Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک شرایط منحصر به فرد دارد ؛ درباره سند تحول اظهار داشت: سند تحول مسیر تحول در آموزش و پرورش را ترسیم کرده و سند تحول چشم انداز فعالیت ها را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه ای که به مجلس دادم ناظر بر دوبخش است که بخش اول مبتنی بر تحول بر متن دروس اموزشی است. آنچه که ما آموزش می دهیم با انچه که می خواهیم و کاربردی است متفاوت است. تکیه بر محفوظات شرایط سردی را در فضای آموزشی ایجاد کرده است.

وزیر آموزش پرورش با انتقاد از سیستم حفظ محوری در نظام آموزشی تصریح کرد : بخشی از برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر درس ملی و تحول نظام آموزشی است.

بطحایی با بیان اهمیت استفاده از تجارب معلمین در نظام تصمیم سازی و تغییر روش مدیریتی در نظام آموزش و پرورش عنوان داشت : ما آموزش و پرورش را طوری اداره می کنیم که در ۳۰ سال گذشته اداره می کنیم و باید از پتانسیل عظیم اموزش و پرورش در جهت تصمیم سازی استفاده کنیم.

وی درباره برنامه درس ملی و میزان اجرایی شدن آن ادامه داد: ما وقتی صحبت از تحول می کنیم ، جرات و جسارت ورود به مقوله های جدید است. یکی از مهمترین موانعی که در اجرای سند تحول داشتیم وجود روحیه محافظه کاری بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : تحولات در آموزش و پرورش ضمن آنکه با دقت و علم کافی و کار کارشناسی صورت بگیرد. برنامه درس ملی چهارچوب کاملا روشنی را برای برنامه های درسی ما آماده کرده است و لوازم مورد نیاز برنامه درس ملی در سند تحول پیش بینی شده است. بخشی از برنامه پایه یازدهم در راستای برنامه درس ملی است.

وی با اشاره به کاهش حافظه محوری در سیستم درس ملی یادآور شد : نظام دوره یکی از توصیه های درس ملی بود که سلسله نکات تربیتی در آن مورد توجه قرار می گیرد. در برخی موارد اجرا شده اما در برخی موارد چون زمینه اش نبود اجرایی نبوده است.

بطحایی درباره زمان اجرایی شدن نظام رتبه بندی تاکید کرد: در برنامه ششم رتبه بندی پیش بینی شده و تکلیفی بر عهده دولت است که باید انجام شود. هرگونه رتبه بندی نیازمند سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است و همکاران ما پیش نویس این قانون را تدوین کرده اند.

وی گفت : امید است بتوانیم پیش نویس قانون نظام رتبه بندی را در قالب لایحه ارایه کنیم تا بررسی و پیگیری شود. من امیدوارم با تدوین و بررسی لایحه در دولت دوازدام یکبار برای همیشه این نگرانی برطرف شود. باید یک ارتباط منطقی بین شایستگی ها و صلاحیت ها و نظام پرداخت ها وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت : از حیث منابع مالی فکر نمی کنم برای نظام رتبه بندی مشکل داشته باشیم. فکر می کنم بتوانیم از سال آینده بتوانیم نظام رتبه بندی را مستقر کنیم.

وی درباره انگیزه نخبگان برای ورود به آموزش و پرورش عنوان داشت: ما از یک طرف برای یک مدرسه مطلوب یک شرایطی را قائل هستیم و به عبارت دیگر مدرسه زمانی مناسب و مطلوب خواهد بود که امکانات لازم و نیروی انسانی حرفه ای و کار آمد را داشته باشد.

خبر در حال تکمیل.....

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ.پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

مرادصحرایی، وزیر اموزش و پرورش مدتی قبل درباره سند 2030 گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت اجرایی شد، اظهار داشت: البته هنوز هم بودند کسانی که به ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند؛ این افراد حتی در بدنه وزارتخانه هم بودند، زیرا این سند به عنوان یک رویکرد در بخشی از دولت پیشین وجود داشت و در حالی برای آن ردیف بودجه و دفتر در نظر گرفته بودند که برای اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه وجود نداشت.

صحرایی با یادآوری اینکه این رویکرد دولت قبل پس از تذکرات رهبر معظم انقلاب حتی مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته بود، اظهار داشت: بخشی از وزرای پیشین به سند تحول بنیادین اعتقاد داشتند جدی هم کار کردند ولی سند ۲۰۳۰ از بین نرفت تا دولت آقای رئیسی روی کار آمد و در بدنه اجرایی وزارتخانه به طور قطع مرگ سند ۲۰۳۰ رقم خورد.»

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903065

دیگر خبرها

  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟