Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:45:05 GMT

بازار ارزان‎فروشی کاشی ‎و سرامیک داغ شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۳۹۵۹۳

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک به ارزان فروشی کاشی و سرامیک در سطح بازار اشاره کرد و گفت: برخی برای تصاحب بازار اقدام به ارزان فروشی می‌کنند که همین امر باعث می‌شود صنعت کاشی و سرامیک کشور همچنان شاهد رونق نباشد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک به ارزان فروشی کاشی و سرامیک در سطح بازار اشاره کرد و گفت: برخی برای تصاحب بازار اقدام به ارزان فروشی می‌کنند که همین امر باعث می‌شود صنعت کاشی و سرامیک کشور همچنان شاهد رونق نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهنام عزیززاده با اشاره به اینکه با وجود گرانی مواد اولیه، تولیدکنندگان کاشی و سرامیک به دلیل عدم کشش بازار امکان افزایش قیمت محصولات خود را ندارند، اظهار داشت: متأسفانه امروز رقابت منفی میان تولیدکنندگان کاشی و سرامیک وجود دارد که این امر مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی بوجود آورده است.

وی به ارزان فروشی کاشی و سرامیک در سطح بازار اشاره کرد و گفت: برخی برای تصاحب بازار اقدام به ارزان فروشی می‌کنند که همین امر باعث می‌شود صنعت کاشی و سرامیک کشور همچنان شاهد رونق نباشد.

رئیس انجمن کاشی و سرامیک تصریح کرد: امروز واحدهای تولیدی بیش از نیاز بازار کالا تولید می‌کنند و عدم رونق ساخت و ساز عاملی شده تا با انبارهای پر روبرو بوده و نتوانند در جهت توسعه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

عزیززاده با بیان اینکه نقدینگی فقط یکی از مشکلات صنف کاشی و سرامیک است گفت: در نقل و انتقال پول نیز همچنان با مشکل روبرو هستیم در بازار داخلی هم تاکنون هیچ راهکاری برای رونق انجام نشده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۳۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام شده و تغییرات هفتگی اعلام می‌شود. البته در برخی مقاطع زمانی که نوسان قیمتی در بازار بالا می‌گیرد اعلام قیمت‌ها در هفته چندین بار تکرار می‌شود.

بیش از یک سال است که در گزارش‌های متعدد رصد بازار کالاهای اساسی، اعلام می‌شود نوسان نرخ در بازار حبوبات بسیار بوده به طوری که امروز هر کیلو گرم انواع لوبیا بیش از نرخ گوشت مرغ است. بر اساس قیمت ابتدای هفته هر کیلو گرم گوشت مرغ حدود ۸۵ هزار تومان بوده در حالی که این عدد برای لوبیا چیتی ۱۰۳، لوبیا قرمز ۱۱۳ و لوبیا سفید ۱۱۳ هزار تومان است (فروش فله‌ای). این اعداد در هفته پایانی سال گذشته به ترتیب ۹۸، ۹۳ و ۱۰۳ هزار تومان بوده است.

گفتنی است؛ قیمت حبوبات در بسته بندی فروشگاهی بیش از نرخ فله‌ای قیمت گذاری می‌شود. در بین انواع حبوبات فقط نخود است که امسال به دلیل مازاد تولید و ممنوعیت صادرات قیمت ثابتی دارد.

در ادامه این مساله، مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی همچنان یک درصد است، گفت، با هر بخش صنفی یا فعال تجاری قانون‌شکن در این حوزه، برخورد جدی می‌شود.

به گفته وی، در روزهای گذشته تخلفاتی در بازار حبوبات و شکر مشاهده شده که ارزش افزوده ۱۰ درصد دریافت می‌کردند که برای متخلفان پرونده تشکیل شده و با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی، ارز کالاهای اساسی هم همچنان ۲۸.۵۰۰ تومان است و با کسانی که به بهانه افزایش دلار بازار را بهم می‌ریزند برخورد قانونی خواهد شد.

در این راستا، در یک ماه گذشته ۳۳ هزار بازرسی در سطح کشور انجام شده و ۴۳۰۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است. همچنین از روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ مأموران بازرسی مکلف شده‌اند که با هر گونه احتکار کالا در انبارها، سردخانه‌ها و… مقابله کنند. ‌

کد خبر 6082403 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • فولکس واگن های ارزان می آید؟
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید