیر مثبت بگذارد. مودم X۷۵ تأخیر کمتر و توان عملیاتی بیشتری نسبت‌ به نسل فعلی دارد و به واحد هوش مصنوعی نسل دوم کوالکام مجهز است که سرعت، پوشش و دقت را بهبود می‌بخشد و مشکلات آنتن‌دهی را در پارکینگ، آسانسور و مترو کمتر می‌کند.

X۷۵ از هر دو نسخه‌ی mmWave و Sub-۶Ghz شبکه‌ی ۵G پشتیبانی می‌کند و ۲۵ درصد فضای کمتری برای برد مدار استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی است که X۷۵ به مدل‌های پرو آیفون ۱۶ محدود می‌شود و مدل‌های استاندارد همچنان از مودم X۷۰ استفاده خواهند کرد. ممکن است اپل پشتیبانی از Wi-Fi ۷ را به آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس اضافه کند که حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۶ احتمالاً از Wi-Fi ۶E پشتیبانی خواهند کرد.

هوش مصنوعی

اپل در سال ۲۰۲۴ برای رقابت بهتر با مایکروسافت، گوگل و OpenAI روی هوش مصنوعی تمرکز ویژه‌ای کرده است. شایعه شده که اپل با iOS ۱۸ در حال انجام برخی بهبودهای اساسی مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سراسر سیستم‌عامل است و برخی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها ممکن است به دلیل قدرت پردازش مورد نیاز به سری آیفون ۱۶ و تراشه‌ی A۱۸ محدود شود.

انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون ۱۶ به تراشه‌ی A۱۸ مجهز باشند (شاید مدل‌های پرو و پرو مکس از تراشه‌ی A۱۸ Pro بهره‌مند شوند). A۱۸ براساس لیتوگرافی سه نانومتری ساخته می‌شود که عملکرد و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. تراشه‌ی جدید به اپل امکان می‌دهد ویژگی‌های هوش مصنوعی را حتی به مدل‌های ارزان‌تر پرچم‌دار خود بیاورد. انتظار می‌رود A۱۸ دارای یک موتور عصبی سریع‌تر با هسته‌های بیشتر باشد.

مشخص نیست تغییرات اشاره‌شده چه تأثیری روی قیمت گوشی آیفون خواهد گذاشت. باید دید اپل قیمت گوشی های جدیدش را چقدر تعیین می‌کند.

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884963

دیگر خبرها

  • حملات هوایی همزمان رژیم صهیونیستی به مناطق پراکنده رفح
  • هفت واحد آموزشی میزبان مسافران نوروزی سمیرم
  • برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم
  • افتتاح نخستین نوروزگاه و بازارچه عشایری سمیرم
  • نمایی از لطافت هوای بوئین میاندشت پس از بارش باران
  • هواشناسی خراسان رضوی در پی بارش‌های رگباری هشدار زرد صادر کرد
  • نوزادان فلسطینی بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند
  • آیفون ۱۶ با این ۵ تغییر برای قدرت‌نمایی آماده می‌شود/ عکس
  • فروش 26 رقم نهال تجاری اصلاح شده و زودبارده در کرج
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در خراسان رضوی